Show simple item record

dc.contributor.advisorΒακάλη, Άννα
dc.contributor.authorΝίκα, Κωνσταντίνα
dc.contributor.authorNika, Konstantina
dc.date.accessioned2021-09-13T11:39:58Z
dc.date.available2021-09-13T11:39:58Z
dc.date.issued2021-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2224
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΠΕΡΙΛΗΨΗ Στην παρούσα εργασία γίνεται λόγος για την ανάγνωση της εικόνας στην σύγχρονη παιδική ηλικία και στην ανίχνευση των μηνυμάτων. Η εικονογράφηση στα παραμύθια έχει πολύ σημαντικό ρόλο στην μαθησιακή διαδικασία των παιδιών αλλά και στην κατανόηση της ιστορίας του κάθε παραμυθιού. Συνεπώς, η εικόνα είναι ένα δυνατό στοιχείο- εργαλείο μέσα σε ένα παιδικό βιβλίο και παρατηρείται εύκολα από τους αναγνώστες και τα παιδιά. Στην συνέχεια θα γίνει έρευνα σε 8 εικονογραφημένα παιδικά παραμύθια από τα Κρατικά Βραβεία, βραχείας λίστας του έτους 2017. Γενικότερα θα αναλυθούν, μελετηθούν οι εικόνες και τα μηνύματα των παραμυθιών. Στην παρούσα εργασία θα επιλεχθούν κάποιες από τις εικόνες αυτές, οι οποίες και θα συμπεριληφθούν παρακάτω. Θα επικεντρωθούμε στα βασικά μέρη της εικόνας αλλά και στα μηνύματα που εκπέμπει. Θα δούμε την σύγχρονη εικονογράφηση σε βάθος δηλαδή όλα τα στοιχεία όπως τα χρώματα, τις φιγούρες, τα σημεία, τις γραμμές και τα σχήματα, τα μηνύματα που λαμβάνει ο κάθε αναγνώστης, αλλά και αυτά που θέλει να περάσει ο ίδιος ο συγγραφέας. Στόχος της εργασίας είναι η παιδαγωγική και σημειωτική ανάλυση της εικόνας στο σύγχρονο παιδικό παραμύθι. Επιπλέον, αφιερώνεται ένα σημαντικό κεφάλαιο, αυτό για τα συμπεράσματα και τα αποτελέσματα της έρευνας της εικονογράφησης των σύγχρονων παραμυθιών. Σκοπός της εργασία είναι μετά την ανάγνωση της, ο αναγνώστης να μπορεί να αναγνωρίσει την αξία της εικόνας μέσα στο κείμενο. Ακόμη, να αναγνωρίσει και να ανιχνεύσει τα μηνύματα που εκπέμπει η εικόνα και να αντιληφθεί τη σημαντικότητα της εικονογράφησης. Συμπερασματικά, για την κατανόηση και αναγνώριση όλων των παραπάνω απαιτείται και δίνεται η σύγκριση της σύγχρονης με την παλαιότερη εικονογράφηση. Κλείνοντας, μέσω της εικονογράφησης θα γνωρίσουμε και τον τρόπο σκέψης του συγγραφέα των παιδικών βιβλίων, παραμυθιών στον σύγχρονο τρόπο σκέψης και αντίληψης.ABSTRACT In the present work we talk about the reading of the image in modern childhood and the detection of messages. Illustration in fairy tales has a very important role in the learning process of children but also in understanding the story of each fairy tale. Therefore, the image is a powerful element-tool within a children's book and is easily observed by readers and children. Then there will be research on 8 illustrated children's fairy tales from the State Awards, short list of the year 2017. In general, the images and messages of the fairy tales will be analyzed, studied. In the present work some of these images will be selected, which will be included below. We will focus on the main parts of the image but also on the messages it emits. We will see the modern illustration in depth, all the elements such as colors, figures, dots, lines and shapes, the messages that each reader receives, but also those that the author himself wants to pass. The aim of the work is the pedagogical and semiotic analysis of the image in the modern children's fairy tale. In addition, an important chapter is devoted to the conclusions and results of the research of the illustration of modern fairy tales. The purpose of the work is after reading it, so that the reader can recognize the value of the image in the text. Also, to recognize and detect the messages transmitted by the image and to realize the importance of illustration. In conclusion, for the understanding and recognition of all the above, the comparison of the modern with the older illustration is required and given. In closing, through illustration we will get to know the way of thinking of the author of children's books, fairy tales in the modern way of thinking and perception.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectσημειωτικήen_US
dc.subjectεικονογράφησηen_US
dc.subjectπαραμύθιen_US
dc.subjectμηνύματαen_US
dc.subjectfairytalesen_US
dc.subjectsemioticen_US
dc.subjectillustrationen_US
dc.subjectmessagesen_US
dc.titleΗ ανάγνωση της εικόνας στη σύγχρονη παιδική λογοτεχνία και η ανίχνευση μηνυμάτωνen_US
dc.title.alternativeThe reading of image in modern children's literature and the detection of messagesen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record