dc.description.abstract | ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Οι γρήγοροι ρυθμοί της ζωής, καθιστούν αναγκαία την εύρεση περαιτέρω χρόνου επηρεάζοντας καθημερινά όλους τους τομείς της κοινωνίας όπως επίσης και την εκπαίδευση. Ο σχολικός χρόνος έχει γίνει πολύτιμος και η σωστή διαχείρισή του αποτελεί επιτακτική ανάγκη και σημαντική παράμετρος αποδοτικότητας και επιτυχίας. Ωστόσο, ο τρόπος διαχείρισής του εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που όσο αυτοί ελέγχονται και περιορίζονται τόσο αυτός βελτιώνεται. Καθοριστικό ρόλο στην όλη προσπάθεια διαδραματίζουν οι διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων καθώς η θέση τους αποτελεί θέση κλειδί για την εν γένει καλή και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου. Το έργο τους είναι πολυδιάστατο και είναι υπεύθυνοι τόσο για διοικητικά όσο και για εκπαιδευτικά θέματα. Οι απόψεις τους και ο τρόπος συμπεριφοράς και λειτουργίας τους επηρεάζουν ολόκληρη τη σχολική μονάδα και τα μέλη αυτής. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη της διαχείρισης του σχολικού χρόνου μέσα από τις απόψεις αυτές των διευθυντών των σχολικών μονάδων, η συσχέτισή της με την αποδοτικότητα της σχολικής μονάδας αλλά και η αναζήτηση των κυριότερων παραγόντων που επηρεάζουν τη σωστή διαχείρισή της. Η μέθοδος που πραγματοποιήθηκε κατά την έρευνα ήταν η ποσοτική με τη χρήση ερωτηματολογίου και απευθύνθηκε σε διευθυντές σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μετά την επεξεργασία των αποτελεσμάτων η παρούσα έρευνα οδήγησε σε συμπεράσματα πολύ χρήσιμα που αφορούν κυρίως στις ελλείψεις και τα μεγάλα κενά που αφήνει η ισχύουσα διαχείριση του σχολικού χρόνου τόσο στο διδακτικό όσο και στο εκπαιδευτικό κομμάτι του σχολείου. Εμφανίζεται να λειτουργεί ως τροχοπέδη εμποδίζοντας πολλές φορές τη σχολική μονάδα να ακολουθήσει τις τρέχουσες εκπαιδευτικές αλλαγές και εξελίξεις. Επίσης, παράγοντες όπως η γραφειοκρατία, οι συχνές νομοθετικές αλλαγές αλλά και αστάθμητοι παράγοντες (όπως η πανδημία Covid-19), επηρεάζουν αρνητικά τη σωστή διαχείριση του χρόνου ενώ η χρήση της Τεχνολογίας της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) επιφέρει ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα. Εξίσου σημαντικό στοιχείο που προέκυψε από την έρευνα αποτελεί και η ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση σε πρακτικές διαχείρισης του χρόνου από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.ABSTRACT
The fast pace of life, make it necessary to find further time, affecting all sectors of society on a daily basis as well as education. Time management in school is invaluable and requires strategic execution to maintain success. However, the way it is managed depends on many factors that the more they are controlled and limited the better it improves. The principals of the school units play a decisive role in the whole effort as their position is a key position for the generally good and effective operation of the school. Their work is multidimensional and they are responsible for both administrative and educational issues. Their views and the way they behave and function affect the whole school unit and its members. The purpose of this study was to study the management of school time through the views of school principals, its correlation with the efficiency of the school and the search for the main factors that affect its proper management. The method used in the research was quantitative using a questionnaire and addressed to school principals of Primary Education. After compiling the results, the current research indicates very useful conclusions that mainly concern the shortcomings and the big gaps left by the current management of school time in both the didactic and the educational part of the school. It appears to act a brake repeatedly preventing the school unit from following the current educational changes and developments. Also, factors such as bureaucracy, frequent legislative changes and unbalanced factors (such as the Covid-19 pandemic), negatively affect the proper management of time while the use of Information and Communication Technology (ICT) brings exactly the opposite results. An equally important element of the research is the need for continuous training in time management practices by all members of the school community. | en_US |