dc.description.abstract | Περίληψη
Η εργασία πραγματεύεται το θέμα της συμβολής των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων στην ανάπτυξη της επαγγελματικής ταυτότητας των στελεχών Διοίκησης της Εκπαίδευσης και στη διαμόρφωση (εσωτερικής) εκπαιδευτικής πολιτικής. Πιο συγκεκριμένα, για τη μελέτη του θέματος αυτού εξετάστηκαν οι θεωρητικές προσεγγίσεις της εκπαιδευτικής πολιτικής από την σκοπιά της οικονομίας, ενώ έγινε σαφής ο τρόπος σύστασης της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Ελλάδα. Το θέμα της εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής, όπως αυτό διαμορφώνεται εντός των συνόρων της χώρας αποτέλεσε την εναρκτήριο σκέψη για να διενεργηθεί η έρευνα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με ημι-δομημένες συνεντεύξεις που περιλάμβαναν ανοιχτού τύπου ερωτήσεις, στην οποία συμμετείχαν 10 διευθυντές σχολείων στην Ελλάδα που είχαν παρακολουθήσει τέτοια προγράμματα. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση των συνεντεύξεων ήταν η ανάλυση περιεχομένου. Πιο συγκεκριμένα, προκειμένου να τεκμηριωθεί βιβλιογραφικά το θέμα αυτό έγινε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά με τις έννοιες των κινήτρων και πώς αυτές διακρίνονται βάσει των γνωστικών και των συμπεριφορικών θεωριών. Επιπλέον, έγινε αναφορά στη βιβλιογραφία σχετικά με τις ταυτότητες και τις κατηγορίες αυτών, προκειμένου να στηριχτεί η έννοια της ταυτοτικής συγκρότησης, όπου το άτομο ορίζεται σαν ένα σύνολο ταυτοτήτων. Έπειτα, μελετήθηκε η έννοια της εκπαιδευτικής πολιτικής, για να καταλήξουμε με μια διευρυμένη εικόνα της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Ελλάδα.
Λαμβάνοντας υπόψη το παραπάνω θεωρητικό πλαίσιο, η ανάλυση των συνεντεύξεων οδήγησε σε ορισμένα σημαντικά συμπεράσματα αφενός για τα κίνητρα των διευθυντικών στελεχών των σχολείων που οδηγούνται στις μεταπτυχιακές σπουδές, αφετέρου για τον τρόπο που η εσωτερική εκπαιδευτική πολιτική επιδρά και επηρεάζει το πώς διαμορφώνονται τα καθήκοντα των διευθυντικών στελεχών στα σχολεία. Με τα συμπεράσματα αυτά, όπως θα αναφερθεί συχνά κατά τη διάρκεια της παρούσας εργασίας, έχουμε σκοπό να αναδείξουμε τις προβληματικές περιοχές και να προτείνουμε πραγματικές λύσεις.Abstract
The thesis deals with the issue of the contribution of the Postgraduate Programs in the development of the professional identity of the executives of the Education Administration and in the formulation of (internal) educational policy. More specifically, for the study of this issue, the theoretical approaches of the educational policy were examined from the point of view of the economy, while the way of establishing the educational policy in Greece became clear. The issue of domestic education policy, as it is shaped within the country's borders, was the starting point for the research. The research was conducted with semi-structured interviews that included open-ended questions, in which 10 school principals in Greece who had attended such programs participated.
More specifically, in order to document this issue in the literature, a review was made of the literature on the concepts of motivation and how they are distinguished based on cognitive and behavioral theories. In addition, reference was made to the literature on identities and their categories, in order to support the concept of identity formation, where the individual is defined as a set of identities. Then, the concept of educational policy was studied, to come up with an expanded picture of educational policy in Greece.
Taking into account the above theoretical framework, the analysis of the interviews led to some important conclusions. On the one hand, we understood the motivations of school principals leading to postgraduate studies. On the other hand, it became clear how domestic education policy influences and affects the way principals form their daily work activities during their working schedule. With these conclusions, as will often be mentioned during this work, we aim to highlight problem areas and propose real solutions. | en_US |