dc.description.abstract | ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του βαθμού συσχέτισης μεταξύ της απόδοσης νοήματος στο επάγγελμα τους και της επιθυμίας για επαγγελματική ανάπτυξη των γυναικών εκπαιδευτικών, μελετώντας απόψεις γυναικών εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Παράλληλα εξετάζεται κατά πόσο τα δημογραφικά στοιχεία των γυναικών εκπαιδευτικών επηρεάζουν τις αντιλήψεις τους όσον αφορά στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στον χώρο της εκπαίδευσης, στον ρόλο της εργασίας στη ζωή τους, καθώς και αναφορικά με τις παραμέτρους και τις δυνατότητες της επαγγελματικής ανάπτυξης. Στην εμπειρική έρευνα συμμετείχαν συνολικά 126 μόνιμες ή αναπληρώτριες/ ωρομίσθιοι γυναίκες εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα δημοτικά σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, κατά τη σχολική χρονιά 2020 – 2021. Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκε τυποποιημένο ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις επιλογής κλειστού τύπου και κλίμακας Likert. Η επεξεργασία των δεδομένων καταδεικνύει ότι οι γυναίκες εκπαιδευτικοί φαίνεται να αντιλαμβάνονται τη θετική νοηματοδότηση του επαγγέλματος τους τόσο για τον εαυτό τους όσο και για την εκπλήρωση καθολικών σκοπών. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι παράμετροι που ισχυροποιούν την απόδοση νοήματος στο έργο των εκπαιδευτικών αποτελούν η συμβολή της εργασίας στην προσωπική τους ανάπτυξη, η εργασιακή ικανοποίηση και ο ανώτερος σκοπός του εκπαιδευτικού έργου. Τα δημογραφικά χαρακτηριστικά που παίζουν ισχυρότερο ρόλο στις αντιλήψεις των γυναικών εκπαιδευτικών για τη νοηματοδότηση της εργασίας και την επαγγελματική τους ανάπτυξη είναι η ηλικία τους, το επίπεδο των σπουδών και η μορφή της υπηρεσιακής τους κατάστασης. Ακόμη καταδεικνύονται ο αναστοχασμός και η κριτική σκέψη ως στοιχεία της δέσμευσης και της ευθύνης των γυναικών εκπαιδευτικών απέναντι στις ευκαιρίες της επαγγελματικής τους ανάπτυξης.ABSTRACT
The purpose of this study is to investigate the correlation between meaning in/ at work and the wish for professional development of women teachers, studying the perceptions of women teachers in schools of Primary Education. At the same time, it is examined whether the demographics of women teachers affect their perceptions regarding the difficulties they face in the field of education, the role of work in their lives, as well as the parameters and possibilities of professional development. A total of 126 permanent or substitute / hourly paid female teachers serving in the primary schools of the Serres Regional Unit, during the school year 2020 - 2021, participated in the empirical research. A standardized questionnaire with close typed Likert scaled questions was used to collect the research data. The processing of the data shows that women teachers seem to perceive the positive meaning of their profession both for themselves and for the fulfillment of general common goals. The results show that the parameters that strengthen meaning in/ at work of teachers are the contribution of work to their personal development, job satisfaction and the higher purpose of educational work. The demographic characteristics that play the strongest role in the perceptions of women teachers about the meaning in/ at their work and their professional development are age, level of studies and employment status. Reflection and critical thinking are also demonstrated as elements of the commitment and responsibility of women teachers towards the opportunities of their professional development. | en_US |