Αντιλήψεις εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας φροντιστηριακής εκπαίδευσης για τα μαθηματικά και τη διδασκαλία τους
View/ Open
Date
2021-02Author
Πουρνάρας, Δημήτριος
Pournaras, Dimitrios
Metadata
Show full item recordAbstract
Περίληψη
Η περίπτωση των φροντιστηρίων είναι ένας θεσμός άμεσα συνδεδεμένος με το εκπαιδευτικό σύστημα που εμφανίζεται, πέρα από την Ελλάδα, και σε άλλες χώρες. Οι έρευνες για την εκπαίδευση που παρέχεται στα φροντιστήρια είναι περιορισμένες, με εξαίρεση την τελευταία δεκαετία όπου δειλά εμφανίζεται μια προσπάθεια μελέτης διαφόρων παραμέτρων της. Ωστόσο, οι περισσότερες από τις σχετικές έρευνες εστιάζουν στους λόγους ύπαρξης και στην ανάπτυξη της φροντιστηριακής εκπαίδευσης, καθώς και τους μαθητές που την επιλέγουν. Ελάχιστες ασχολούνται με το εκπαιδευτικό προσωπικό που ενεργοποιείται στις φροντιστηριακές τάξεις.
Η παρούσα έρευνα εστιάζει στις αντιλήψεις των καθηγητών των μαθηματικών που εργάζονται στα φροντιστήρια για κρίσιμες πτυχές της μαθηματικής εκπαίδευσης, του ρόλου τους ως δασκάλων και τις διαφορές της φροντιστηριακής και της τάξης των μαθηματικών του δημόσιου σχολείου.
Στην έρευνα συμμετείχαν 151 μαθηματικοί που εργάζονται σε φροντιστήρια από την Κεντρική και την Βόρεια Ελλάδα, συμπληρώνοντας ένα ερωτηματολόγιο δομημένο σε έξι ενότητες. Η στατιστική ανάλυση των απαντήσεών τους έδειξε πως αντιλαμβάνονται τα μαθηματικά ως ένα κλειστό σώμα γνώσεων προσβάσιμο από τους μαθητές μέσω ατομικής, ενεργής εμπλοκής, η οποία διευκολύνεται από τον εκπαιδευτικό με τρόπους ανάλογους με τις δυνατότητες κάθε μαθητή. Τέλος, αποτιμούν με πιο θετικό τρόπο τη μαθηματική εκπαίδευση που προσφέρεται στο φροντιστήριο από αυτήν που προφέρεται στο σχολείο εξαιτίας της καλύτερης ‘προπόνησης’ που προσφέρει το πρώτο για την επιτυχία στις εισαγωγικές εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο.Abstract
Shadow education is an institution directly related to the educational system that appears not only in Greece, but also in other countries. Research on the education provided by shadow education is very limited, with the exception of the last decade that appears to be an attempt to study various aspects of it. However, most of the relevant research focuses on the reasons for the existence and development of shadow education, as well as the students who choose it. There are few studies concerned with the teaching staff working in shadow education classes.
The research reported here focuses on the conceptions of mathematics teachers working in shadow education about critical aspects of mathematics education, their role as teachers and the differences between shadow education and public school mathematics classrooms.
151 mathematicians working in shadow education in Central and Northern Greece participated in the study by answering a questionnaire consisting of six sections. The statistical analysis of the answers provided showed that they conceive mathematics as a closed body of knowledge accessible to students through individual, active engagement facilitated by the teacher in ways commensurate with the capabilities of each student.
Finally, they evaluate in a more positive way the mathematics education provided by shadow education schools compared to that offered by public schools because of the former ‘coaching’ better students for being successful in the entrance exams to the University.