dc.description.abstract | Το γκράφιτι ως μια δημόσια έκφραση μια υποκουλτούρας ή ως μια μορφή τέχνης φέρνει στο αστικό προσκήνιο το παιδί. Παιδιά διαφορετικών ηλικιακών ομάδων απεικονίζονται ως φορείς ιδεολογιών, πολιτισμού και κοινωνικών πρακτικών. Τίθενται στη θέαση των περαστικών και αποθανατίζονται στο φωτογραφικό φακό των ενδιαφερομένων με σκοπό να προβληματίσουν, να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο, καταγγέλλοντας ό,τι αφορά και επηρεάζει το βίωμα των παιδικών χρόνων. Με την κοινωνική σημειωτική θεωρία των Kress και Van Leeuwen αναλύεται η αναπαραστατική και διεπιδραστική μεταλειτουργία των αναπαριστάμενων συμμετεχόντων στα γκράφιτι. Η ανάλυση περιεχομένου που πραγματοποιείται επιτρέπει την ποσοτική ανάλυση των σημείων των εικόνων. Η έρευνα έδειξε πως τα παιδιά λειτουργούν ως αυτόνομα κοινωνικά όντα. Αντιμετωπίζουν με σοβαρότητα την πραγματικότητα που τους περιβάλλει, καθώς η παιδικότητα τους βάλλεται από κοινωνικά ζητήματα που επηρεάζουν την μελλοντική τους πορεία. Δεν διαφαίνεται στο επιλεγμένο δείγμα η παιδική ονειροπόληση, όπως θα ήταν το αναμενόμενο. Υπερισχύει η μελαγχολία, ο φόβος, ο θυμός και η απειλή, όλα όσα κινδυνολογούν για την απώλεια του παιδικού δικαιώματος του να είναι παιδί. Έχοντας στην απεικόνιση τους προσαρτημένα στοιχεία από τον κόσμο των ενηλίκων, μαρτυρούν το σκληρό παρόν του σύγχρονης πραγματικότητας.
The graffiti as a public expression of a subculture or as an art form brings in the urban limelight the child. Children of different age groups are represented as vectors ideologies, culture and social practices. They are placed in view of passers and immortalized in the photographic lens of stakeholders in order to raise concern, to sensitize, denouncing what concerns and affects the experience of childhood. Social semiotic theory of Kress and Van Leeuwen analyzes the representational and interactive meaning of depicted participants in graffiti. The content analysis performed, allows the quantitative analysis of the images’ signs. The research showed that children work as autonomous social beings. They stand up, with gravity, to the reality that surrounds them, while their childhood is challenged by social issues affecting their future. Not seen in the selected sample child daydream, as would be expected. Melancholy, fear, anger and threat prevail and alarm about the loss of the children's right to be a child. Having to display the attached information of the adult world, testify the hard moment of modern reality. | el_GR |