dc.description.abstract | Η άλγεβρα αποτελεί μία από τις σπουδαιότερες αλλά και δυσκολότερες ενότητες των μαθηματικών τόσο από άποψη μάθησης όσο και διδασκαλίας. Η αφαιρετική σκέψη, η σχέση της με την αριθμητική, η ανάγκη επιδεξιότητας χειρισμού συμβόλων, η μετάβαση από την διαδικαστική στη δομική σκέψη είναι κάποιες από τις αιτίες των δυσκολιών αυτών. Η εισαγωγή της γίνεται παραδοσιακά στα πρώτα χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μετά την διδασκαλία της αριθμητικής. Το θέμα της άλγεβρας και ιδιαίτερα το θέμα των συναρτήσεων, λόγω των δυσκολιών αυτών έχει απασχολήσει πολλούς ερευνητές της διδακτικής των μαθηματικών. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μία έρευνα σχεδιασμού στην εισαγωγή των συναρτήσεων στο Γυμνάσιο. Η έρευνα αυτή περιλαμβάνει τον σχεδιασμό σειράς μαθημάτων βάσει των νέων αρχών στη διδασκαλία της άλγεβρας, με χρήση ψηφιακών εργαλείων, ρεαλιστικών προβλημάτων, καθώς επίσης και διαθεματικών δραστηριοτήτων σε έννοιες της Φυσικής. Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε το σχολικό έτος 2016-17 και τα αποτελέσματά της συγκρίνονται με τα αντίστοιχα αποτελέσματα της ομάδας ελέγχου στην οποία η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε με συμβατικές μεθόδους. Tα αποτελέσματα αυτής της σύγκρισης παρουσιάζονται επίσης στην διπλωματική αυτή εργασία. Algebra is one of the most important and difficult units of mathematics, in terms of both learning and teaching. Abstract thinking, its relation to arithmetic, the skill of handling symbols, the transition from procedural to structural thinking are some of the causes of these difficulties. Its introduction is traditionally made in the early years of secondary education following the teaching of arithmetic. The subject of algebra and, in particular functions, have been addressed by many researchers of mathematics teaching because of these difficulties. This thesis presents a design study on the introduction of functions in early secondary education. This research includes the design of a module on the basis of novel principles in algebra teaching, using digital tools, realistic problems, as well as cross-curricular activities involving physics. This module and research was conducted in the school year 2016-17, and its results are compared with the corresponding results of a control group where the teaching was done by conventional methods. The conclusions drawn from this comparison are also presented in this thesis. | en_US |