Show simple item record

dc.contributor.advisorΖμας, Αριστοτέλης
dc.contributor.authorΧάμου, Μαρία
dc.contributor.authorChamou, Maria
dc.date.accessioned2022-03-04T13:11:25Z
dc.date.available2022-03-04T13:11:25Z
dc.date.issued2018-10
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2335
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την αυτονομία, ώστε η σχολική μονάδα να αποτελεί αυτόνομο εκπαιδευτικό οργανισμό που να μπορεί να παράγει εκπαιδευτικό έργο και να διαμορφώσει και ασκήσει «εσωτερική» εκπαιδευτική πολιτική. Διερευ- νάται, επίσης, πόσο αποκεντρωμένο είναι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς και ποια περιθώρια διοικητικής, παιδαγωγικής και οικονομικής αυτονομίας αφήνει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων. Στα πλαίσια της έρευνας επιλέχθηκε μεθοδολογικά η ποσοτική προσέγγιση του θέματος, καθώς στόχος ήταν η γρήγορη συλλογή μεγάλου όγκου δεδομένων και η εύκολη ανάλυση. Εργαλείο της έρευνας ήταν το ερωτηματολόγιο με κλειστού τύ- που ερωτήσεις διαβαθμισμένες σε κλίμακα Likert από 1 έως 7. Το δείγμα της έρευνας αποτελούν 274 διευθυντές /ντριες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (δημοτικών) που επε- λέγησαν τον Ιούλιο του 2018. Ανταποκρίθηκαν 120. Για την ανάλυση των δεδομένων που προέκυψαν και την στατιστική επεξεργασία έγινε χρήση των στατιστικών πακέ- των spss 23 και minitab 18. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι αντιλήψεις των διευθυντών που καταγράφηκαν συγκλίνουν στο γεγονός ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι συγκεντρωτικό με ελάχιστες τάσεις αποκέντρωσης, που τα υποκείμενα της έρευνας θεωρούν απολύτως απαραίτητες για την διευκόλυνση του έργου τους. Πιο συγκεκρι- μένα, μελετήθηκαν τα είδη της αυτονομίας, διαπιστώθηκε διαφοροποίηση απόψεων σχετικά με τα είδη αυτής, καταγράφηκε θετική άποψη απέναντι στην αποκέντρωση, ενώ διαπιστώθηκε διάσταση απόψεων μεταξύ της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και δομών του εκπαιδευτικού συστήματος. Ενισχυμένη είναι η άποψη ότι η ενδυνά- μωση της αυτονομίας διευρύνει τα όρια της «εσωτερικής» εκπαιδευτικής πολιτικής, ενώ όλα συνδέονται με την πολιτική βούληση για περισσότερη αποκέντρωση.The purpose of this research is to investigate the opinions of Primary School Head-teachers regarding the autonomy (educational, administrative, financial) in order for the school unit to truly become an autonomous educational establishment which can provide education and, at the same time, form and perform “internal” education politics. It also investigates the extent to which the Greek Education System is decentralized as well as the available room for further administrative, educational and financial autonomy provided by the institutional framework to the Head-teachers. The methodology selected for this research was a quantitative approach to the topic, since the purpose was to collect large amounts of data that would be easily processed and analyzed in a short period of time. A questionnaire with closed-ended questions was composed with answers following the Likert scale. The selected sample for the research consisted of 274 Primary School Head-teachers, selected in June 2018. Out of those 120 were willing to participate. The collected data were processed statistically by employing SPSS 23 MINITAB 18 software. According to the results of this research the recorded opinions of Headteachers converge on the fact that the Greek Education System is centralized leaving little room for decentralization, which they deem completely necessary for the facilitation of their work. As far as specific types of autonomy are concerned, there were divergent opinions. There was general consensus about decentralization, whereas there were different opinions regarding the educational status and the existing structures within the system. The opinion that enhancing autonomy will extend the limits of “internal” education politics is dominant, as everything seems to be connected with the political will for further decentralization.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectσυγκέντρωση - αποκέντρωση εκπαιδευτικού συστήματοςen_US
dc.subjectσχολική αυτονομίαen_US
dc.subject"εσωτερική" εκπαιδευτική πολιτικήen_US
dc.subjectcentralization - decentralizationn of education systemen_US
dc.subjectschool autonomyen_US
dc.subject"internal" education politicsen_US
dc.titleΑυτονομία σχολικής μονάδας: απόψεις διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςen_US
dc.title.alternativeSchool unit autonomy: Primary School Headteachers' Opinions/Aspectsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record