Show simple item record

dc.contributor.advisorΔεσλή, Δέσποινα
dc.contributor.authorΡόιδου, Φωτεινή
dc.contributor.authorRoidou, Fotini
dc.date.accessioned2022-03-04T13:16:36Z
dc.date.available2022-03-04T13:16:36Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2336
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας μιας εναλλακτικής μορφής διδασκαλίας για τη συμμετρία σε μαθητές Α΄ και Β΄ Δημοτικού μέσα από δραστηριότητες χορού. Για τον σκοπό αυτό οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, στην Πειραματική Ομάδα και στην Ομάδα Ελέγχου, και παρακολούθησαν διδασκαλία στο μάθημα της συμμετρίας. Στην Πειραματική Ομάδα η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε μέσω δραστηριοτήτων χορού, ενώ στην Ομάδα Ελέγχου η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά με τη χρήση των σχολικών εγχειριδίων των Μαθηματικών της Α΄ και Β΄ δημοτικού. Για να ελεγχθεί η επίδοση των συμμετεχόντων στις έννοιες της συμμετρίας μετά το πέρας της διδασκαλίας, οι μαθητές και των δύο ομάδων κλήθηκαν να απαντήσουν σε τρεις δοκιμασίες για την αμφίπλευρη και την περιστροφική συμμετρία. Διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρξε σημαντική διαφορά ανάμεσα στην επίδοση των δύο ομάδων, δείχνοντας ότι τόσο η εναλλακτική μορφή διδασκαλίας όσο κι η περισσότερο παραδοσιακή μορφή εξασφαλίζουν εξίσου υψηλές επιδόσεις. Η παρούσα εργασία αναδεικνύει ότι η μαθησιακή διαδικασία μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική με μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας, όπως ο χορός, λόγω της ενεργής συμμετοχής και της βιωματικής δράσης των μαθητών, που καθιστά το μάθημα των Μαθηματικών πιο ενδιαφέρον.The aim of the present study was to investigate the efficiency of an alternative form of teaching symmetry that of teaching through dance to Year 1 and Year 2 children. For this reason, children were divided into two groups, an Experimental and a Control group. Both groups were taught the concept of symmetry. More specifically, in the Experimental group, an alternative form of teaching was applied with the use of dancing activities, whereas in the Control group, teaching was carried out with the use of Year1 and Year 2 school mathematics textbooks. In order to investigate the students’ performance in understanding symmetry after the completion of the teaching, both groups were asked to answer three tasks on bilateral symmetry and helical symmetry. The analysis of the results revealed that there was no significant difference between children’s performances between the two groups, showing that the alternative form of teaching as well as the traditional form of teaching resulted in children’s equally high scores. The present study points out that the teaching process may be highly efficient when an alternative form such as dancing is used. This is due to the students’ active participation and also due to experiential learning which makes mathematics more interesting as a school subject.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectσυμμετρίαen_US
dc.subjectαμφίπλευρη και περιστροφικήen_US
dc.subjectεναλλακτική μορφή διδασκαλίαςen_US
dc.subjectχορόςen_US
dc.subjectsymmetryen_US
dc.subjectreflection / mirroring and rotationalen_US
dc.subjectalternative form of teachingen_US
dc.subjectdanceen_US
dc.titleΗ κατανόηση της συμμετρίας μέσω δραστηριοτήτων χορού από μαθητές Δημοτικούen_US
dc.title.alternativePrimary school children's understanding of symmetry through danceen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record