dc.contributor.advisor | Στάμου, Αναστασία | |
dc.contributor.author | Ιασωνίδου, Νικολέτα | |
dc.contributor.author | Iasonidou, Nikoleta | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T12:59:45Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T12:59:45Z | |
dc.date.issued | 2018-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2346 | |
dc.description | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας | en_US |
dc.description.abstract | Η μαζική κουλτούρα αποτελεί βασικό μηχανισμό κατασκευής και πρόσληψης της γλωσσικής ποικιλομορφίας καθώς εκμεταλλεύεται όλους τους διαθέσιμους κοινωνιογλωσσικούς πόρους μιας γλωσσικής κοινότητας. Ως εκ τούτου, η ανάλυση της μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν όλες τις διαστάσεις της γλωσσικής ετερογένειας αξιοποιώντας δεδομένα από την καθημερινότητα τους. Επειδή, λοιπόν, στα κείμενα μαζικής κουλτούρας υποβόσκουν λανθάνουσες και φυσικοποιημένες ιδεολογικές φορτίσεις για την γλώσσα και τον κόσμο, κρίνεται αναγκαίο η ενίσχυση της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης των μαθητών. Για το σκοπό αυτό, η παρούσα εργασία παρουσιάζει ένα προτεινόμενο πρόγραμμα κριτικού γραμματισμού που σχεδιάστηκε για παιδιά πρωτοσχολικής ηλικίας με σκοπό την ανάπτυξη της κριτικής γλωσσικής τους επίγνωσης σε φαινόμενα κοινωνιογλωσσικής αναπαράστασης.
Mass culture constitutes the major vehicle through which linguistic variation is constructed and consumed,since it exploits all available sociolinguistic resources of a linguistic community. Hence, its analysis may helpstudents become aware of a great range of linguistic variation phenomena, drawing upon their socialexperience. Because in the mass culture texts may underlying wrong and naturalized ideology for the language and the world, it is considered necessary the enhancement of the critical linguistic awareness of the students.For that reason, this paper presents a critical literacy program which is designed for elementary,first grade students in order to develop the critical language awareness about sociolinguistic representation. | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών | en_US |
dc.subject | διδακτική πρόταση | en_US |
dc.subject | κείμενα μαζική κουλτούρα | en_US |
dc.subject | κριτικός γραμματισμός | en_US |
dc.subject | κοινωνιογλωσσική ποικιλότητα | en_US |
dc.subject | teaching proposal | en_US |
dc.subject | mass culture texts | en_US |
dc.subject | critical literacy | en_US |
dc.subject | social-linguistic diversity | en_US |
dc.title | 'Τηλε-κριτικοί.gr': Διδακτική πρόταση κριτικού γραμματισμού σε φαινόμενα κοινωνιογλωσσικής ποικιλότητας σε μαθητές πρώτων τάξεων δημοτικού | en_US |
dc.title.alternative | 'Tilekritiki.gr': Teaching proposal of the critical literacy of phenomena of social-linguistic diversity for students at first classes | en_US |
dc.type | MSc thesis | en_US |