dc.description.abstract | Η ταχύτατη ανάπτυξη των τεχνολογιών, όπως είναι ήδη γνωστό, έχει επηρεάσει την
ανθρωπότητα προκαλώντας γρήγορες και σημαντικές αλλαγές σε πολλούς τομείς και
δραστηριότητές της (Καρασαββίδης, 2002). Λόγω αυτών των ραγδαίων αλλαγών
καθίσταται αναγκαία η αλλαγή του σχολείου και του εκπαιδευτικού συστήματος,
ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των νέων τεχνολογιών (Δαπόντες, 2001). Η
ένταξη και η διάχυση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση κρίθηκε απαραίτητη ώστε να
δημιουργηθούν τέτοιες συνθήκες μάθησης που να επιτρέπουν τη ενεργό συμμετοχή
των μαθητών στην εκπαιδευτική διεργασία. Ακόμη, υπήρξαν προσδοκίες πως η
εισαγωγή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση θα άλλαζε τον τρόπο μάθησης και διδασκαλίας
και θα συνέβαλλε στη μετάβαση από τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας στο νέο
«σύγχρονο» τρόπο (Γιαννούλας, 2009).
Στην Ελλάδα, αν και οι εξελίξεις γενικότερα καθυστερούν να συμβούν, η ένταξη
των ηλεκτρονικών υπολογιστών έγινε κατά το σχολικό έτος 1985-86 (Σολομωνίδου
2009). Από τη στιγμή εκείνη το ελληνικό σχολείο ακολουθεί τις εξελίξεις στον τομέα
των Νέων Τεχνολογιών. Για αυτούς τους λόγους και λόγω των εξελίξεων,
εισήχθησαν οι Διαδραστικοί πίνακες σε όσα δημόσια σχολεία της χώρας επέδειξαν το
κατάλληλο ενδιαφέρον. Μέσα σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο διαρθρώνεται η παρούσα
εργασία και σκοπός της είναι να εξετάσει τους τρόπους χρήσης του Διαδραστικού
πίνακα στη διδασκαλία της γλώσσας.
Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να αποτυπώσει ένα αρχικό πλαίσιο
παιδαγωγικής αξιοποίησης του διαδραστικού πίνακα προκειμένου να συμβάλλει
στην ενίσχυση της προσέγγισης και την ανάδειξη της διδασκαλίας της γλώσσας
μέσα στην σχολική τάξη ως τα βασικά σημεία της προστιθέμενης αξίας του νέου
αυτού τεχνολογικού μέσου.
Η εργασία διακρίνεται σε έξι μέρη:
Στο πρώτο μέρος επιχειρείται η αποτύπωση του Εννοιολογικού Θεωρητικού
Πλαισίου, ο σκοπός της εργασίας και η μέθοδος που ακολουθείται.
Στο δεύτερο μέρος γίνεται λόγος για την παιδαγωγική αξιοποίηση του
διαδραστικού πίνακα, αναδεικνύονται οι βασικές παιδαγωγικές του εφαρμογές
στην σχολική τάξη , και τέλος καταγράφονται οι βασικές του τεχνικές λειτουργίες.
Στο τρίτο μέρος, εκπαιδευτικοί της πράξης, με βάση την εκπαιδευτική τους εμπειρία
από την χρήση του διαδραστικού πίνακα στην σχολική τάξη προτείνουν διδακτικά
σενάρια και τα θέτουν στην εποικοδομητική κρίση των συναδέλφων τους.
Στο τέταρτο μέρος παρουσιάζονται και αναλύονται έρευνες σχετικά με τη χρήση
του διαδραστικού πίνακα στη διδασκαλία της γλώσσας σε σχολεία του εξωτερικού.
Στο πέμπτο μέρος παρουσιάζονται και αναλύονται έρευνες σχετικά με τη χρήση του
διαδραστικού πίνακα στη διδασκαλία της γλώσσας σε σχολεία της Ελλάδας.
Στο έκτο μέρος αναφέρεται το θεσμικό πλαίσιο αναφορικά με τη χρήση του
Διαδραστικού Πίνακα και των ΤΠΕ γενικότερα στη διδασκαλία καθώς και τα
επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών, κυρίως των φιλολόγων στη χρήση
των ΤΠΕ στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων και κυρίως της γλώσσας.
Τhe rapid development of technology, as known, has affected mankind causing rapid
and significant changes in many areas and activities (Karassavidou, 2001).Due to
rapid changes, it is necessary to change the school and the educational system to meet
the requirements of new technologies (Dapontes, 2002,). The integration and
diffusion of ICT in education was necessary to create such conditions for learning that
allow the active participation of students in the educational process (Kontakos
2002). There were also expectations that the introduction of ICT in education will
change the way of teaching and learning and contribute to the transition from the
traditional way of teaching to the new "modern" way (Giannoulas 2009).
In Greece, although developments are slow to happen, the integration of computers
was in the school year 1985-1986 (Solomonidou, 2009.). From that moment, Greek
school follows the developments in new technologies. For these reasons and because
of the development , Interactive boards were introduced in many public high schools
in the country have demonstrated the appropriate interest. Within this context
therefore structured this work and its purpose is to consider how to use the interactive
whiteboard, particularly in teaching the language.
The aim of this work is to capture an original pedagogic utilization within the
interactive whiteboard to help strengthen the approach and the promotion of language
teaching in the classroom as the main points of the added value of this new
technological instrument.
The work is divided into six parts:
The first part seeks to capture the conceptual theoretical framework, the purpose of
the work and the method followed.
In the second part, act teachers, based on their educational experience or by using the
interactive whiteboard in classroom, propose teaching scenarios and make
constructive judgment of their colleagues.
12
In the third part, teachers of the αct, based on their educational experience through the
use of interactive whiteboard in the classroom they suggest teaching scenarios and
make constructive judgement of their colleagues.
In the fourth part, researches are presented and analyzed on the use of interactive
whiteboard in language teaching in schools abroad.
In the fifth part presented and analysed surveys on the use of interactive whiteboard
in language teaching in schools in Greece.
The sixth part is referred to the institutional framework ,regarding the use of
interactive whiteboard and ICT in general, in teaching and teacher training
programmes, mostly of professors of literature ,in the use of ICT in the teaching of
literature courses and especially the language course.
KEYWORDS: Technology, Interactive Table, Teaching, language. | en_US |