Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπουσα Καθηγήτρια: Στάμου Αναστασία
dc.contributor.authorΚαραγιαννάκη, Ευανθία
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Έλενα Γρίβα, Κωνσταντίνος Ντίνας
dc.date.accessioned2016-07-04T08:50:34Z
dc.date.available2016-07-04T08:50:34Z
dc.date.issued2016-06-08
dc.identifier.other454 ΚΑΡ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/235
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας εργασίας είναι η διατύπωση μίας πρωτότυπης πρότασης διδασκαλίας της γλώσσας στην Α΄ τάξη δημοτικού, η οποία δύναται να εμπλουτίσει τις πρακτικές κριτικού γραμματισμού πρωτοσχολικής ηλικίας. Αρχικά, πριν από την παρέμβαση, επιχειρείται, υπό το πρίσμα της κριτικής ανάλυσης λόγου, να αποκαλυφθούν τα βαθύτερα ιδεολογικά νοήματα των δημοφιλέστερων παραμυθιών, κλασικών και σύγχρονων εκδοχών, των μαθητών/τριών του τμήματος, όπου διδάσκει η ερευνήτρια. Έπειτα, πραγματοποιείται απόπειρα εφαρμογής ενός προγράμματος κριτικού γραμματισμού, με βάση τα εν λόγω παραμύθια, σε ένα πλαίσιο όπου τα αναλυτικά εργαλεία της κριτικής ανάλυσης λόγου, που αντλούνται από το πεδίο της συστημικής λειτουργικής γραμματικής, μετασχηματίζονται σε άξονες εξέλιξης της διδακτικής διαδικασίας. Κατά την αποτίμηση, αποδεικνύεται ότι ο δραστηριοκεντρικός χαρακτήρας της προσέγγισης σε συνάρτηση με την εμβάθυνση σε αγαπημένο κειμενικό είδος των μαθητών/τριών προάγει τη διδασκαλία σε ουσιαστική διαδικασία, στην οποία διαπλέκονται οι εμπειρίες των παιδιών, ενώ οι κειμενικές διεπιδράσεις επεκτείνονται σε ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα. This dissertation aims to put forward an original language teaching proposal, for primary school students of Grade 1, which could enrich the critical literacy practices of students in the first school years. Our research begins with a critical discourse analysis of the students’ most popular fairy-tales in a class, where the researcher teaches. This analysis aims to highlight the deeper ideological meanings of fairy tales. The research proceeds in the classroom, in an attempt to transform all the analytical tools, used during the critical discourse analysis and drawn from the systemic functional grammar, to keystones of a critical literacy teaching approach. It is confirmed, by the assessment of the project, that the task-based approach combined with the deepening in the favorite children’s genre promotes the teaching to a substantial procedure. It is of high importance that our students had the chance to express their experiences connected to the fairy tales and furthermore to extend our discussion to social issues.el_GR
dc.format.extent352 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΚριτική ανάλυση λόγουel_GR
dc.subjectΣυστημική λειτουργική γραμματικήel_GR
dc.subjectΚριτικός γραμματισμόςel_GR
dc.subjectΠαραμύθιαel_GR
dc.subjectCritical discourse analysisel_GR
dc.subjectSystemic functional grammarel_GR
dc.subjectCritical literacyel_GR
dc.subjectFairy Talesel_GR
dc.titleΑπό την κριτική ανάλυση λόγου στην ανάπτυξη του κριτικού γραμματισμού: μία διδακτική πρόταση αξιοποίησης των κλασικών παραμυθιών στο γλωσσικό μάθημα, σε μαθητές/τριες της Α΄ τάξης δημοτικούel_GR
dc.title.alternativeFrom critical discourse analysis to the development of critical literacy: a language teaching proposal based on fairy tales to primary school students of grade 1el_GR
dc.typeμεταπτυχιακή εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record