dc.description.abstract | Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η κατασκευή ενός λογισμικού προγράμματος, το οποίο θα αναπτύσσει τις γλωσσικές δεξιότητες της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας, σε μαθητές με δυσκολίες μάθησης. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιήθηκαν σύγχρονες προσεγγίσεις της διδασκαλίας της δεύτερης/ ξένης γλώσσας και σε συνδυασμό με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και των στρατηγικών διδασκαλίας των δυσκολιών μάθησης, δημιουργήθηκε το ηλεκτρονικό πρόγραμμα «Ψηφιακές περιηγήσεις στην Ελλάδα και τον πολιτισμό». Η υλοποίηση και η κατασκευή αυτού του λογισμικού προγράμματος, πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας «Learnworlds», βάση της οποίας δομήθηκαν 8 θεματικές ενότητες, οι οποίες προβάλουν τα πολιτιστικά και πολιτισμικά στοιχεία 8 πόλεων της Ελλάδας. Οι μαθητές καλούνται να κάνουν ένα ψηφιακό ταξίδι, μια ψηφιακή περιήγηση, σε αυτές τις πόλεις, αναπτύσσοντας παράλληλα τις δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής του προφορικού και του γραπτού λόγου της ελληνικής γλώσσας. Η πλατφόρμα αυτή προσφέρει τη δυνατότητα για τη δημιουργία ενός πολυμεσικού και πολυτροπικού περιβάλλοντος, στο οποίο οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν, να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν μέσα από πολλαπλού τύπου δραστηριότητες. Η ηλεκτρονική αυτή διδασκαλία εφαρμόστηκε πιλοτικά σε 14 μαθητές με διαφορετικό γλωσσικό προφίλ, με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα. Η αξιολόγηση της εν λόγω παρέμβασης πραγματοποιήθηκε με ένα συνδυασμό μεθόδων και εργαλείων, όπως: ερωτηματολόγιο των μαθητών, ημερολόγιο ερευνήτριας και μέσα από την τεχνική της προφορικής εξωτερίκευσης. Από τα αποτελέσματα φάνηκε πως οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και συμμετοχή στις δραστηριότητες, ενθουσιάστηκαν με τη χρήση του λογισμικού και κατάφεραν να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες μέσα σε ένα αυθεντικό και ευχάριστο περιβάλλον μάθησης.
The main purpose of this study was to construct a software program with the purpose to develop students’ with learning difficulties skills in Greek as a second / foreign language. For this purpose, modern teaching approaches of a second/foreign language are used, in conjunction with the use of new technological environments and teaching strategies of learning difficulties, to create “Exploring Greek culture in a Digital world”. The design and implementation and of this software program, which conducted through “Learnworlds” platform, was based on eight thematic sections, which highlight the cultural elements of 8 cities of Greece. Students are required to take a digital tour in these cities, while developing the receptive and productive skills of Greek language. This platform offers the possibility to create a multimedia and multimodal environment, in which students are able to interact, communicate and collaborate through multi-type activities. This software was piloted to 14 students with different language profiles, with very positive results. The evaluation of this intervention was performed by using a variety of methods and tools, such as the student’s questionnaire, the researcher’s diary and the technique of think aloud process. The results revealed that the students showed great interest and involvement in activities, enthusiasm with the use of software and managed to improve their language skills in an authentic and enjoyable learning environment. | el_GR |