dc.contributor.advisor | Bαμβακiδoυ, Iφιγέvεια | |
dc.contributor.author | Χατζή, Σοφία | |
dc.contributor.author | Chatzi, Sofia | |
dc.date.accessioned | 2022-03-11T10:38:51Z | |
dc.date.available | 2022-03-11T10:38:51Z | |
dc.date.issued | 2018-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2375 | |
dc.description | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Πολιτισμικές Σπουδές: Σημειωτική και Επικοινωνία | en_US |
dc.description.abstract | Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό στόχο της λειτουργίας του θεσμού της
βιβλιοθήκης. Η μάθηση δεν λαμβάνει χώρα μόνο μέσα στη σχολική τάξη αλλά και
μέσα από επισκέψεις και άλλου είδους εκπαιδευτικές εμπειρίες εκτός σχολείου. Μία
σειρά θεματικών εκπαιδευτικών δράσεων που απευθύνονται σε σχολικές ομάδες,
πραγματοποιούνται στις βιβλιοθήκες του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπου η μάθηση
επιτυγχάνεται μέσω της ψυχαγωγίας και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Η
παρούσα έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες και τις
υπηρεσίες που οι δημοτικές βιβλιοθήκες προσφέρουν στο μαθητικό κοινό. Η εργασία
χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο παρουσιάζεται μία βιβλιογραφική ανασκόπηση
που αφορά στη λειτουργία των αρχείων και στο θεσμό, τα είδη και τους στόχους των
βιβλιοθηκών. Στη συνέχεια παρουσιάζεται μία ιστορική αναδρομή των δημοτικών
βιβλιοθηκών της Θεσσαλονίκης, με αναφορά στις δράσεις και στη θεματολογία των
εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αυτές υλοποιούν. Στο δεύτερο μέρος
παρουσιάζεται σημειωτικά ταξινομημένο το αρχειακό υλικό που αφορά τα
εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν την περίοδο 2012-2017 και
απευθύνονταν σε μαθητές ηλικίας 8-12 ετών. Στο τέλος, επιχειρείται ανάλυση των
αποτελεσμάτων που προκύπτουν από τη μελέτη του αρχείου οπότε και
καταδεικνύεται ότι η εκπαίδευση σε συνδυασμό με την ψυχαγωγία μπορεί να
παρέχεται μέσω αυτών των διαφορετικών μεθόδων και εκπαιδευτικών πρακτικών
που εφαρμόζονται στις βιβλιοθήκες του Δήμου Θεσσαλονίκης.__________________________________Education is the basic purpose of the library institution. Learning is taking
place not only in the classroom environment but also through excursions and other
types of educational experiences outside of school. A number of school activities are
taking place in the municipal libraries where learning is taking place through
entertainment and educational activities. This research tries to investigate the
educational opportunities and services that the municipal libraries of Thessaloniki
provides to young children. The paper has two parts. In the first part there is a
theoretical framework about the archives and the institution, the goals and the basic
types of libraries. The history of the municipal libraries of Thessaloniki is also
presented, describing the activities and the different kinds of educational programs
that they provide. In the second part, the categorized archive material is presented,
describing the educational programs that existed during the period of 2012-2017 for
8-12 year-old students. At the end we try to analyze the archives and show that
education can be provided through these different methods and educational practices
at the municipal libraries of Thessaloniki. | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών | en_US |
dc.title | Οι Βιβλιοθήκες του Δήμου Θεσσαλονίκης ως χώροι εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας για παιδιά: Τα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά 8 – 12 χρονών της πενταετίας 2012 – 2017. Μελέτη περίπτωσης | en_US |
dc.title.alternative | The municipal libraries of Thessaloniki as educational and entertainment venues for children: The educational courses for children aged 8 - 12 for the five - year period 2012-2017. Case study | en_US |
dc.type | MSc thesis | en_US |