Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζηπαναγιωτίδη, Άννα
dc.contributor.authorΑυγέρου, Παναγιώτα
dc.contributor.authorAvgerou, Panagiota
dc.date.accessioned2022-03-11T11:15:07Z
dc.date.available2022-03-11T11:15:07Z
dc.date.issued2018-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2377
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος «Επιστήμες της Αγωγής» με κατεύθυνση «Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας». Το θέμα που πραγματεύεται εμπίπτει στον τομέα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και έχει ανακύψει από τις τελευταίες ανάγκες της χώρας μας να εντάξει στο εκπαιδευτικό σύστημα μεγάλο αριθμό προσφύγων μαθητών. Αντικείμενο της εργασίας λοιπόν, είναι η συγγραφή ενός Αναλυτικού Προγράμματος διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας ως ξένης, για αλλόγλωσσους μαθητές ηλικίας 10-12 ετών. Προτάσεις προγραμμάτων με αντικείμενο τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης, έχουν διατυπωθεί από το Πρόγραμμα Σπουδών του Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ. για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως Ξένης Γλώσσας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, από το Ανοιχτό Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στις Τάξεις Υποδοχής (ΤΥ) Ι ΖΕΠ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπου φοιτούν παιδιά πρόσφυγες και τον Οδηγό Περιεχομένου για τη Διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας στις ΔΥΕΠ. Τα δύο τελευταία προγράμματα αποτελούν προτάσεις του ΙΕΠ. Τα σημεία στα οποία το πρόγραμμα της παρούσας εργασίας διαφέρει, είναι ο εντατικός χαρακτήρας διδασκαλίας που προτείνεται , η έμφαση καθ΄ όλη τη διάρκεια του προγράμματος στον επικοινωνιακό χαρακτήρα της γλώσσας, η χρησιμοποίηση αυθεντικού υλικού συνοδευτικά με το εκπαιδευτικό υλικό στη διδασκαλία και η ηλικιακή ομάδα των μαθητών στους οποίους απευθύνεται. Είναι απαραίτητο, για την ανάγνωση και την κατανόηση του κειμένου που αποτελεί την εργασία, να αποδεχτούμε καθολικά τον επικοινωνιακό χαρακτήρα της γλώσσας ως πρωταρχικό. Εξίσου σημαντικό είναι να αποδεχτούμε το φαινόμενο της προσφυγικής κρίσης και των αντίκτυπων που έχει στην κοινωνία μας και, ως μέλη αυτής να συνδράμουμε ο καθένας από τη θέση και την ιδιότητα του στη δημιουργία μιας κοινωνίας πλουραλιστικής, ισότιμης για όλους, σεβόμενης την ετερογένειά της και πρόθυμης να ενσωματώσει τον νέο πληθυσμό, εκμεταλλευόμενη τις δυνατότητές του και ενδυναμώνοντας τις αδυναμίες του.________________________________________________________________________ This paper has been carried out within the postgraduate program “Education Sciences” on course of “The Teaching of Modern Greek Language”. The subject of the paper discusses the field intercultural education and has occurred by the latest need of our country to integrate into the educational system a large number of students refugees. The subject of the paper is the production of linguistic material and specifically, the suggestion of a curriculum of Greek as foreign language for 10-12 year- old speakers of other languages. Suggestions on programs of teaching Greek as foreign language have been drafted by the W.Int.M.R. (Workshop of Intercultural and Migratory Research- www.ediamme.gr ) in primary education, the Open Educational Program for the Teaching of Greek language in classes that welcome refugees (Host Classes 1- Zones of Educational Priority) and, the Guide Content for Teaching the Greek language in the infrastructures where the education of refugees is held (Reception Structures for the Education of Refugees). The last two programs are recommendations of the IEP (Institute of Educational Policy). The points where this curriculum differs are the intensive nature teaching proposed, the emphasis throughout the program on the communicational nature of language, the use of authentic material in combination with the educational material and, the age group of students to whom it is addressed. To comprehend with the reading and understanding of this paper, it is necessary to totally accept the communicational nature of language as the primary one. It is equally important to accept the phenomenon of the refugee crisis and its impact on our society. So, as members of this society we should all, of every position, help in creating a pluralistic and coequal society, which respects the different and is willing to incorporate the new population by focusing on its potentials and strengthening its weaknesses.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectξένη γλώσσαen_US
dc.subjectεπικοινωνίαen_US
dc.subjectεπικοινωνιακή προσέγγισηen_US
dc.subjectαναλυτικό πρόγραμμαen_US
dc.subjectforeign languageen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectcommunication approachen_US
dc.subjectcurriculumen_US
dc.titleΠαραγωγή γλωσσικού υλικού για αλλόγλωσσα παιδιά 10-12 χρονών - Πρόταση Αναλυτικού Προγράμματος για την Ελληνική ως ξένη γλώσσαen_US
dc.title.alternativeProduction of linguistsic material for 10-12 year old speakers of other languages - Greek as foreign language: Suggested curriculumen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record