dc.contributor.advisor | Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Γρίβα Έλενα | |
dc.contributor.author | Μερκουριάδου, Ελένη | |
dc.contributor.other | Εξεταστική Επιτροπή: Στάμου Αναστασία, Ντίνας Κωνσταντίνος | |
dc.date.accessioned | 2016-07-04T09:42:12Z | |
dc.date.available | 2016-07-04T09:42:12Z | |
dc.date.issued | 2016-06-14 | |
dc.identifier.other | 456 ΜΕΡ | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/237 | |
dc.description.abstract | Με δεδομένο το γεγονός ότι στην πλειοψηφία των σχολείων της χώρας μας δημιουργούνται συνθήκες επαφής διαφόρων γλωσσών και πολιτισμών, προκλήθηκε η ανάγκη αλλαγής του τρόπου εργασίας των εκπαιδευτικών, προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις μιας σχολικής τάξης μικτής σύνθεσης. Οι απόψεις των εκπαιδευτικών φαίνεται να είναι ζωτικής σημασίας για την ομαλή ένταξη και ακαδημαϊκή επιτυχία των δίγλωσσων μαθητών, καθώς οι ίδιοι καλούνται σε καθημερινό επίπεδο να διαχειριστούν θέματα πολιτισμικής ετερότητας και διγλωσσίας και να εφαρμόσουν παιδαγωγικές στρατηγικές ενδυνάμωσης των μαθητών αυτών.
Η παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πάνω σε θέματα διγλωσσίας και να καταγράψει τις εκπαιδευτικές πρακτικές που εφαρμόζουν στη διδασκαλία τους σε μαθητές από μεταναστευτικά πλαίσια. Τόσο μέσα από το θεωρητικό όσο και από το ερευνητικό μέρος γίνεται ιδιαίτερη προσπάθεια καταγραφής και ανάδειξης των κατάλληλων εκπαιδευτικών πρακτικών διαχείρισης της διγλωσσίας, όπως είναι οι πρακτικές αξιοποίησης της μητρικής γλώσσας, οι διαφοροποιημένες τεχνικές διδασκαλίας της γλώσσας ως Γ2 και οι πρακτικές προώθησης της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας.
Τα ερευνητικά ευρήματα της παρούσας μελέτης προέκυψαν μέσα από την υιοθέτηση της ποιοτικής μεθόδου για τη συλλογή δεδομένων. Συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη 22 δασκάλων σε σχολεία της Δυτικής Αττικής κατά τους μήνες Νοέμβριο - Ιανουάριο του 2016. Τα αποτελέσματα έδειξαν μια γενικότερη θετική στάση των εκπαιδευτικών προς τη διγλωσσία, χωρίς όμως τις περισσότερες φορές να μετουσιώνεται σε εξειδικευμένες διγλωσσικές πρακτικές, κάτι που αποκαλύπτει την έλλειψη σχετικής κατάρτισης πάνω στα θέματα αυτά.
Given the fact that in the majority of the schools in our country has been created conditions of contact of different languages and cultures, it causes the need to change the way of teachers work in order to meet the new demands of a mixed school composition class. The views of teachers seem to be crucial for the smooth integration and academic success of bilingual students, as they are called on a daily basis to manage issues of cultural diversity and bilingualism and implement educational strategies empowerment these students.
This paper attempts to investigate the views of primary school teachers on bilingualism issues and to record the educational practices in their teaching to pupils from migratory contexts. Both through the theoretical and the research part is making a special effort of recording and highlighting the appropriate educational management practices of bilingualism such as the use of the mother tongue in classroom, the differentiated technical teaching of the language as L2 and the practices which promote the cooperation between schools and family.
The research findings of this study emerged through the adoption of qualitative method for data collection. Specifically used the semistructured interview of 22 teachers in schools of Western Attica during the months of November to January 2016. The results showed an overall positive attitude of teachers towards bilingualism, but more often than not be transformed into specialized bilingual practices, which reveals lack of relevant training on these issues. | el_GR |
dc.format.extent | 280 σ. | |
dc.language.iso | ελληνική | el_GR |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el_GR |
dc.subject | Απόψεις | el_GR |
dc.subject | Πρακτικές | el_GR |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί | el_GR |
dc.subject | Δίγλωσσοι μαθητές | el_GR |
dc.subject | Views | el_GR |
dc.subject | Practices | el_GR |
dc.subject | Teachers | el_GR |
dc.subject | Bilingual students | el_GR |
dc.subject | Γ1/Γ2 | el_GR |
dc.subject | L1/L2 | el_GR |
dc.title | Διερεύνηση των απόψεων των δασκάλων για τις εκπαιδευτικές πρακτικές σε δίγλωσσους μαθητές από μεταναστευτικά πλαίσια | el_GR |
dc.title.alternative | Investigationof teachers views about educational practices to bilingual students from migratory context | el_GR |
dc.type | μεταπτυχιακή εργασία | el_GR |