Show simple item record

dc.contributor.advisorΒαμβακίδου, Ιφιγένεια
dc.contributor.authorΑπιδοπούλου, Ελένη
dc.contributor.authorApidopoulou, Eleni
dc.date.accessioned2022-03-11T13:52:52Z
dc.date.available2022-03-11T13:52:52Z
dc.date.issued2018-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2386
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Πολιτισμικές Σπουδές: Σημειωτική και Επικοινωνίαen_US
dc.description.abstractΗ διαφήμιση αποτελεί ένα βασικό εργαλείο προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, ενισχύοντας τα βασικά χαρακτηριστικά τους με διάφορες τεχνικές, οι οποίες έχουν τη βάση τους στο παρελθόν αλλά ταυτόχρονα εξελίσσονται και προσαρμόζονται κάθε φορά στις απαιτήσεις της εκάστοτε χρονικής περιόδου. Στον όμιλο εταιρειών ΟΤΕ (Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος, έτος ίδρυσης 1949) και συγκεκριμένα στη Cosmote υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για τη μελέτη και την αποκωδικοποίηση των διαφημίσεων που αναλαμβάνουν να μετατρέψουν τα χαρακτηριστικά των πακέτων σε οφέλη για τον πελάτη που θα τα επιλέξει. Οι αναπαραστάσεις ελληνικότητας καθώς και τα γλωσσικά μηνύματα φροντίζουν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε πολλά σημεία των διαφημίσεων, για αυτό και θα αναλυθούν σημαινόμενα ελληνικότητας. Τα ελληνικά τοπία, η θάλασσα, το βουνό, η φύση και τα ζώα αποτελούν το πρώτο κομμάτι του πάζλ δίπλα στο οποίο αρχίζουν να προστίθενται και τα υπόλοιπα ακολουθώντας αυτό που απεικονίζει την οικογένεια και τα παιδιά. Συνεχίζει το κομμάτι που αφορά την ελληνική διατροφή, για να ακολουθήσει το επόμενο κομμάτι που έχει να κάνει με ειδικές δομές (ναούς, μνημεία) και την ελληνική σημαία. Ακολουθούν τα κομμάτια που των παραδοσιακών τελετών (αρραβώνας, γάμος), για να δώσουν τη θέση τους στη θρησκεία και τα έθιμα κατά τη διάρκεια εορταστικών περιόδων (Χριστούγεννα, Πάσχα). Το πάζλ των αναπαραστάσεων ελληνικότητας στις διαφημίσεις πακέτων της Cosmote για τη χρονική περίοδο 2010-2018, ολοκληρώνεται με την κριτική και σημειωτική ανάλυση δίνοντας μια επιπλέον πινελιά. Η ομορφιά, η ψυχαγωγία, η ταχύτητα και η ευελιξία αποτελούν τις έννοιες που συνωμοτούν έτσι ώστε μέσα από τις διαφημίσεις να προβληθεί η επικοινωνία και να παραλληλιστεί με όλες αυτές τις αναπαραστάσεις που αποτελούν βασικό κομμάτι της ζωής και της καθημερινότητας των πελατών στους οποίους απευθύνονται και έχουν άρωμα Ελλάδας.___________________________________Advertising has always been an essential tool for promoting products and services, in the sense that it enhances their basic traits through the use of several techniques. Even though these techniques are as old as the art of advertising itself, they tend to evolve as time goes by, each time adapting to the demands of the present. The OTE Group Companies (Organization of Greek Telecommunications, established in 1949), and more particularly Cosmote S.A., are deeply interested in studying and decoding those advertisements which may succeed in presenting the traits of specific packages/ offers as beneficial to the potential client. Since 2010, as a rule, representations of Greekness - in other words, of the essence of being Greek - are predominant in this kind of advertisements, for that purpose, we will analyze meaningful Greekness. Typical Greek landscapes, the sea, the mountains, and the animals come first, with portrayals of the family and children usually following. Greek cuisine and diet tend to come in the third place, whereas specific architectural structures (such as churches or monuments) come in the fourth place, along with the image of the greek flag. Traditional ceremonies (engagements, weddings), religion and festive traditions (Christmas, Easter) usually come next. A critical and semiotic analysis of the afore-mentioned representations will attempt to focus on the ways in which Cosmote advertising succeeds in foregrounding communication as essential to every meaningful aspect of the clients everyday life. Beauty, entertainment, speed and flexibility are also taken into consideration as being significant to infusing advertisements with a typical scent of Greekness.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδιαφήμισηen_US
dc.subjectαναπαραστάσειςen_US
dc.subjectελληνικότηταen_US
dc.subjectBarthes, Greimasen_US
dc.subjectadvertisementen_US
dc.subjectrepresentationsen_US
dc.subjectgreeknessen_US
dc.titleΑναπαραστάσεις ελληνικότητας και γλωσσικά μηνύματα σε διαφημίσεις πακέτων της Cosmote (2010 - 2018)en_US
dc.title.alternativeRepresentations of Greekness and language messages in Cosmote's package advertisements (2010-2018)en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record