dc.description.abstract | Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν γίνει σημαντικά βήματα στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Σταδιακά υιοθετήθηκαν οι διακηρύξεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, οι οποίες συνέβαλαν στην διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου. Στην Ελλάδα σημεία σταθμοί για την Ειδική Αγωγή ήταν το 2000, οπότε και τέθηκαν στο επίκεντρο της ειδικής αγωγής οι εξατομικευμένες ανάγκες των μαθητών και το 2008 που η Ειδική Αγωγή εστίασε στην ανάγκη για παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης. Από το 2012 μέχρι το 2017 με την κυριαρχία του κοινωνικού μοντέλου προσέγγισης της αναπηρίας πραγματώθηκαν σημαντικές αλλαγές κυρίως όσον αφορά στη διασφάλιση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία. Σε αυτό το νέο πλαίσιο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης αναδείχθηκε ο σημαντικός ρόλος του εκπαιδευτικού για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης, όπως και η σημασία της συνεργασίας τόσο των μελών της σχολικής μονάδας όσο και της σχολικής μονάδας και της κοινότητας. Η παρούσα εργασία είναι μια ποιοτική έρευνα με τη μορφή της μελέτης περίπτωσης η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 5 εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Σχολική Μονάδας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Η έρευνα μελετά τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την αντίληψη του ρόλου τους, με τη σημασία της συνεργασίας στη σχολική μονάδα, την αναγκαιότητα της κατάρτισης, τα προβλήματα της Ειδικής Αγωγής και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών για τη βελτίωση της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία._______________________________________In recent decades, important steps have been taken in the field of Special Education. The declarations on human rights and the right of persons with disabilities in education were gradually adopted, which contributed to the shaping of the institutional framework. In Greece, the milestones for Special Education were in 2000, when the individual needs of students came to the fore, and in 2008 Special Education focused on the need to provide quality education. From 2012 to 2017, with the dominance of the social model of approaching disability, significant changes took place, mainly in terms of ensuring the rights of people with disabilities. In this new context of special education and training, the important role of the teacher in providing quality education emerged, as well as the importance of cooperation between the members of the school unit and the school unit and the community. The present work is a qualitative research in the form of a case study which was carried out on a sample of 5 teachers serving in a Special Education School Unit. The research examines teachers 'views on the perception of their role, the importance of cooperation in the school unit, the need for training, the problems of Special Education and teachers' suggestions for improving the education of people with disabilities. | en_US |