dc.contributor.advisor | Νικολαντωνάκης, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.author | Τεκίδου, Ειρήνη | |
dc.date.accessioned | 2022-03-17T11:18:54Z | |
dc.date.available | 2022-03-17T11:18:54Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2405 | |
dc.description | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικών | en_US |
dc.description.abstract | Στην ελληνική εκπαίδευση κατά τη διδασκαλία της προπαίδειας και εν συνεχεία του πολλαπλασιασμού χρησιμοποιούνται ακόμη μέθοδοι διδασκαλίας φορμαλιστικές που η μαθηματική τους αφετηρία στηρίζεται στα σύνολα. Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται μία πειραματική διδασκαλία της προπαίδειας με τη χρήση ιστορίας των μαθηματικών και ταυτόχρονα χρήση ενός εργαλείου για την εκμάθηση της προπαίδειας μέσω του δαχτυλικού πολλαπλασιασμού. Η μέθοδος που ακολουθείται βασίζεται στις εμπειρίες των παιδιών και στα βιώματά τους πάνω στα οποία χτίζεται η νέα γνώση μέσω και της ενσώματης μάθησης, αφού τα γάντια προπαίδειας που χρησιμοποιούνται είναι ισχυρό χειραπτικό εργαλείο, το οποίο βασίζεται και στην αίσθηση των δαχτύλων. Με την ταυτόχρονη χρήση της ιστορίας των μαθηματικών δημιουργείται ένα πραγματικό πλαίσιο για τα παιδιά, ώστε να αναγνωρίσουν τα μαθηματικά ως κάτι οικείο και να έρθουν σε επαφή με την ανθρώπινή τους διάσταση. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως με ενσωμάτωση της ιστορίας των μαθηματικών και χρήση των γαντιών της προπαίδειας κατά τη διδασκαλία της τελευταίας, οι μαθητές αναπτύσσουν στρατηγικές που τους βοηθούν στην απομνημόνευση της προπαίδειας και μία θετική στάση προς το μάθημα των μαθηματικών.__________________________________________In Greek education, during the teaching of propedia and multiplication, formalistic teaching methods are still used, the mathematical starting point of which is based on sets. In the present survey an experimental teaching of propedia is attempted using the history of mathematics and at the same time the use of a tool for learning propedia through finger multiplication. The method followed is based on the experiences of children and their live actions on which new knowledge is built through and embodied learning, since the training gloves that are used are a powerful embodied tool, which is also based on the sense of fingers. Simultaneous use of the history of mathematics creates a real framework for children to recognize mathematics as something familiar and to come in contact with their human dimension. The results showed that by incorporating the history of mathematics and using the gloves of propedia while teaching it, students develop strategies that help them memorize propedia and a positive attitude towards mathematics in general. | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.subject | προπαίδεια | en_US |
dc.subject | ιστορία μαθηματικών | en_US |
dc.subject | ενσώματη μάθηση | en_US |
dc.subject | δαχτυλικός πολλαπλασιασμός | en_US |
dc.title | Τα γάντια προπαίδειας ως μέσο διδασκαλίας με παράλληλη διδακτική αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών. Διδακτική παρέμβαση σε μαθητές της Β’ τάξης | en_US |
dc.title.alternative | The gloves of propaedia as means of teaching with a parallel didactic utilization of the History of Mathematics. Teaching intervention for second grade students | en_US |
dc.type | MSc thesis | en_US |