Show simple item record

dc.contributor.advisorΓρίβα, Ελένη
dc.contributor.authorΚλαπαδώρα, Κυριακή
dc.contributor.authorKlapadora, Kyriaki
dc.date.accessioned2022-03-18T10:44:35Z
dc.date.available2022-03-18T10:44:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2414
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Ανθρωπιστικές Σπουδές με Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΗ αξιολόγηση του μαθητή αποτελεί μια συστηματική, κριτική διαδικασία, κατά την οποία αποτιμάται ο βαθμός επίτευξης των μαθησιακών στόχων. Ο εκπαιδευτικός στο πλαίσιο της αξιολόγησης του μαθητή, καλείται να μελετήσει την επίδοση του μαθητή και να διαπιστώσει τις δεξιότητες, τις ικανότητες, τις δυνατότητες και τις αδυναμίες του. Για το σκοπό αυτό, προσπαθεί να εφαρμόζει μεθόδους αξιολόγησης που αναδεικνύουν την παιδαγωγική λειτουργία της αξιολόγησης και δε στοχεύουν στη μέτρηση και τη βαθμολόγηση του μαθητή, αλλά στην ποιοτική περιγραφή της μάθησης. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται η εναλλακτική αξιολόγηση που σηματοδοτεί την υιοθέτηση μιας σύγχρονης κουλτούρας αποτίμησης των γνωστικών και μεταγνωστικών ικανοτήτων του μαθητή, καθώς και των δεξιοτήτων που ο ίδιος αναπτύσσει και των στάσεων που καλλιεργεί, υποστηρίζοντας τη μαθησιακή πορεία. Ο σκοπός που τέθηκε στην παρούσα έρευνα είναι να διερευνηθούν και να καταγραφούν οι απόψεις είκοσι εν ενεργεία φιλολόγων της ελληνικής δημόσιας Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τις εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου στο γλωσσικό μάθημα. Ειδικότερα, αποτυπώνονται οι απόψεις τους για το εννοιολογικό πλαίσιο και τη σημαντικότητα της αξιολόγησης των μαθητών, καθώς και για τις μεθόδους με τις οποίες αξιολογούν το γλωσσικό γραμματισμό. Επιπλέον, η έρευνα καταγράφει και τις απόψεις τους για τις τυπικές μορφές αξιολόγησης των μαθητών και αναλύει τις απόψεις τους για τη γνώση τους σχετικά με τις εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης των μαθητών και για τη χρήση αυτών των μεθόδων. Παράλληλα, εξετάζονται οι δυσκολίες εφαρμογής των εναλλακτικών μεθόδων αξιολόγησης και προτείνονται τρόποι υπερπήδησης των εμποδίων. Ως μέσο συλλογής των δεδομένων της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη και ως μέσο ανάλυσης των δεδομένων προτιμήθηκε η θεματική ποιοτική ανάλυση, με τη δημιουργία θεματικών αξόνων, στους οποίους συμπυκνώθηκαν κωδικοί - λειτουργικοί ορισμοί, οι οποίοι ταξινομήθηκαν σε θεματικές κατηγορίες. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι η πλειονότητα των φιλολόγων γνωρίζει τις εναλλακτικές μεθόδους αξιολόγησης των μαθητών στο γλωσσικό μάθημα και οι περισσότεροι από αυτούς τις χρησιμοποιούν συνειδητά ή ασυνείδητα ή προσπαθούν να τις εντάξουν στην αξιολογική μαθησιακή διαδικασία μαζί με τις τυπικές μορφές αξιολόγησης. Είναι αξιοσημείωτο ότι τα ευρήματα σχετικά με τη μελλοντική χρήση αυτών των μεθόδων αξιολόγησης του γλωσσικού μαθήματος είναι ενθαρρυντικά, καθώς οι φιλόλογοι εκφράζουν έντονη επιθυμία να υπερπηδήσουν τα εμπόδια που δυσχεραίνουν την εφαρμογή τους και να επιμορφωθούν προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε να υιοθετήσουν την κουλτούρα της ολιστικής εναλλακτικής αξιολόγησης και να χρησιμοποιούν πρακτικές αξιολόγησης, σύμφωνα με τις οποίες οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά και αναστοχαστικά στην αξιολογική διαδικασία αποτίμησης της μαθησιακής τους πορείας στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον._________________________________________________Student assessment is a systematic, critical process in which the degree of achievement of learning objectives is assessed. The teacher in the context of student assessment, is called to study the student's performance and to identify his skills, abilities, strengths and weaknesses. For this purpose, he tries to apply assessment methods that highlight the pedagogical function of assessment and do not aim at measuring and grading the student, but at the qualitative description of learning. In this direction, moves the alternative assessment that marks the adoption of a modern culture of assessing the cognitive and metacognitive abilities of the student, as well as the skills he develops and the attitudes he cultivates, supporting the learning process. The purpose of this research is to investigate and record the views of twenty practicing philologists of the Greek public Secondary Education on the alternative forms of assessment of High School and Lyceum students in the language course. In particular, they express their views on the conceptual framework and the importance of student assessment, as well as on the methods by which they assess language literacy. In addition, the research records their views on standard forms of student assessment and analyzes their views on their knowledge of alternative forms of student assessment and the use of these methods. At the same time, the difficulties of applying the alternative evaluation methods are examined and ways of overcoming the obstacles are proposed. The results showed that the majority of philologists are aware of the alternative methods of assessment of students in the language lesson and most of them use them consciously or unconsciously or try to integrate them into the assessment learning process of assessment along with the standard forms of assessment. The semi-structured interview was used as a means of data collection of the research and the thematic qualitative analysis was preferred as a means of data analysis, with the creation of thematic axes, in which codes - functional definitions were condensed, which were classified into thematic categories. It is noteworthy that the findings on the future use of these methods of assessment of the language course are encouraging, as philologists express a strong desire to overcome the obstacles that are difficult to implement and to train in this direction, in order to adopt the culture of alternative assessment and use assessment practices, according to which students participate actively and reflectively in the assessment process of assessing their learning progress in the modern learning environment.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectαξιολόγησηen_US
dc.subjectαξιολόγηση του μαθητήen_US
dc.subjectπαραδοσιακή αξιολόγησηen_US
dc.subjectεναλλακτική αξιολόγησηen_US
dc.subjectμέθοδοι εναλλακτικής αξιολόγησηςen_US
dc.subjectassessmenten_US
dc.subjectstudent assessmenten_US
dc.subjecttraditional assessmenten_US
dc.subjectalternative assessmenten_US
dc.subjectmethods of alternative assessmenten_US
dc.titleΟι φιλόλογοι εκφράζουν τις απόψεις τους για ζητήματα εναλλακτικής αξιολόγησης του γλωσσικού μαθήματος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσηen_US
dc.title.alternativeLanguage teachers of Secondary Εducation express their reviews for language alternative assessment issuesen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record