Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπράτιτσης, Θαρρενός
dc.contributor.authorΖβε, Σταυρούλα
dc.contributor.authorZve, Stavroula
dc.date.accessioned2022-03-18T11:02:54Z
dc.date.available2022-03-18T11:02:54Z
dc.date.issued2021-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2416
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία εξετάζει τις απόψεις εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τεσσάρων σχολείων της Θεσσαλονίκης, σχετικά με την έννοια, τα αίτια και τις συνέπειες του κυβερνοεκφοβισμού, καθώς και τις μεθόδους πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου. Στόχος της εργασίας είναι α) να καταγραφούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη έννοια του κυβερνοεκφοβισμού, β) να εντοπιστούν οι γνώσεις τους σχετικά με τη συνέπειες του φαινομένου, γ) να καταγραφούν οι απόψεις τους για τους παράγοντες που συντελούν στην εμφάνισή του, δ) να αποτυπωθούν οι γνώσεις τους για τις συνέπειές του, ε) να καταγραφούν οι απόψεις τους για τη συμβολή της διοίκησης του σχολείου στην πρόληψη και αντιμετώπιση του κυβερνοεκφοβισμού και στ) να αποτυπωθούν οι προτάσεις τους για τη συμβολή των ιδίων στην πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου. Οι στόχοι που αναφέρθηκαν θα επιτευχθούν μέσα από την ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και την έρευνα που διενεργήθηκε κατά το σχολικό έτος 2020-2021, στην οποία συμμετείχαν 15 εκπαιδευτικοί γυμνασίου και λυκείου μέσα από ημι-δομημένες συνεντεύξεις που αναλύθηκαν ποιοτικά. Τα αποτελέσματα της έρευνας φανέρωσαν ευρεία γνώση από μέρους των εκπαιδευτικών των ποικίλων μορφών μέσα από τις οποίες εκδηλώνεται ο κυβερνοεκφοβισμός, των παραγόντων που συντελούν στην εμφάνιση του, καθώς και των ψυχοκοινωνικών χαρακτηριστικών των συμμετεχόντων στο φαινόμενο (θύτη -θύμα- παρευρισκόμενοι). Σημαντικό εύρημα είναι ότι οι περισσότεροι έκριναν αναγκαία την σύμπραξη εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και διοίκησης του σχολείου για την καταπολέμηση του νοσηρού αυτού φαινομένου, καθώς και το ότι πρώτιστο μέλημα του εκπαιδευτικού για τον παραπάνω σκοπό είναι η ενίσχυση της ενσυναίσθησης των μαθητών και της ικανότητας τους για συνεργασία.___________________________________________________________This paper examines the views of secondary school teachers in four schools in Thessaloniki, on the concept, causes and consequences of cyberbullying, as well as methods to prevent and deal with the phenomenon. The aim of the paper is a) to record the views of teachers on the concept of cyberbullying, b) to identify their knowledge about the consequences of the phenomenon, c) to record their views on the factors that contribute to its occurrence, d) to record their knowledge of its consequences, e) to record their views on the contribution of the school administration in the prevention and treatment of cyberbullying and f) to record their suggestions for their own contribution to the prevention and treatment of the phenomenon The mentioned objectives will be achieved through the review of the existing literature and the survey conducted during the school year 2020-2021, in which 15 high school and lyceum teachers participated through semi-structured interviews that were analyzed qualitatively. The results of the research showed a wide knowledge by the teachers of the various forms through which cyberbullying is manifested, the factors that contribute to its occurrence, as well as the psychosocial characteristics of the participants in the phenomenon (perpetrator-victim-bystanders). An important finding is that most considered it necessary the cooperation of teachers, students, parents and school administration to combat this morbid phenomenon, and that the primary concern of the teacher for the above purpose is to strengthen students' empathy and their ability for cooperation.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.titleΗ συμβολή των εκπαιδευτικών στην πρόληψη και αντιμετώπιση του κυβερνοεκφοβισμούen_US
dc.title.alternativeThe contribution of teachers in the prevention and treatment of cyberbullyingen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record