Show simple item record

dc.contributor.advisorΝικολαντωνάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΜπαλτζής, Διονύσιος
dc.contributor.authorBaltzis, Dionysios
dc.date.accessioned2022-03-21T09:37:26Z
dc.date.available2022-03-21T09:37:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2422
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία ερευνά το ρόλο που διαδραμάτισε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) στην εξέλιξη της μαθηματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, μέσω των δημόσιων παρεμβάσεών της. Ως ερευνητική μέθοδος, χρησιμοποιείται η μελέτη του αρχειακού υλικού που εκδόθηκε από την ΕΜΕ ή αναφέρεται στις δραστηριότητές της. Τα δεδομένα των αρχειακών πηγών εντάσσονται στο ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο. Συγκεκριμένα, η μελέτη εκκινά από την ίδρυση της Εταιρείας το 1918 και φτάνει μέχρι και την πρόσληψη της μεταρρύθμισης των «Νέων Μαθηματικών» στην Ελλάδα, που αναλύεται συστηματικά. Η εργασία διερευνά τους τρόπους, το χαρακτήρα και το εύρος των παρεμβάσεων της ΕΜΕ σε ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής. Αρχικά, διαπιστώνεται μια μετατόπιση στους τρόπους δραστηριοποίησης, από τις δημόσιες παρεμβάσεις και προτάσεις στο κράτος προς την ενσωμάτωση των κορυφαίων στελεχών σε κρατικές επιτροπές και στην εσωτερική προώθηση των επιδιώξεων της Εταιρείας. Ο χαρακτήρας των παρεμβάσεων της ΕΜΕ σε ζητήματα εκπαιδευτική πολιτικής είναι σύνθετος και δεν μπορεί να καταταχθεί μονοσήμαντα ως εκσυγχρονιστικός ή συντηρητικός. Παρότι, εν γένει ήταν εκσυγχρονιστικός, υπάρχουν καθ’ όλη την περίοδο που εξετάστηκε αντιφάσεις που σχετίζονταν είτε με ιδεολογικές επιλογές συντηρητικής υφής, όπως στην περίπτωση των «Νέων Μαθηματικών», είτε με μορφές συντεχνιακής αντίληψης ορισμένων ιθυνόντων. Τέλος, διαπιστώνεται ότι οι παρεμβάσεις της ΕΜΕ εστίασαν κυρίως στη βαθμίδα της μέσης εκπαίδευσης, ενώ ακόμα και οι παρεμβάσεις που αφορούσαν τις άλλες βαθμίδες είναι προσανατολισμένες σε αυτή.________________________________________________________This study refers to the role of the Hellenic Mathematical Society (HMS) in the development of mathematics education in Greece, by means of its public interventions. The employed research method consists of the study of the archival sources which were either published by HMS, or refer to its activities. The data collected are historically contextualized. In particular, the study begins from the foundation of the Society in 1918 and reaches the introduction of the “New Math” reforms in Greece, which are elaborately analyzed. The study investigates the modes, the character and the range of the HMS interventions in issues of Mathematics Education. Firstly, an alteration of interventional modes is observed, from public interventions and proposals to the state, to the integration of some of the Society’s leading members in government commissions and to the internal to the State pursuing of the Society’s aims. The character of the HMS interventions in issues of educational policy is complex and cannot be clearly classified as modernistic or conservative. Despite the fact that it is in broad lines modernistic, throughout the period under consideration there are certain discrepancies. These are on account of, either, ideological choices of conservative texture, as it is observed in the case of the “New Math” reforms, or forms of corporative conceptions. Finally, it is observed that HMS focused primarily on aspects of secondary education, while even its interventions in primary or tertiary education are oriented towards secondary education.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectιστορία της μαθηματικής εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectελληνική μαθηματική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectΕλληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ)en_US
dc.subjectνέα μαθηματικάen_US
dc.subjectμοντέρνα μαθηματικάen_US
dc.subjecthistory of mathematics educationen_US
dc.subjectGreek mathematics educationen_US
dc.subjectHellenic Mathematical Society (HMS)en_US
dc.subject"new math" reformen_US
dc.subjectmodern math reformen_US
dc.titleΟι παρεμβάσεις της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας σε ζητήματα Μαθηματικής Εκπαίδευσης – Μια ιστορική ανάλυσηen_US
dc.title.alternativeHellenic Mathematical Society's interventions in issues of Mathematics Education-A historical analysisen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record