Show simple item record

dc.contributor.advisorΝικολαντωνάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΧριστοφόρη, Δέσποινα
dc.contributor.authorChristofori, Despina
dc.date.accessioned2022-03-21T10:08:37Z
dc.date.available2022-03-21T10:08:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2425
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια στη μαθηματική κοινότητα παρατηρείται έντονος προβληματισμός ως προς τη θέση που κατέχει το μάθημα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας μέσα στην Ελληνική Εκπαίδευση. Θεωρείται, επομένως, σημαντική η αναζήτηση νέων διδακτικών προσεγγίσεων. Μία προσεκτική μελέτη της ιστορικής εξέλιξης των μαθηματικών γενικότερα, μπορεί να οδηγήσει σε νέες δυνατότητες κατανόησης για το πως δημιουργούνται τα Μαθηματικά. Στην παρούσα έρευνα αναπτύσσεται ο ρόλος που θα μπορούσε να παίξει η ιστορία της Γεωμετρίας, μέσα από ιστορικά σημειώματα σχολικών εγχειριδίων και από διδακτικές παρεμβάσεις, με κύριο χαρακτηριστικό της έρευνας, την ενσωμάτωση ιστορικών στοιχείων, ώστε να αναδειχθεί το μάθημα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας. Η έρευνα διεξήχθη σε 66 μαθητές της Β’ τάξης ενός Γενικού Λυκείου του Νομού Χαλκιδικής και ανέδειξε μια θετική στάση των μαθητών/τριών απέναντι στη διδασκαλία των μαθηματικών με την ενσωμάτωση των ιστορικών σημειωμάτων. Σε μεγάλο ποσοστό οι μαθητές/τριες δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη χρήση της Ιστορίας της Γεωμετρίας, κατανοούν καλύτερα τις αποδείξεις των θεωρημάτων και αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας σε προβλήματα καθημερινής ζωής.____________________________________________________In recent years, the Greek mathematical community has been deeply concerned about the role of the Euclidean Geometry course in Greek Education. The search for new didactic approaches is therefore considered crucial. A thorough study of the historical evolution of mathematics in general, can lead to alternative ways of understanding Mathematical development. This research focuses on the role that the history of Geometry could play, through the analyses of old school textbook notes and didactic interventions, stressing on the integration of historical data, in order to highlight the course of Euclidean Geometry. The research sample consists of 66 students of a secondary education public school in the prefecture of Chalkidiki, and revealed a positive attitude of students towards the teaching of mathematics when applying the integration of historical data. A high percentage of students expressed satisfaction when utilizing the History of Geometry, better understanding the proofs of the theorems and realizing the usefulness of Euclidean Geometry in solving everyday problems.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectευκλείδεια γεωμετρίαen_US
dc.subjectιστορία των μαθηματικώνen_US
dc.subjectστάσεις μαθητώνen_US
dc.subjecteuclidean geometryen_US
dc.subjecthistory of mathematicsen_US
dc.subjectstudent attitudesen_US
dc.titleΗ ιστορία της Ευκλείδειας Γεωμετρίας ως εργαλείο για την αναβάθμιση της διδασκαλίας του μαθήματος. Μία διερεύνηση των στάσεων των μαθητώνen_US
dc.title.alternativeThe history of Eulidean Geometry as a tool for improving its teaching. An investigation of the students' attitudesen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record