dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια στη μαθηματική κοινότητα παρατηρείται έντονος προβληματισμός ως προς τη θέση που κατέχει το μάθημα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας μέσα στην Ελληνική Εκπαίδευση. Θεωρείται, επομένως, σημαντική η αναζήτηση νέων διδακτικών προσεγγίσεων. Μία προσεκτική μελέτη της ιστορικής εξέλιξης των μαθηματικών γενικότερα, μπορεί να οδηγήσει σε νέες δυνατότητες κατανόησης για το πως δημιουργούνται τα Μαθηματικά. Στην παρούσα έρευνα αναπτύσσεται ο ρόλος που θα μπορούσε να παίξει η ιστορία της Γεωμετρίας, μέσα από ιστορικά σημειώματα σχολικών εγχειριδίων και από διδακτικές παρεμβάσεις, με κύριο χαρακτηριστικό της έρευνας, την ενσωμάτωση ιστορικών στοιχείων, ώστε να αναδειχθεί το μάθημα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας. Η έρευνα διεξήχθη σε 66 μαθητές της Β’ τάξης ενός Γενικού Λυκείου του Νομού Χαλκιδικής και ανέδειξε μια θετική στάση των μαθητών/τριών απέναντι στη διδασκαλία των μαθηματικών με την ενσωμάτωση των ιστορικών σημειωμάτων. Σε μεγάλο ποσοστό οι μαθητές/τριες δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη χρήση της Ιστορίας της Γεωμετρίας, κατανοούν καλύτερα τις αποδείξεις των θεωρημάτων και αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας σε προβλήματα καθημερινής ζωής.____________________________________________________In recent years, the Greek mathematical community has been deeply concerned about the role of the Euclidean Geometry course in Greek Education. The search for new didactic approaches is therefore considered crucial. A thorough study of the historical evolution of mathematics in general, can lead to alternative ways of understanding Mathematical development. This research focuses on the role that the history of Geometry could play, through the analyses of old school textbook notes and didactic interventions, stressing on the integration of historical data, in order to highlight the course of Euclidean Geometry. The research sample consists of 66 students of a secondary education public school in the prefecture of Chalkidiki, and revealed a positive attitude of students towards the teaching of mathematics when applying the integration of historical data. A high percentage of students expressed satisfaction when utilizing the History of Geometry, better understanding the proofs of the theorems and realizing the usefulness of Euclidean Geometry in solving everyday problems. | en_US |