Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπων Καθηγητής: Σπυρίδων-Γεώργιος Σούλης
dc.contributor.authorΚωλέττη, Ελένη
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Αλευριάδου Αναστασία, Ιορδανίδης Γεώργιος
dc.date.accessioned2016-07-05T07:32:58Z
dc.date.available2016-07-05T07:32:58Z
dc.date.issued2016-06-27
dc.identifier.other510 ΚΩΛ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/243
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα αφορά στις αντιλήψεις των διευθυντών και υποδιευθυντών Δημοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση. Αποτελεί μια μελέτη με τη χρήση ερωτηματολογίου και με ποσοτική μέθοδο ανάλυσης των ερευνητικών δεδομένων. Ο πληθυσμός-στόχος της έρευνας είναι διευθυντές και υποδιευθυντές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στις σχολικές μονάδες του νομού Αιτωλοακαρνανίας. Το τελικό δείγμα διαμορφώθηκε από τη συμμετοχή στη δειγματοληψία 113 ατόμων. Η συγκεκριμένη δοκιμαστική φάση έλαβε χώρα τον μήνα Οκτώβριο του 2015. Το ερευνητικό εργαλείο που είναι το ερωτηματολόγιο, αποτελείται από 15 συνολικά ερωτήσεις και χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των ερωτηθέντων. Το δεύτερο μέρος αφορά στις απόψεις των ερωτηθέντων σχετικά με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, τον τρόπο που αντιμετωπίζουν στη σχολική τους μονάδα μαθητές με αναπηρία, τα οφέλη ή τις δυσκολίες που απορρέουν από την πρακτική εφαρμογή της. Καταδείχθηκε ότι το διοικητικό προσωπικό της σχολικής μονάδας, το οποίο αποτελεί και τον μοχλό προώθησης της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, παράλληλα αντιπροσωπεύει και το μεγαλύτερο εμπόδιο για την εφαρμογή της «εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς» λόγω της αντίληψης και της συμπεριφοράς τους, καθώς διάκειται αρνητικά προς τη συμμετοχική εκπαίδευση και γενικότερα στην πρακτική της ένταξης, προφανώς λόγω της σύγχυσης που επικρατεί ως προς τον εννοιολογικό ορισμό των εννοιών. Τέλος, αναφορικά με τα οφέλη από την εφαρμογή της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, ως βασικά οφέλη δηλώνονται ο σεβασμός και η αποδοχή της διαφορετικότητας, η αλληλοσυμπλήρωση, η συνύπαρξη, η δοτικότητα και η αλληλεγγύη. Στα βασικά προβλήματα εφαρμογής της αναδεικνύεται η αντίδραση των γονέων τυπικής ανάπτυξης, οι δυσκολίες στην προσαρμογή των άλλων μαθητών, η άρνηση εφαρμογής από τους εκπαιδευτικούς, η ανάγκη επιμόρφωσης και η έλλειψη υποδομής. This study concerns the perceptions of principals and assistant principals of municipal primary schools about inclusive education. It is a field study using a quantitative method of research data analysis and a questionnaire as a research tool. The target group of this survey is consisted of principals and assistant principals of elementary education and it is specifically targeted at the schools of the periphery of Aitoloakarnania. The final sample was composed of 113 people. The test phase took place in the month of October 2015. The research tool used is a questionnaire consisted of 15 questions in total and is divided into two parts. The first part contains the demographic characteristics of the respondents. The second part deals with the views of the respondents concerning inclusive education, the way that they treat students with disabilities attending their school unit, as well as with the benefits or difficulties arising from its practical application. It was demonstrated that the administrative staff of the school unit, which is also an instrument for the promotion of inclusive education, represents the biggest obstacle to the implementation of "education without exclusion" because of their perception and behavior as hostile towards inclusion. This is due to the fact that the staff is negatively disposed to the inclusive education and generally to the practice of inclusion, apparently because of the confusion that concerns the conceptual definition of the terms. Finally, regarding the benefits arising from the implementation of inclusive education, respect and acceptance of diversity, complementarity, co-existence, giving and solidarity are declared as key benefits. The reaction of non retarded parents, the difficulties in adjusting other students, the refusal of its implementation by the teachers, the need of training, and the lack of infrastructure are included in the main problems of its implementation.el_GR
dc.format.extent176 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΣυνεκπαίδευσηel_GR
dc.subjectΣυμπεριληπτική εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectΜεικτή εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectΕκπαίδευση των μη αποκλεισμώνel_GR
dc.subjectInclusionel_GR
dc.subjectInclusive educationel_GR
dc.subjectCoeducationel_GR
dc.subjectEducation of inclusivenessel_GR
dc.titleΟι αντιλήψεις διευθυντών και υποδιευθυντών Δημοτικών Σχολείων για τη Συμπεριληπτική εκπαίδευση: το παράδειγμα του Νομού Αιτωλοακαρνανίας (Ελλάδα)el_GR
dc.title.alternativeThe perceptions of directors and assistant principals of Elementary School for Inclusive education: The example of the prefecture Etoloakarnania (Greece)el_GR
dc.typeμεταπτυχιακή εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record