dc.contributor.advisor | Επιβλέπων Καθηγητής: Σούλης Σπυρίδων-Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Πασχαλίδου, Δέσποινα | |
dc.contributor.other | Εξεταστική Επιτροπή: Αλευριάδου Αναστασία, Τσακιρίδου Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2016-07-05T08:37:24Z | |
dc.date.available | 2016-07-05T08:37:24Z | |
dc.date.issued | 2016-06-06 | |
dc.identifier.other | 452 ΠΑΣ | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/246 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα έρευνα στοχεύει στην ανίχνευση των απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την επίτευξη της κοινωνικοποίησης μαθητών με Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Ειδικότερα, στην έρευνα συμμετέχουν 108 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί που εργάστηκαν με το θεσμό της παράλληλης στήριξης και υποστήριξαν μαθητές με ΔΑΦ στα πλαίσια του γενικού σχολείου. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο με στόχο την καταγραφή των απόψεών τους για την επίτευξη κοινωνικοποίησης των μαθητών με ΔΑΦ και τη διερεύνηση των εκπαιδευτικών μέσων που χρησιμοποιούν οι ίδιοι για την πραγμάτωση αυτού του σκοπού. Επιπρόσθετα, δόθηκε έμφαση στην ύπαρξη συνεργασίας των εμπλεκομένων κατά το σχεδιασμό και την εφαρμογή τεχνικών και δραστηριοτήτων που προάγουν την κοινωνικοποίηση και στην καταγραφή αιτιών που δυσχεραίνουν τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών προς αυτή την κατεύθυνση. Κατά την ποσοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων βρέθηκε πως, οι συμμετέχοντες είναι θετικοί ως προς τη συμπερίληψη των μαθητών με ΔΑΦ στο γενικό σχολείο και κατανοούν τη σημασία της κοινωνικοποίησης για τους εν λόγω μαθητές. Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων δήλωσε πως εφαρμόζει δραστηριότητες για την επίτευξη κοινωνικοποίησης των εν λόγω μαθητών και πως μέσω αυτής της προσπάθειας τα παιδιά με ΔΑΦ δημιουργούν φιλικές σχέσεις με τους συνομηλίκους τους. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν την ανάγκη για εξειδικευμένη επιμόρφωση σε θέματα ανάπτυξης κοινωνικοποίησης και τόνισαν την ελλιπή ενημέρωση που παρέχεται στους εμπλεκόμενους. Τέλος, η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών για ενίσχυση της κοινωνικοποίησης και η συμβολή των αρμόδιων διοικητικών φορέων (Σύμβουλοι, ΚΕΔΔΥ) εμφανίζει δυσκολίες στην υλοποίησή της.
This research aims at detecting the views of primary school teachers about the socializing process of the students with Autistic Spectrum Disorder (ASD). In particular, the research involved 108 teachers and preschool teachers who worked with the institution of parallel support and supporting students with ASD in the general school. Participants were asked to answer a questionnaire to record their views on the achievement of the socializing by students with ASD and to explore the educational resources which they use for the realization of this goal. In addition, emphasis was placed on the existence of cooperation of those who involved in the design and implementation of techniques and activities that promote socialization and recording causes hindering the efforts of teachers in this direction. In the quantitative analysis of the results showed that the participants are positive for the inclusion of students with ASD in mainstream school and understand the importance of socialization for these students. The majority of participants claimed that they apply activities to achieve socialization of these students and that through this effort children with ASD create friendships with their peers. Also, teachers expressed the need for specialized training in socialization development and highlighted the lack of information which is provided to involved members. Finally, cooperation between educational aid for the socialization and the contribution of relevant administrative bodies (School Counselors, Center for Differential Diagnosis, Diagnosis and Support -KE.D.D.Y.) presents difficulties in its implementation. | el_GR |
dc.format.extent | 96 σ. | |
dc.language.iso | ελληνική | el_GR |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el_GR |
dc.subject | Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος | el_GR |
dc.subject | Συμπεριληπτική εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | Κοινωνικοποίηση | el_GR |
dc.subject | Autistic Spectrum Disorder | el_GR |
dc.subject | Inclusive education | el_GR |
dc.subject | Socialization | el_GR |
dc.title | Απόψεις εκπαιδευτικών ως προς την αποτελεσματικότητα του θεσμού της παράλληλης στήριξης στην κοινωνικοποίηση μαθητών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος: η περίπτωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης | el_GR |
dc.title.alternative | Teachers' opinions about the effectiveness of Parallel Support in socializing students with Autism Spectrum Disorders: the case of the Primary Education | el_GR |
dc.type | μεταπτυχιακή εργασία | el_GR |