Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτίνας, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΔάρδας, Χρήστος
dc.contributor.authorDardas, Chris
dc.date.accessioned2022-04-07T10:11:11Z
dc.date.available2022-04-07T10:11:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2474
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Δημόσιος Λόγος και Ψηφιακά Μέσαen_US
dc.description.abstractΗ διαφήμιση αποτελεί με το πέρασμα των ετών αξιόλογο αντικείμενο ενδιαφέροντος λόγω των εμπορικών μηνυμάτων που μεταδίδει στο καταναλωτικό κοινό και ειδικότερα στα μικρά παιδιά τα οποία οδηγούν στην ανάπτυξη μίας καταναλωτικής κουλτούρας. Επίσης, αποτελεί πολυτροπικό κείμενο, καθώς χρησιμοποιεί για τη μετάδοση των μηνυμάτων ένα συνδυασμό σημειωτικών τρόπων, αποτελούμενο από γλώσσα, εικόνα, κίνηση και μουσική. Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η μελέτη του τρόπου με τον οποίο τα παιδιά της σχολικής ηλικίας χρησιμοποιούν τους σημειωτικούς τρόπους εμπορικών τηλεοπτικών διαφημίσεων που απευθύνονται σε παιδικό κοινό, για την απόδοση νοήματος σε αυτές. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου σε τριάντα παιδιά το διάστημα Οκτωβρίου -Νοεμβρίου του σχολικού έτους 2021 σε Δημοτικά σχολεία του Νομού Θεσσαλονίκης. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με διττή ερευνητική διαδικασία. Από τη μια με τη χρήση ποσοτικής ερευνητικής διαδικασίας και από την άλλη κάνοντας χρήση της πολυτροπικότητας, μιας μεθοδολογικής προσέγγισης η οποία οδήγησε σε συμπεράσματα μέσα από την ανάλυση δυο πολύ γνωστών διαφημιστικών σποτ από τη μια το Νέο παπάκι βάλε ντοματούλα βάλε γαλοπούλα Υφαντής 2018 και από την άλλη τη Κίτσα κοτομπουκίτσα. Από τα αποτελέσματα κατέστη σαφές πως τα παιδιά που πλαισίωναν την έρευνα κατανόησαν το περιεχόμενο των διαφημίσεων, κατανόησαν τη σημασία ανάλυσης των δύο προϊόντων και πού στόχευαν, ενώ έγινε κατανοητό στο σύνολο των παιδιών ότι μέσω των διαφημίσεων αυτών ο απώτερος στόχος είναι η προβολή των εταιρειών και η προώθηση των αγαθών τους. Τέλος συγκριτικά για τις δυο διαφημίσεις βρέθηκε ότι η Κίτσα ως διαφήμιση άρεσε περισσότερο έναντι της διαφήμισης με το παπάκι. Η διαφήμιση της Κίτσας βρέθηκε να έχει πιο ολοκληρωμένη εικόνα στις τάξεις των παιδιών η οποία πλαισιώθηκε και από τον κατάλληλο ήχο. Φαίνεται ότι καμία διαφήμιση δεν άρεσε στα παιδιά τόσο ως προς το περιεχόμενο για να αποτελέσουν μέρος της και να πρωταγωνιστήσουν σε αυτές.____________________________________________________________________________ Over the years, advertising has become a significant object of interest due to the commercial messages it conveys to the consumer public and especially to young children which lead to the development of a consumer culture. It is also a multimodal text, as it uses a combination of semiotic ways to convey messages, consisting of language, image, movement and music. The purpose of this research paper is to study the way in which school-age children use the semiotic ways of commercial television advertisements addressed to children, in order to give meaning to them. The research was carried out using a questionnaire on thirty children in the period October-November of the school year 2021 in Primary schools of the Prefecture of Thessaloniki. The data analysis was performed by a dual research procedure. On the one hand by using a quantitative research process and on the other by making use of multimodality, a methodological approach which led to conclusions through the analysis of two well-known commercials, on the one hand “New duckling put tomato put turkey Yfantis” and another “Kitsa Kotompoukitsa”. The results made it clear that the children who framed the research understood the content of the ads, understood the importance of analyzing the two products and where they were aimed, while it was understood to all children that through these ads the ultimate goal is to promote companies and the promotion of their goods. Finally, comparatively for the two advertisements, it was found that Kitsa as an advertisement liked it more than the advertisement with the duckling. Kitsa's advertisement was found to have a more complete picture in the children's classrooms, which was framed by the appropriate sound. Finally, it seems that the children did not like any advertisement so much in terms of content to be a part of it and to star in them.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectπολυτροπικότηταen_US
dc.subjectδιαφήμισηen_US
dc.subjectσημειωτικό σύστημαen_US
dc.subjectπολυγραμματισμόςen_US
dc.subjectmultimodalityen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectsemioticsen_US
dc.subjectmultiplicationen_US
dc.titleΗ πολυτροπικότητα στην επικοινωνία μέσα από τα μάτια των παιδιών. Μελέτη περίπτωσης παιδικών διαφημιστικών μηνυμάτωνen_US
dc.title.alternativeThe multimodality in communication thgough the eyes of children. Case study of children's advertising messagesen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record