Show simple item record

dc.contributor.advisorΠλιόγκου, Βασιλική
dc.contributor.authorΚολιοπούλου, Αθηνά
dc.contributor.authorKoliopoulou, Athina
dc.date.accessioned2022-04-11T07:27:33Z
dc.date.available2022-04-11T07:27:33Z
dc.date.issued2022-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2498
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Η Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διδασκαλία του μαθήματος της ελληνικής γλώσσας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας κατά τη διάρκεια της εποχής της πανδημίας. Θα γίνει διερεύνηση στο πώς επηρεάστηκε σε γενικό επίπεδο η εκπαίδευση την εποχή της πανδημίας, πώς επηρεάστηκαν εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά στην αλλαγή του τρόπου εκπαίδευσης και πώς τελικά διδάχθηκε το μάθημα της ελληνικής γλώσσας στα ελληνικά νηπιαγωγεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απουσία των εκπαιδευτικών και των μαθητών από το φυσικό χώρο της σχολικής αίθουσας. Επιπλέον, θα διερευνηθεί αν είχαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας όλοι/όλες οι μαθητές/μαθήτριες ίσες ευκαιρίες πρόσβασης και ίσα δικαιώματα συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία της διδασκαλίας του μαθήματος της γλώσσας. Οι μαθητές/μαθήτριες του παρόντος ερευνητικού εγχειρήματος είναι ηλικίας 4-6 ετών προσχολικής εκπαίδευσης δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων του Νομού Αττικής, πληθυκότητας 18-22 παιδιών στη σχολική τάξη. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν δομημένες συνεντεύξεις σε δείγμα 19 εκπαιδευτικών που υπηρέτησαν σε τυπικά σχολεία κατά την περίοδο της πανδημίας και κλήθηκαν να διδάξουν το μάθημα της γλώσσας μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων για την κατάκτηση του προφορικού και γραπτού λόγου κατά την σχολική χρονιά 2020-2021. Μέσα από τις συνεντεύξεις φαίνονται οι προσπάθειες των εκπαιδευτικών να προσαρμοστούν στις νέες μεθόδους διδασκαλίας, να διδάξουν το μάθημα της ελληνικής γλώσσας μέσω της εξ αποστάσεως διδασκαλίας χρησιμοποιώντας τεχνολογικά μέσα, αλλά και οι προσπάθειες που καταβάλλονται στην δια ζώσης διδασκαλία, προκειμένου οι μαθητές να ενταχθούν και να προσαρμοστούν ξανά στην καθημερινή σχολική πραγματικότητα ύστερα από το τέλος της καραντίνας και των τοπικών lockdown, ώστε να γίνει σωστή και επαρκής αφομοίωση της γνώσης. Επιπλέον, μέσα από την ποιοτική ανάλυση των συνεντεύξεων προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο στο οποίο εργάζονταν υπήρχαν κοινωνικές ανισότητες και διαφοροποιήσεις ως προς τον τρόπο διδασκαλίας εξαιτίας της έλλειψης ετοιμότητας των εκπαιδευτικών για διδασκαλία κάτω από συνθήκες πανδημίας, αλλά και της ανεπάρκειας τους στη χρήση τεχνολογικών μέσων που χρησιμοποιήθηκαν για την διδασκαλία του μαθήματος. Ωστόσο, παρουσιάστηκαν ερωτήματα για διερεύνηση που έγκεινται στις ίσες ευκαιρίες πρόσβασης και στα ίσα δικαιώματα που δίνονται στους μαθητές όλων των κοινωνικών και οικονομικών επιπέδων στην εκπαίδευση την περίοδο της πανδημίας covid-19._________________________________________________________The purpose of this research is to teach the Greek language course to preschool children during the pandemic season. It will be investigated how education in general was affected during the pandemic, how teachers, parents and children were influenced in the change of the way of education and how the Greek language lesson was finally taught in Greek primary schools in the absence of teachers and students from physical space of the classroom. In addition, it will be investigated whether during the pandemic all students had equal access opportunities and equal rights to participate in the educational process of language teaching. The students of the qualitative research framework are aged 4-6 years of pre-school education in public and private schools of the Prefecture of Attica, with a population of 18-22 children in the classroom. Structured interviews were used as a data collection tool on a sample of 19 teachers who served in formal schools during the pandemic period and were invited to teach the language course through various activities for the acquisition of oral and written language during the school year 2020-2021. The interviews show the efforts of teachers to adapt to new teaching methods, to teach the Greek language through distance learning using technological means, but also the efforts made in lifelong teaching, in order for students to integrate and adapt again to the daily school reality after the end of the quarantine and the local lockdown, in order to properly and sufficiently assimilate the knowledge. In addition, the qualitative analysis of the interviews shows that the teachers in the school where they worked had social inequalities and differences in the way of teaching due to the lack of readiness of teachers for teaching under pandemic conditions, but also their inadequacy in the use of technological means that used for the teaching of lesson. However, questions arose about exploring the equal opportunities and equal rights given to students of all social and economic levels in education during the covid-19 pandemic.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδιδασκαλία ελληνικής γλώσσαςen_US
dc.subjectπροσχολική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectπανδημία covid-19en_US
dc.subjectετοιμότητα και επάρκεια εκπαιδευτικών στην πανδημίαen_US
dc.subjectδικαιώματα στην εκπαίδευσηen_US
dc.subjectGreek language teachingen_US
dc.subjectpre-school educationen_US
dc.subjectCovid-19 pandemicen_US
dc.subjectpandemic teacher readiness and adequacyen_US
dc.subjectrights in educationen_US
dc.titleΗ διδασκαλία του μαθήματος της ελληνικής γλώσσας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας την εποχή της πανδημίας. Απόψεις νηπιαγωγών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσηςen_US
dc.title.alternativeThe teaching of the Greek language course to preschool children during the pandemic. Views of Kindergarten Teachers of Primary Educationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record