dc.description.abstract | Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως στόχο την καταγραφή των απόψεων τριάντα εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τις μαθησιακές δυσκολίες των δίγλωσσων μαθητών μέσα από την τεχνική της ημιδομημένης συνέντευξης. Με την ποιοτική θεματική ανάλυση και την κριτική ανάλυση του λόγου των καθηγητών επιδιώκεται να προβληθούν οι δυσκολίες των μαθητών αυτών στις μικτές τάξεις, δυσχέρειες που μπορεί να προέρχονται από το οικογενειακό ή και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Επιπλέον, προσδοκία είναι να φανεί το κατά πόσο διαφοροποιούνται στην επίδοσή τους από τους μονόγλωσσους συμμαθητές τους εξαιτίας της διγλωσσίας που τους χαρακτηρίζει, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που δημιουργεί η υπό έρευνα κατάσταση. Επίσης, μέσα από τις συνεντεύξεις ο στόχος είναι να σχολιαστούν οι πρακτικές που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί στους δίγλωσσους μαθητές, το κατά πόσο αξιοποιούν οι πρώτοι το πολιτισμικό υπόβαθρο που διέπει τους μαθητές αυτούς και την εμπλοκή ή όχι των γονιών τους στην πρόοδο ή στασιμότητά τους. Τέλος, ένα μέρος των δηλώσεων των εκπαιδευτικών φέρει στην επιφάνεια την αναγκαιότητα της διαρκούς επιμόρφωσής τους σε διαπολιτισμικά θέματα, τη συνεργασία με τους γονείς αυτών των μαθητών και την πιθανή ανάγκη να θεσπιστεί η δίγλωσση εκπαίδευση. Αυτό που οπωσδήποτε πρέπει να δηλωθεί είναι πως οι στάσεις των περισσότερων εκπαιδευτικών με αρκετά χρόνια υπηρεσίας είναι αρνητικές σε ό,τι αφορά την επίδοση αυτών των μαθητών ενώ είναι θετικές στο σύνολό τους σε ό,τι αφορά την παιδαγωγική αντιμετώπιση των τελευταίων εντός της τάξης. Όλοι οι εκπαιδευτικοί υπογραμμίζουν την ανάγκη συνεργασίας με τους γονείς και την αναδιαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος έτσι ώστε να διευκολύνει τους δίγλωσσους μαθητές.
The present research aims to register the views of thirty (30) secondary-school professors regarding the learning difficulties of bilingual students through the technique of semi-structured interviews. Using qualitative thematic analysis as well as further critical analysis of the professor’s interviews, we endeavored to depict the difficulties of the students mentioned before in mixed classes, difficulties that can have their origin in the student’s family or the wider social environment. Furthermore, our anticipation is to demonstrate how bilingual students differentiate in their performance from their monolingual classmates due to the fact that they are bilingual as well as the advantages and disadvantages of such a situation. Moreover, through the interviews we aim to comment on the practices t above professors apply on their bilingual students, if and how they take into consideration the cultural background of the latter and if and how the bilingual students’ parents get involve in their children’s progress or regress. Finally, some statements in the professors’ interviews signify the necessity for their continuous professional development, the co-operation with the parents of those bilingual students and the possible need for the establishment of bilingual education. We need to stress on here that the attitudes of most of the professors with lots of years of experience are negative regarding bilingual students’ performance in class whereas they are positive towards their pedagogic. Last but not least we need to mention that all the professors underline the need force-operation with the parents of the bilingual students and the importance for the national curriculum to be restructured in order to facilitate the latter. | el_GR |