Show simple item record

dc.contributor.advisorΧλαπουτάκη, Ελισάβετ
dc.contributor.authorΜακρής, Σεραφείμ
dc.contributor.authorMakris, Serafeim
dc.date.accessioned2022-04-11T07:46:56Z
dc.date.available2022-04-11T07:46:56Z
dc.date.issued2022-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2500
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Η Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση και ο σχολιασμός των τριών τελευταίων προγραμμάτων σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας για τις τάξεις του Λυκείου. Η επιλογή αυτών των προγραμμάτων έγινε, διότι είναι τα πιο σύγχρονα προγράμματα για το συγκεκριμένο μάθημα στο χώρο του Λυκείου. Οι συντάκτες των κειμένων των προγραμμάτων σπουδών δηλώνουν ως στόχους των συγκεκριμένων προγραμμάτων την ενδυνάμωση του γλωσσικού γραμματισμού των μαθητών σε μια κατεύθυνση περισσότερο κοινωνιοκεντρική και λιγότερο γλωσσοκεντρική, την επικοινωνιακή/κειμενοκεντρική προσέγγιση της γλώσσας αλλά και τους πολλαπλούς γραμματισμούς. Βασικό ερώτημα είναι αν πετυχαίνουν να εναρμονιστούν με τα δεδομένα των σύγχρονων προγραμμάτων γλωσσικών σπουδών, καθώς και με τις σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις της γλωσσικής διδασκαλίας. Επιδίωξη είναι η διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να πραγματοποιηθεί με σύγχρονες μεθόδους με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να είναι συνεργάτες στη κατάκτηση της γνώσης. Για να απαντηθεί αυτό το ερώτημα εφαρμόστηκε η μέθοδος της βιβλιογραφικής επισκόπησης, σε συνδυασμό με την ποιοτική ανάλυση περιεχομένου.___________________________________________________________________The purpose of this thesis is a presentation and commentary of the three last curricula for the lesson of Modern Greek language in high school classes. The choice of these curricula was due to the fact that they are the most modern ones for the specific lesson in high schools. The compilers of the texts for the curricula affirm as goals of the specific programs the reinforcement of students’ linguistic literacy to a more sociocentric and less linguistic direction, the communicative/text-centric approach of the language and the multiliteracies. The question is if they have achieved to conform to the data of the modern linguistic curricula and the current methodological approaches of linguistic teaching. The aim is the teaching of Modern Greek Language in secondary education being realized with modern methods having the professors and the students cooperating for the language acquisition. To answer this question we used the method of literature review in combination with the qualitative content analysis.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectπρόγραμμα σπουδώνen_US
dc.subjectγλωσσική διδασκαλίαen_US
dc.subjectνεοελληνική γλώσσαen_US
dc.subjectδευτεροβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectεπικοινωνιακή προσέγγισηen_US
dc.subjectγραμματισμοίen_US
dc.subjectcurriculumen_US
dc.subjectlanguage teachingen_US
dc.subjectmodern Greek languageen_US
dc.subjectsecondary educationen_US
dc.subjectcommunicative approachen_US
dc.subjectliteraciesen_US
dc.titleΠρογράμματα Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Διαχρονική εξέλιξη-Σύγκριση Προγραμμάτων του Λυκείουen_US
dc.title.alternativeCurricula of modern Greek language in secondary education: timeless evolution-Contrast of secondary education curriculaen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record