dc.contributor.advisor | Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Χατζηπαναγιωτίδη Άννα | |
dc.contributor.author | Κουμπρόγλου, Ελένη | |
dc.contributor.other | Εξεταστική Επιτροπή: Ντίνας Κωνσταντίνος, Στάμου Αναστασία | |
dc.date.accessioned | 2016-07-05T10:15:46Z | |
dc.date.available | 2016-07-05T10:15:46Z | |
dc.date.issued | 2016-06-16 | |
dc.identifier.other | 457 ΚΟΥ | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/250 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ερευνήσει, να παρουσιάσει και να συγκρίνει τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) που αφορούν την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό παρουσιάζοντας παράλληλα και τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας όπως προτείνεται στο ελληνικό σχολείο. Συγκεκριμένα, αντικείμενα μελέτης της εργασίας αποτελούν τα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) που συντάχτηκαν για την διδασκαλία της ελληνικής ως 2ης/ ξένης γλώσσας από το έργο Παιδεία Ομογενών. Η μελέτη θα επικεντρωθεί στην παρουσίαση και σύγκριση τριών αναλυτικών προγραμμάτων που αφορούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και περιλαμβάνει το πρόγραμμα σπουδών της Παιδείας Ομογενών για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, το πρόγραμμα σπουδών της Παιδείας Ομογενών για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της ελληνικής γλώσσας που ακολουθείται στο σημερινό ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. H ενασχόληση μας με την παρούσα εργασία έχει ένα διττό στόχο. Από τη μία είναι η σφαιρική περιγραφή- ανάλυση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό και η περιγραφή του πλαισίου μέσα στο οποίο εξειδικεύονται και υλοποιούνται οι επιμέρους στόχοι του έργου της Παιδείας Ομογενών, και από την άλλη να χρησιμεύσει ως επιμορφωτικό υλικό για τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα σε ελληνόφωνους αλλά και αλλόφωνους μαθητές στο εξωτερικό. Τα Προγράμματα Σπουδών που αναφέρθηκαν θα προσεγγιστούν κριτικά ώστε να εντοπιστούν τα κοινά σημεία που εμφανίζουν αλλά και τα διαφορετικά στοιχεία που διαμορφώνουν τη δομή τους. Επίσης, μέσα από αυτήν την κριτική προσέγγιση καλείται να διαπιστωθεί η σημαντικότητα ύπαρξης αυτών των προγραμμάτων σπουδών καθώς και ο βοηθητικός τους ρόλος τόσο για τη διδασκαλία της γλώσσας από τους εκπαιδευτικούς όσο και για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας από τους εκπαιδευόμενους.
The aim of this project is to research, present and compare the Curricula Studies which concern the greek-speaking education abroad presenting at the same time the greek language teaching as it is recommended in the Greek school. Specifically, the Curricula Studies which were compiled for the greek language teaching as a 2nd/foreign language by he Homogenous Education project form the studying objects of the project. The study will be focused on the presentation and comparison of three curricula which concern the primary education and includes the Curriculum Studies of the Homogenous Education for the greek language teaching as a second language, the Curriculum Studies of the Homogenous Education for the greek language teaching as a foreign language and the Curriculum Studies of the greek language which is followed in the contemporary Greek Education System. This project has got a double objective. On one hand the globular description- analysis of the greek- speaking education abroad and the description of the framework in which the partial objectives of the Homogenous Education project are specialized and materialized and on the other hand to be useful as educational material for the teachers who teach the greek language to greek- speaking as well as to foreign students abroad. The Curricula Studies which were mentioned will be approached critically so as the common points they present as well as the different elements which form their structure will be located. Besides, through this critical approach the importance of the existence of this curricula studies as well as their auxiliary role for the language teaching by the teachers and for the Greek language learning by the students is asked to be ascertained. | el_GR |
dc.format.extent | 149 σ. | |
dc.language.iso | ελληνική | el_GR |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el_GR |
dc.subject | Αναλυτικό Πρόγραμμα | el_GR |
dc.subject | Δεύτερη γλώσσα | el_GR |
dc.subject | Ξένη γλώσσα | el_GR |
dc.subject | Curriculum | el_GR |
dc.subject | Second language | el_GR |
dc.subject | Foreign language | el_GR |
dc.title | Μια κριτική προσέγγιση των Αναλυτικών Προγραμμάτων για την ελληνική ως 2η/ ξένη γλώσσα | el_GR |
dc.title.alternative | A critical approach of curriculum for greek as a second / foreign language | el_GR |
dc.type | μεταπτυχιακή εργασία | el_GR |