Show simple item record

dc.contributor.advisorΓώτη, Ευθυμία
dc.contributor.authorΔεληβοριά Δημαρέλου, Χριστίνα Αλίκη
dc.contributor.authorDelivoria Dimarelou, Christina Aliki
dc.date.accessioned2022-04-11T12:41:35Z
dc.date.available2022-04-11T12:41:35Z
dc.date.issued2022-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2514
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Η Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΗ αξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την πρόγνωση εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών, την έγκαιρη παρέμβαση και τον περιορισμό της πιθανής επερχόμενης «σχολικής αποτυχίας», καθώς και της ψυχοσυναισθηματικής ματαίωσης των μαθητών/τριών. Επιπρόσθετα, ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι καίριος, καθώς πρέπει να βρίσκονται σε ετοιμότητα να ανιχνεύσουν τις δυσκολίες. Η παρούσα μελέτη περίπτωσης αποσκοπεί στον έλεγχο α) της σχολικής ετοιμότητας των μαθητών/τριών, όσον αφορά στην παράμετρο των γλωσσικών δεξιοτήτων, και β) του επιπέδου της πρώιμης ανίχνευσης και παραπομπής μαθητών/τριών με δυσκολίες στον λόγο και άλλους τομείς κατά τη φοίτησή τους στο Νηπιαγωγείο ή κατά την έναρξη της Α΄ Δημοτικού. Χορηγήθηκε το σταθμισμένο εργαλείο Λογόμετρο σε 10 μαθητές με σκοπό την αξιολόγηση των δεξιοτήτων προφορικού λόγου και των δεξιοτήτων γραμματισμού. Επίσης, χορηγήθηκαν φύλλα καταγραφής, ώστε να αποτυπωθούν οι εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών για τις επιδόσεις των μαθητών τους στο Νηπιαγωγείο και την Α’ Δημοτικού. Τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι 3:10 μαθητές/τριες (30% της τάξης) είχαν οριακό επίπεδο γλωσσικής ανάπτυξης και βρίσκονταν σε ομάδα ««υψηλού κινδύνου»» για να εμφανίσουν Ειδικές Γλωσσικές Διαταραχές (Ε.Γ.Δ.) ή Μαθησιακές Δυσκολίες (Μ.Δ.), και 2:10 μαθητές/τριες (20% της τάξης) είχαν χαμηλό επίπεδο γλωσσικής ανάπτυξης και συνοδεύονταν από υψηλές πιθανότητες να διαγνωστούν με Ε.Γ.Δ. ή Μ.Δ. Κανένας/καμία από τους/τις παραπάνω μαθητές/τριες δεν είχε αξιολογηθεί από τους επίσημους φορείς. Η εκπαιδευτικός του Νηπιαγωγείου είχε εντοπίσει τις δυσκολίες του 1 εκ των 2 παιδιών και η εκπαιδευτικός της Α΄ τάξης των 2 εκ των 2 παιδιών που βρίσκονταν σε χαμηλό επίπεδο γλωσσικής ανάπτυξης. Οι εκτιμήσεις τους στις επιμέρους κλίμακες γλωσσικής ανάπτυξης είχαν σε πολλές περιπτώσεις αποκλίσεις από τα αποτελέσματα του Λογομέτρου. Η μελέτη καταλήγει στο ότι η χορήγηση σταθμισμένων εργαλείων αξιολόγησης σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες που ολοκληρώνουν το Νηπιαγωγείο ή αρχίζουν τη φοίτησή τους στην Α΄ Δημοτικού, κρίνεται ως η πιο ασφαλής μέθοδος έγκαιρου εντοπισμού των γλωσσικών δυσκολιών που αποτελούν παράγοντες της σχολικής ετοιμότητας._____________________________________________________________________Assessment of school readiness is an important factor in predicting the onset of learning disabilities, timely intervention and limitation of possible impending "school failure" and psycho-emotional frustration of students. In addition, the role of teachers is crucial, as they must be ready to detect any difficulties. The present case study aims to test a) the school readiness of students, in terms of the parameter of language skills, and b) the level of early detection and referral of students with language difficulties and other areas while attending Kindergarten or at the beginning of Primary School. The psychometric assessment tool Logometro was given to 10 students in order to assess oral speech and literacy skills. Record sheets were also provided to capture teachers' assessments of their students' performance in Kindergarten and Primary School. The main findings of the research show that 3:10 students (30% of the class) had a marginal level of language development and were in a "high risk" group to develop Special Language Disorders or Learning Difficulties, and 2:10 students (20% of the class) had a low level of language development and were associated with a high probability of being diagnosed with Special Language Disorders or Learning Difficulties. None of the above students had been officially evaluated. The kindergarten teacher had identified the difficulties in 1 of the 2 children and the first grade teacher in 2 of the 2 children who were at a low level of language development. Their assessments at the individual scales of language development in many cases differed from the results of the Logometro. The study concludes that the provision of weighted assessment tools to all students who complete Kindergarten or begin primary school, is considered the safest method of early detection of language difficulties that are factors in school readiness.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectσχολική ετοιμότηταen_US
dc.subjectμαθησιακές δυσκολίεςen_US
dc.subjectσταθμισμένα εργαλεία αξιολόγησηςen_US
dc.subjectπρώιμη ανίχνευσηen_US
dc.subjectετοιμότητα εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectschool readinessen_US
dc.subjectlearning difficultiesen_US
dc.subjectearly detectionen_US
dc.subjectpsychometric assessment toolsen_US
dc.subjectteacher readinessen_US
dc.titleΑξιολόγηση της Σχολικής Ετοιμότητας κατά την Έναρξη Φοίτησης στην Α' Δημοτικού : Μελέτη Περίπτωσηςen_US
dc.title.alternativeAssessment of School Readiness at the Beginning of Primary School: A Case Studyen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record