dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα έχει γίνει "λιμάνι" για πολλούς πρόσφυγες, γεγονός που καθιστά αναγκαία την ένταξη τους σ’ όλες τις πτυχές της καθημερινότητας. Η νέα αυτή κατάσταση έχει επιφέρει αλλαγές και στο μαθητικό πληθυσμό της χώρας, με την ένταξη των προσφύγων στην εκπαίδευση να αποτελεί πρωταρχικό μέλημα. Έτσι λοιπόν, ο κλάδος της εκπαίδευσης οφείλει να επανασχεδιαστεί πάνω στις αρχές της διαπολιτισμικότητας, όπου όλοι οι μαθητές θα έχουν ίσες ευκαιρίες στην μάθηση και στην γνώση, χωρίς να στέκονται εμπόδιο οι διαφορές του πολιτισμού, της γλώσσας, της κουλτούρας και της θρησκείας. Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να παρουσιάσει ένα γλωσσικό εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο έχει κατασκευαστεί για αλλόγλωσσα παιδιά 10-12 χρονών (Α1 επίπεδο αρχάριο) και πιο συγκεκριμένα για παιδία πρόσφυγες, για την εκμάθηση της ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Το συγκεκριμένο υλικό έχει σχεδιαστεί με βασικό άξονα τον σεβασμό και την αποδοχή της πολιτισμικής ταυτότητας του κάθε παιδιού και όχι την ακύρωση αυτής, καθώς απευθύνεται σε άτομα από ποικίλα πολιτισμικά περιβάλλοντα. Επιπροσθέτως, ο σχεδιασμός του γλωσσικού υλικού βασίστηκε στην επικοινωνιακή προσέγγιση της διδασκαλίας της γλώσσας και έτσι βασική προτεραιότητα αποτελεί η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής επικοινωνιακής ικανότητας των παιδιών. Το εκπαιδευτικό υλικό που θα παρουσιαστεί στην συνέχεια, εστιάζει στην καλλιέργεια και στην ανάπτυξη των τεσσάρων γλωσσικών δεξιοτήτων, όπου οι μαθητές πρόσφυγες θα εμπλέκονται ενεργά στην μαθησιακή διαδικασία, μέσα από αυθεντικές περιστάσεις επικοινωνίας και με την βοήθεια ατομικών και ομαδικών δραστηριοτήτων και παιχνιδιών. Ακόμη, η μητρική/πρώτη γλώσσα των παιδιών κατέχει σημαντική θέση στο υλικό, καθώς λειτουργεί βοηθητικά στο να μάθουν τα παιδιά την ελληνική γλώσσα. Όσον αφορά την θεματολογία, αντλείται από την καθημερινή ζωή, τα ενδιαφέροντα και τις ασχολίες των παιδιών. Τέλος, η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως ξένης, θα λαμβάνει χώρα σ’ ένα ευχάριστο και φιλικό κλίμα, όπου θα κυριαρχούν αισθήματα όπως η εμπιστοσύνη, ο σεβασμός, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση και η αποδοχή της διαφορετικότητας, ευελπιστώντας πως θα εξαλειφθούν οι προκαταλήψεις και οι ρατσιστικές συμπεριφορές που βιώνουν καθημερινά οι άνθρωποι, που προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα από εκείνα της χώρας υποδοχής.______________________________________________________________In recent years, Greece has become a "port" for many refugees, which makes it necessary for them to integrate them into all aspects of everyday life. This new situation has also brought about changes in the country's student population, with the integration of refugees into education being a primary concern. Thus, the field of education must be redesigned on the principles of interculturalism, where all students will have equal opportunities in learning and knowledge, without standing in the way of the differences of culture, language, culture and religion. The present project aims to present a language educational material, which has been constructed for foreign-language children 10-12 years old (A1 level beginners) and more specifically for refugee children, for the learning of Greek as a foreign language. This material has been designed with the main axis of respecting and accepting the cultural identity of each child and not its cancellation, as it is addressed to people from various cultural backgrounds. In addition, the design of the language material was based on the communicative approach to language teaching and thus a key priority is the development of the intercultural communication capacity of children. The educational material that will be presented below, focuses on the cultivation and development of the four language skills, where refugee students will be actively involved in the learning process, through authentic communication situations and with the help of individual and group activities and games. Moreover, the mother tongue of children occupies an important place in the material, as it acts as an auxiliary to children's learning the Greek language. As far as the subject matter is concerned, it is drawn from the daily life, interests and occupations of the children. Finally, the teaching of the Greek language as a foreign language will take place in a pleasant and friendly atmosphere, dominated by feelings such as trust, respect, cooperation, empathy and acceptance of diversity, hoping that the prejudices and racist behaviors experienced daily by people, coming from different cultural backgrounds from different cultural backgrounds from those of the host country. | en_US |