Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζηπαναγιωτίδη, Άννα
dc.contributor.authorΚαραργύρη, Κασσιανή
dc.contributor.authorKarargyri, Kassiani
dc.date.accessioned2022-04-11T13:12:21Z
dc.date.available2022-04-11T13:12:21Z
dc.date.issued2022-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2518
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Η Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη σκοπό είχε να διερευνήσει την ανεξιχνίαστη πτυχή της μάθησης της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας με επίκεντρο τις στρατηγικές κατάκτησης λεξιλογίου. Αρχικά, έγινε μια εισαγωγή στο μελετώμενο θέμα και παρουσίαση του σκοπού, των στόχων και των ερευνητικών ερωτημάτων της, αλλά και της καινοτομίας της παρούσας εργασίας. Στη συνέχεια, προσεγγίστηκε το σχετικό θεωρητικό πλαίσιο. Ειδικότερα, αποσαφηνίστηκε η σχετική ορολογία και προσεγγίστηκαν εννοιολογικά οι στρατηγικές μάθησης της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας γενικά, ενώ μετέπειτα επικεντρώθηκε η μελέτη στις στρατηγικές κατάκτησης λεξιλογίου της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας. Έτσι, καλύφθηκε το θεωρητικό μέρος της εργασίας. Ακολούθως, στο ερευνητικό μέρος της εργασίας, παρουσιάστηκε η μεθοδολογία της έρευνας και έγινε διεξαγωγή της. Μετέπειτα, παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν τα αποτελέσματά της. Η έρευνα ειδικότερα, στόχο είχε τον εντοπισμό και την καταγραφή των στρατηγικών που εφαρμόζουν τα παιδιά μεταναστών κατά την ανάγνωση στα ελληνικά και κατά την εκμάθηση και κατάκτηση του ελληνικού λεξιλογίου. Για αυτό, διερευνήθηκαν όχι μόνο οι ίδιες οι στρατηγικές, αλλά και η επιλογή και η χρήση των συγκεκριμένων στρατηγικών με βάση το επίπεδο και το προφίλ του μαθητή. Η μεθοδολογία της έρευνας που επιλέχθηκε βασίζεται στην ποιοτική μέθοδο της μελέτης περίπτωσης μαθητών και παρακολούθησής τους για έναν μήνα. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν σε πραγματικό χρόνο, οργανώθηκαν και ομαδοποιήθηκαν, κι έτσι παρουσιαστήκαν και συζητήθηκαν τα ευρήματα. Τελικά, συμπεραίνεται ότι με βάση το πρώτο ερευνητικό ερώτημα, γίνεται εφαρμογή ενός ευρέος συνόλου στρατηγικών, οι οποίες διαφοροποιούνται με βάση το επίπεδο γλωσσομάθειας. Επίσης, με βάση το δεύτερο ερευνητικό ερώτημα, συμπεραίνεται ότι υπάρχει διαφοροποίηση των στρατηγικών ανά επίπεδο γλωσσομάθειας του μαθητή. Τέλος, όσον αφορά στο τρίτο ερευνητικό ερώτημα, θα μπορούσαν να εμπλουτιστούν για υψηλότερη αποτελεσματικότητα, με τη γενική στρατηγική των εργασιών σύνθεσης, με διαφοροποιημένες πρακτικές ανά επίπεδο._____________________________________________________ The purpose of this study was to investigate the unexplored aspect of learning Greek as a second / foreign language, with a focus on vocabulary acquisition strategies. Initially, an introduction was made to the studied topic and a presentation of its purpose, objectives and research questions, as well as the innovation of the present work. Then, the theoretical framework was approached. In particular, the relevant terminology was clarified and in general the strategies for learning Greek as a second / foreign language were conceptually approached, while later the study focused on the strategies for acquiring vocabulary of Greek as a second / foreign language. Thus, the theoretical part of the work was covered. Then, in the research part of the work, the research methodology was presented and conducted. Later, its results were presented and discussed. In particular, the research aimed at identifying and recording the strategies applied by immigrant children when reading in Greek and when learning and mastering Greek vocabulary. For this, not only the strategies themselves were explored, but also the selection and use of specific strategies based on the student's level and profile. The research methodology chosen is based on the qualitative method of studying the case of students and monitoring them for one month. The data collected in real time were organized and grouped, and thus the findings were presented and discussed. Finally, it is concluded that based on the first research question, a wide range of strategies are implemented, which differ based on the level of language proficiency. Also, based on the second research question, it is concluded that there is a differentiation of strategies per level of student language learning.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectστρατηγικές μάθησηςen_US
dc.subjectστρατηγικές κατάκτησης λεξιλογίουen_US
dc.subjectεπίπεδο γλωσσομάθειαςen_US
dc.subjectη Ελληνική ως δεύτερη / ξένη γλώσσαen_US
dc.subjectπρωτοβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectlearning strategiesen_US
dc.subjectlanguage proficiency levelen_US
dc.subjectGreek language as a second/foreign languageen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.titleΣτρατηγικές κατάκτησης λεξιλογίου της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσαςen_US
dc.title.alternativeVocabulary acquisition strategies of Greek language as second/foreignen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record