dc.description.abstract | Η κινούμενη εικόνα είναι σημαντική επειδή μας κάνει να είμαστε σε θέση να λέμε ιστορίες, να επικοινωνούμε συναισθήματα και ιδέες με έναν μοναδικό, εύκολο στην αντίληψη τρόπο, που τόσο τα μικρά παιδιά όσο και οι ενήλικες μπορούν να κατανοήσουν. Τα κινούμενα σχέδια έχουν βοηθήσει στη σύνδεση των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο με έναν τρόπο που μερικές φορές η γραφή και οι ταινίες ζωντανής δράσης δεν μπορούν. Η παρούσα εργασία είναι μια κοινωνιογλωσσική προσέγγιση της ταινίας κινουμένων σχεδίων με τίτλο «Εγώ, ο Κολοκυθάκης (Ma vie de courgetti»). Αξιοποιώντας το μοντέλο του Androutsopoulos (2012) πραγματοποιείται η σκιαγράφηση των χαρακτήρων, η ανάλυση επιλεγμένων σκηνών της ταινίας και η ανάδειξη των γλωσσικών επιλογών των χαρακτήρων. Για τους ανθρώπους είναι πολύ σημαντικό να εκφράζονται και να επικοινωνούν, με αποτέλεσμα να προσαρμόζουν το στιλ γλώσσας αναλόγως με τον ποιον μιλούν και υπό ποιες συνθήκες. Οι μυθοπλαστικοί χαρακτήρες έδειξε ότι διαφοροποιούν το ομιλιακό ύφος, ανάλογα με την επικοινωνιακή περίσταση, ανεξαρτήτως φύλου, αποδεικνύοντας ότι ο λόγος κατασκευάζει ταυτότητες, οι οποίες απεικονίζονται με πολλαπλές εκδοχές. Επιπλέον, μέσα από ποικίλες περιστάσεις που βιώνουν οι χαρακτήρες κατά τη διάρκεια της ταινίας αναδύονται θέματα, όπως ο θεσμός της οικογένειας, η απουσία της μητρικής φιγούρας, η ενδοοικογενειακή βία, η κακοποίηση, η φιλία και η υιοθεσία. Η σημασία της κινούμενης εικόνας για τα παιδιά μπορεί να φανεί και στον εκπαιδευτικό τομέα. Στο πλαίσιο αυτό, ακολουθώντας τα τέσσερα στάδια γλωσσικής διδασκαλίας που διέπουν το μοντέλο των πολυγραμματισμών, επιχειρείται μια διδακτική πρόταση αξιοποίησης της ταινίας για μαθητές της πέμπτης τάξης του δημοτικού.___________________________________________________________________Animation is important because it enables us to tell stories and communicate emotions and ideas in a unique, easy to understand way that both young children and adults can understand. Animation has helped connect people around the world in a way that sometimes writing and live action movies cannot. The present work is a sociolinguistic approach of the animated film entitled My life as a Zucchini. Using the model of Androutsopoulos (2012) the character analysis, the scene analysis, and repertories analysis. It’s very important for people to express themselves and communicate, so that people adapt their language style depending on who they speak and under what conditions, regardless of gender, proving that speech construct identities, which are portrayed in multiple versions. In addition, through various circumstances experienced by the characters during the film, issues such as the institution of the family, the absence of the mother figure, domestic violence, abuse, friendship, and adoption. Animation for children can also be seen in the educational field. In this context, following the four stages of literacy, language teaching that govern the model of a didactic proposal is made for the use of the film for fifth grade students. | en_US |