dc.description.abstract | Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση από άποψη σεισμικότητας στην Ευρώπη και την έκτη παγκοσμίως. Είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, επομένως, το ζήτημα της πρόληψης καταστροφών σε σχολικές μονάδες που φιλοξενούν παιδιά, μια πληθυσμιακή ομάδα με δικαίωμα στην επιβίωση, ασφάλεια και εκπαίδευση. Γι΄αυτόν ακριβώς το λόγο και η διερεύνηση της ετοιμότητας των εκπαιδευτικών σε περίπτωση σεισμικού κινδύνου αλλά και η ανάπτυξη κατάλληλων δεξιοτήτων και γνώσεων για την αποφυγή αρνητικών επιπτώσεων είναι ένα θέμα που πρέπει να ερευνηθεί.
Άλλωστε η διαχείριση ενός σεισμικού γεγονότος αφορά όχι μόνο σε ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη δομική ακεραιότητα του σχολικού κτιρίου αλλά και σε ό τι σχετίζεται με τον ορθό τρόπο αντίδρασης των ανθρώπων που στεγάζονται μέσα σε αυτό κατά τη διάρκεια ενός σεισμού. Και αυτό γιατί, ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο το σχολικό κτίριο να μην έχει υποστεί ζημίες εξασφαλίζοντας έτσι τη σωματική ακεραιότητα των ατόμων, λόγω έλλειψης, όμως, ορθής διαχείρισης του τρόπου αντιμετώπισης του κινδύνου να προκύψουν ήπιοι έως και σοβαροί τραυματισμοί.
Οι εκπαιδευτικοί, αρκετές φορές, διαφαίνονται ανεπαρκείς σε ότι αφορά στη διαχείριση προβλημάτων που προκύπτουν κατά τη διάρκεια ενός σεισμού ή κατά τη διοργάνωση των προβλεπόμενων ασκήσεων ετοιμότητας στις σχολικές μονάδες πριν από κάποιον μεγάλο σεισμό, εάν και οι περισσότεροι έχουν επιμορφωθεί πάνω σε τέτοια θέματα.
Στην παρούσα διπλωματική θα γίνει μία προσπάθεια να ερευνηθεί το επίπεδο ετοιμότητας των εκπαιδευτικών στα σχολεία του νομού Κοζάνης για τη διαχείριση των δυσμενών συνεπειών που μπορούν να προκύψουν κατά τη διάρκεια ενός σεισμού.____________________________________________________________Greece ranks first in terms of seismicity in Europe and sixth worldwide. The issue of disaster prevention in school buildings housing children, a population group with a right to survival, safety and education, is therefore particularly critical. For this very reason, investigating the preparedness of teachers in the event of an earthquake risk and developing appropriate skills and knowledge to avoid negative consequences is a topic that needs to be researched.
After all, the management of an earthquake event concerns not only issues related to the structural integrity of the school building but also what is related to the correct way of reacting of the people housed inside it during an earthquake. This is because, while it is possible that the school building may not have been damaged, thus ensuring the physical integrity of the people, due to the lack of proper management of how to deal with the risk, mild to serious injuries may occur.
Teachers are often inadequate in managing problems that arise during an earthquake or in organising the preparedness exercises planned in schools before a major earthquake, even though most of them have received training on such issues.
In this thesis, an attempt will be made to investigate the level of preparedness of teachers in schools in the prefecture of Kozani for the management of adverse consequences that may occur during an earthquake. | en_US |