dc.description.abstract | Η πανδημία της Covid-19 επέφερε πολλές αλλαγές σε διάφορους τομείς, όπως η κοινωνία και η εκπαίδευση. Οι άνθρωποι ήρθαν αντιμέτωποι με την κοινωνική απομόνωση, το φόβο νόσησης από τον ιό, την απώλεια δικών τους προσώπων, την απώλεια της δουλειά τους που συνεπάγεται νέες ψυχικές και σωματικές επιπτώσεις και για τους ίδιους.
Η εκπαίδευση ήταν ένας τομέας που αναγκάστηκε να αναπροσαρμοστεί σε νέους κανόνες εξαιτίας της πανδημίας. Οι σχολικοί ψυχολόγοι κρίθηκαν απαραίτητοι καθώς εκπαιδευτικοί, μαθητές/τριες και γονείς είχαν περισσότερο ανάγκη από κάθε άλλη φορά για υποστήριξη. Η άσκηση ενός επαγγέλματος υγείας όμως σε περιόδους κρίσης επέφερε επιπλέον ψυχικό και σωματικό φορτίο και για τους ίδιους τους ειδικούς.
Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν οι απόψεις 150 ψυχολόγων από όλη την χώρα οι οποίοι υπηρέτησαν σε δομές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ΚΕΔΑΣΥ, κατά την υλοποίηση της κατεπείγουσας εξ αποστάσεως σχολικής εκπαίδευσης λόγω της πανδημίας Covid-19. Οι ψυχολόγοι συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο το οποίο αποτελούνταν από δύο μέρη. Τα δεδομένα που προέκυψαν αναλύθηκαν με το πρόγραμμα SPSS. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις των ψυχολόγων κατά την άσκηση της εξ αποστάσεως παροχής υπηρεσιών ψυχολογικής υποστήριξης και συμβουλευτικής στα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης στη διάρκεια της πανδημίας, καθώς και η επίδραση της πανδημίας Covid-19 και της συνεχούς αναστολής λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων σε αυτό. Επιπλέον, σημαντικό μέρος της εργασίας αποτέλεσε η διερεύνηση των στρεσογόνων και προστατευτικών παραγόντων που είτε παρακώλυσαν το έργο των σχολικών ψυχολόγων είτε λειτούργησαν προστατευτικά, ώστε να καταφέρουν να υπηρετήσουν σωστά την παρούσα συνθήκη που προέκυψε λόγω της πανδημίας.
Κύριοι στόχοι είναι να εντοπισθούν οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν, οι ελλείψεις, η ποιότητα της εκπαίδευσης τους στην άσκηση εξ αποστάσεως παροχής υπηρεσιών ψυχολογικής υποστήριξης και συμβουλευτικής, η υποστήριξη από την εκπαιδευτική ηγεσία των σχολείων τους, καθώς και η προσαρμογή του έργου τους κατά τη διάρκεια άσκησης ψυχολογικής υποστήριξης.
Επιλογικά, τα αποτελέσματα από αυτήν την έρευνα έδειξαν, ότι οι επιπτώσεις της πανδημίας της Covid-19 επέδρασαν στον τρόπο που αντιλαμβάνονται οι ψυχολόγοι το ρόλο τους, αλλά και στο πώς βίωσαν την συνθήκη της εξ αποστάσεως παροχής ψυχολογικών υπηρεσιών και συμβουλευτικής. Εντός της σχολικής κοινότητας, οι ψυχολόγοι ήρθαν αντιμέτωποι με μεγάλο όγκο αιτημάτων τόσο από μαθητές/τριες όσο και από εκπαιδευτικούς. Η έλλειψη επιμόρφωσης επέδρασε αρνητικά στο πως βίωσαν η ίδιοι την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενώ φαίνεται πως η ψυχική ανθεκτικότητα των ίδιων όσο και η αυτοφροντίδα και τα υποστηρικτικά δίκτυα μέσα στα οποία ζούσαν λειτούργησαν προστατευτικά για τους ίδιους ώστε να καταφέρουν να διαχειριστούν τις επιπτώσεις που πάντοτε υπάρχουν σε περιόδους κρίσης.________________________________________________________________________________________________________The pandemic of Covid-19 brought many changes in many fields, such as society and education. The people came up against the social isolation, the fear of the disease from the virus, the casualty of their family members, the loss of their jobs that entails new physical and bodily consequences for themselves.
Education was a field that was forced to readjust to new rules because of the pandemic. School psychologists were considered necessary as educators, students and parents were in need for support now more than ever. The practice of welfare profession in times of crises caused more physical and bodily burden for the specialists themselves.
In this research were explored the views of 150 school psychologists from all over the country who have served in infrastructures of the first and the second degree in education and in KEDASI, for the materialization of the urgent distance learning school education due to the pandemic Covid-19. The psychologist filled out a questionnaire that was consisted of two parts. The data that resulted from this was analyzed with the SPSS program. The aim of this particular research was to probe the views of the psychologists during the practice of distance consultancy in schools of first and second degree during the pandemic as the effect of pandemic Covid-19 and the constant suspension of function of the educational units in it. Moreover, an important piece of the project comprised the investigation of the stressful and protective factors that either hindered the work of the school psychologist of functioned protectively in order to succeed in serving right the present condition that came up due to the pandemic.
The main goals are to detect the difficulties that were faced, the deficiencies, the quality of their education in assisting services of distant psychological support and advisory, the support of the educational leadership of their schools and the adjustment of their job during the assistance of psychological support.
In conclusion, the outcomes of this research showed that the consequences of the pandemic Covid-19 affected the way that psychologist understand their role and on how they experienced the state of distant consultancy and advisory. Inside the school community, psychologists had to face a huge bulk of demands as much of students as from educators as well. The lack of reeducation had a negatively impact in the way of how they experience distance learning themselves while it seems that the emotional endurance and the self-care of their own along with the supporting net where they lived functioned protectively for them in order to handle the consequences that always exist in times of crises. | en_US |