Show simple item record

dc.contributor.advisorΙορδανίδης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΤσιρνάρη, Ελένη
dc.contributor.authorTsirnari, Eleni
dc.date.accessioned2022-04-12T09:38:06Z
dc.date.available2022-04-12T09:38:06Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2527
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΣτο σύγχρονο μεταβαλλόμενο περιβάλλον η αναβάθμιση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης προβάλλει ως επιτακτικό αίτημα. Η έννοια της αποτελεσματικότητας του σχολείου είναι συνυφασμένη με τη λειτουργία και το βαθμό στον οποίο επιτυγχάνει τους στόχους που θέτει. Ένα σχολείο για να χαρακτηριστεί ως αποτελεσματικό ή μη χρειάζεται να αξιολογούνται κάποιοι παράγοντες, έτσι ώστε, η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης σε κάθε σχολική μονάδα να αποτιμά τους δείκτες ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου προκειμένου να γίνει ανατροφοδότηση, κατόπιν διαμόρφωση σχεδίων δράσης με στόχο τη βελτίωση του. Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκε η κριτική άποψη (ενός δείγματος) διευθυντών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των νομών Κοζάνης και Φλώρινας σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Η έρευνα περιορίστηκε σε οχτώ συμμετέχοντες και δεν αφήνει περιθώρια για γενίκευση αποτελεσμάτων. Τα ευρήματα της εργασίας έδειξαν ότι οι απόψεις των διευθυντών σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας δεν είναι ξεκάθαρες. Η πλειονότητα φαίνεται να εκφράζει θετική κριτική άποψη, είναι περισσότερο πεπεισμένη για την εφαρμογή της με ανατροφοδοτικό χαρακτήρα, ενώ η μειοψηφία δεν τη θεωρεί αρκετά αναγκαία διατηρώντας έντονες επιφυλάξεις για τους στόχους που επιδιώκει αλλά και τα αποτελέσματα που θα επιφέρει. Εξήχθησαν συμπεράσματα και υποβλήθηκαν προτάσεις για τη μορφή αυτή αξιολόγησης η οποία έχει απασχολήσει την παιδαγωγική σκέψη αλλά και ολόκληρη την κοινωνία στην οποία εντάσσεται το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα._______________________________________________________________________In the modern ever-changing environment the upgrade of the education poses as a necessity. The term of efficiency in the school is dependent on the rate that it achieves its predetermined goals. To describe a school as efficient or not, it has to be evaluated through several factors. This is achieved by the means of self-evaluation in a variety of quality indexes in order to provide the necessary feedback as to reach the goal of self-improvement. In this paper we explore the critical view of several school principals of Kozani and Florina Prefecture concerning the self-evaluation of their school units respectfully. The survey was limited to only eight (8) participants. The conclusions indicated that the views of the school principals concerning the self-evaluation are not entirely clear. The majority expressed a generally positive view of the feedback as a process, while the minority does not consider the latter as necessary, thus having reservations about its goals and the results. Through our findings we make suggestions about what the structure of self-evaluation should be, a topic that has puzzled Pedagogical science and the whole society in which the Greek educational system operates.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectαυτοαξιολόγησηen_US
dc.subjectσχολική μονάδαen_US
dc.subjectκριτική άποψη διευθυντώνen_US
dc.subjectself-evaluationen_US
dc.subjectschool uniten_US
dc.subjectcritical view of principalsen_US
dc.titleΑυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων – κριτική άποψη διευθυντών ΠΕen_US
dc.title.alternativeSchool self-evaluation – the critical view of Primary Education principalsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record