Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπων Καθηγητής: Κουρτέσης Θωμάς
dc.contributor.authorΜακρή, Νατάσα
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Αλευριάδου Αναστασία, Σέμογλου Κλειώ
dc.date.accessioned2016-07-06T06:26:48Z
dc.date.available2016-07-06T06:26:48Z
dc.date.issued2016-06-11
dc.identifier.other509 ΜΑΚ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/252
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η αξιολόγηση παιδιών προσχολικής ηλικίας με δύο διαφορετικές μεθόδους αξιολόγησης. Επιπλέον, σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνηθεί η συσχέτιση μεταξύ των παραγόντων των δύο παραπάνω μεθόδων αξιολόγησης. Στην έρευνα συμμετείχαν 48 παιδιά προσχολικής ηλικίας, από 60 έως 71 μήνες, που φοιτούσαν σε Δημόσια Νηπιαγωγεία του Δήμου Θέρμης. Τα 25 ήταν αγόρια και τα 23 κορίτσια. Οι μέθοδοι αξιολόγησης που χρησιμοποιήθηκαν ήταν α. οι δεξιότητες του Τομέα Λεπτής Επιδεξιότητας της δέσμης κινητικής αξιολόγησης Movement Assessment Battery for Children - 2 (MABC-2; Henderson, Sugden & Barnett, 2007) και β. η Κλίμακα Αξιολόγησης της Γραφοκινητικής Δεξιότητας 4-6 (ΚΑΓΔ 4-6; Τρούλη, Μανωλίτσης & Λιναρδάκης, 2012). Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων φάνηκε πως πέντε από τα 48 παιδιά (10%) επέδειξαν χαμηλές επιδόσεις και στις δύο μεθόδους αξιολόγησης. Επιπλέον, φάνηκε πως οι δύο μέθοδοι αξιολόγησης συσχετίζονται σε υψηλό βαθμό όσον αφορά την κατηγοριοποίηση των παιδιών σε ποσοστιαίες θέσεις (σύμφωνα με τις Νόρμες των δύο μεθόδων) και πως το γενικό τυπικό σκορ του κινητικού τομέα του MABC-2 συσχετίζεται σημαντικά με τα τυπικά σκορ των παραγόντων του ΚΑΓΔ 4-6. Συμπερασματικά, φάνηκε πως και οι δύο μέθοδοι αξιολόγησης είχαν την ευαισθησία να κατηγοριοποιούν τα παιδιά σύμφωνα με τις επιδόσεις τους σε γραφοκινητικές δεξιότητες και δεξιότητες λεπτού χειρισμού. Επιπλέον, φάνηκε πως και τα δύο εργαλεία εντόπισαν δυσκολίες στα ίδια παιδιά, γεγονός που αναδεικνύει καλή ταυτόχρονη εγκυρότητα. Το ποσοστό (10%) των παιδιών που επέδειξαν δυσκολίες είναι σχετικά υψηλό αλλά πρέπει να ληφθεί υπόψη πως η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε σε περίοδο που οι σχετικές δεξιότητες δεν είχαν αναπτυχθεί. The purpose of this study was to evaluate the graphomotor skills in preschool children using two different assessment tools as well as to examine the correlation among their factors. The sample consisted of 48 preschool children, aged 60-71 months, who attended public kindergartens of Thermi Municipality. The 25 of them were boys and the 23 were girls. The assessments tools were: a) the fine skills section included in the kinetic evaluation of the Movement Assessment Battery for Children - 2 (MABC-2; Henderson, Sugden & Barnett, 2007) and b. The Scale of Preschool Graphomotor Skill 4-6 (SPGS 4-6; Trouli, Manolitsis & Linardakis, 2012). An analysis of the results revealed that five of the 48 children (10%) had poor performance in both tools. Moreover, a statistically high correlation was found between the two tools with regard to the categorization of the children in percentage positions (according to the norms of the tests) and the general standard score of MABC-2 correlated significantly with typical factor scores of SPGS 4-6. In conclusion, both assessment tools were sensitive in categorizing the children according to their performance in graphomotor skills as well as fine handling skills. It should be noted that both tools identified difficulties in the same children, which proves that SPGS has a good concurrent validity. The percentage (10%) of the children who had difficulties is relatively high but it should be taken into account that the assessment was conducted at a time that graphomotor skills were not fully developed.el_GR
dc.format.extent148 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΑνίχνευσηel_GR
dc.subjectΑξιολόγησηel_GR
dc.subjectΓραφοκινητικές δεξιότητεςel_GR
dc.subjectΕργαλεία αξιολόγησηςel_GR
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel_GR
dc.subjectDetectionel_GR
dc.subjectEvaluationel_GR
dc.subjectGraphomotor skillsel_GR
dc.subjectAssessment toolsel_GR
dc.subjectPreschool ageel_GR
dc.titleΑνίχνευση γραφοκινητικών δυσκολιών στην προσχολική ηλικία. Συσχέτιση δυο εργαλείων αξιολόγησηςel_GR
dc.title.alternativeDetection of graphomotor difficulties in preschool children: Correlation of two assessment toolsel_GR
dc.typeμεταπτυχιακή εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record