dc.description.abstract | Στην παρούσα μελέτη επιχειρήθηκε διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών της αγγλικής γλώσσας, αναφορικά με την εφαρμογή της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής προσέγγισης στο ξενόγλωσσο μάθημα, σε πολυπολιτισμικά μαθητικά περιβάλλοντα. Η διαφοροποιημένη προσέγγιση στην ξενόγλωσση τάξη του ελληνικού δημόσιου δημοτικού σχολείου ξεχωρίζει για το μαθητοκεντρικό χαρακτήρα της, δίνοντας έμφαση στην ατομικότητα, την ιδιαιτερότητα του κάθε μαθητή ως αυθύπαρκτη προσωπικότητα, στηριζόμενη στις ατομικές του ανάγκες και πολιτισμικές καταβολές, οι οποίες ωστόσο διαμορφώνουν τα μαθησιακά προφίλ του συνόλου της τάξης. Η εκμάθηση της ξένης γλώσσας, εν προκειμένω της Αγγλικής, ως βασικό εφόδιο επικοινωνίας και καλλιέργειας των δεξιοτήτων των μαθητών, τροποποιείται βάσει των γλωσσικών τους εμπειριών, των επικοινωνιακών τους αναγκών και των πολιτισμικών τους ιδιαιτεροτήτων, εξελισσόμενη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση παράλληλα με την ηλικιακή και γνωστική ανάπτυξη του μαθητή, υπό το πρίσμα νοητικών διεργασιών και πολιτισμικών αλληλεπιδράσεων.
Στην εν λόγω ποιοτική έρευνα καταδεικνύονται οι τρόποι αντίληψης της Διαφοροποιημένης Παιδαγωγικής προσέγγισης και της αποτελεσματικότητάς της καινοτόμας εκπαιδευτικής πρακτικής από πλευράς των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών, οι καινοτόμες μέθοδοι και τεχνικές της διαφοροποιημένης προσέγγισής τους στο ανομοιογενές περιβάλλον της τάξης τους, η σύνδεση της Διαφοροποιημένης Παιδαγωγικής με την μαθητική πολυπολιτισμικότητα και οι προτάσεις τους για την αποτελεσματική εφαρμογή διαφοροποιημένων πρακτικών στην ετερογενή τάξη του δημοτικού, μέσα από ημιδομημένες συνεντεύξεις 15 διδασκόντων της Αγγλικής γλώσσας, με τη μέθοδο της θεματικής ποιοτικής ανάλυσης.
Η εν λόγω έρευνα αναδεικνύει την αποτελεσματικότητα της Διαφοροποιημένης Παιδαγωγικής, συνδέοντάς την άρρηκτα με την καινοτομία στο χώρο της εκπαίδευσης. Σκιαγραφεί τη θετική και αρνητική σχέση που προκύπτει από την εφαρμογή διαφοροποιημένων πρακτικών σε πολυπολιτισμικά μαθητικά πλαίσια, αναδεικνύοντας την ποικιλομορφία των θετικών και αρνητικών παραγόντων τους. Η αγγλική γλώσσα και οι πολιτισμικές καταβολές των μαθητών οδηγούν σε ποικιλομορφία πρακτικών και προσεγγίσεων κατά τη διαφοροποιημένη μάθηση. Τα
οφέλη από την εφαρμογή διαφοροποιημένων τεχνικών στους αλλοεθνείς, αλλά και οι προκλήσεις για διδάσκοντες και διδασκόμενους αποδεικνύονται βαρυσήμαντες και χρήσουν προσοχής. Για τούτο και το ξενόγλωσσο μάθημα είναι συνυφασμένο με Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική. Η ευελιξία και η χρήση καινοτόμων και σύγχρονων διαφοροποιημένων πρακτικών με την αρωγή των Νέων Τεχνολογιών στην ξενόγλωσση τάξη για τη διαχείριση της ετερογένειας αγγίζει και τον κάθε εκπαιδευτικό της Αγγλικής γλώσσας χωριστά, αλλά και το σχολικό οργανισμό στο σύνολό του. Η υιοθέτηση από πλευράς του σχολείου και της διοίκησης καινοτόμων προτάσεων των εκπαιδευτικών για εφαρμογή και η επιμόρφωση εκ μέρους επίσημων φορέων της πολιτείας διαμορφώνει ένα βελτιωμένο διαφοροποιημένο πλαίσιο προσέγγισης των μαθητών μας, ανεξαρτήτου καταγωγής.___________________________________________________________________________________In the present study, the views of English language teachers regarding differentiated instruction in the English language course and its application in multicultural learning environments were investigated. The differentiated instruction in the English language class of general primary education is valued for its natural student-centered character, giving emphasis to the personality and specialty of each student, based on their different needs and cultural background, which also constitute the learning profile of the class as a whole. Learning English, as a basic stepping stone for communicating and cultivating students' skills, is modified based on their language experiences, communication needs and cultural traits. It evolves in primary education alongside the student's cognitive development, on the basis of mental processes and cultural interactions.
In the present qualitative research, the ways of perceiving Differentiated Instruction and its effectiveness as an innovative educational practice by English language teachers, the innovative methods and techniques of their differentiated instruction in the multicultural environment of their class, the connection of the differentiated instructions with students’ multiculturalism and their suggestions for the effective implementation of differentiated practices in the heterogeneous class were underlined
through semi-structured interviews of 15 English language teachers, making use of the method of thematic qualitative analysis.
The present study depicts the effectiveness of Differentiated Instruction, in connection with educational innovation. It also portrays its positive and negative relation multicultural learning environments, depicting a variety of positive and negative factors. The English language and students’ cultural backgrounds create a variety of differentiated practices. The benefits of implementing such practices on multilingual students, but also the challenges for teachers and students alike are noteworthy and should be taken into serious consideration. For this reason, the English language course is interconnected with Differentiated Instruction. Flexibility in the use of innovative and contemporary differentiated practices, with the help of Information Technology, concerns every English language teacher individually, but also the school organism as a whole. Adopting English language teachers’ innovative suggestions on behalf of the school and its administration and conducting educational seminars on behalf of the official state can form a developmental differentiated framework in approaching our students, regardless of their background. | en_US |