Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπουσα Καθηγήτρια: Γρίβα Έλενα
dc.contributor.authorΛαζαρίδου, Καλλιόπη
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Ντίνας Κωνσταντίνος, Σέμογλου Κλειώ
dc.date.accessioned2016-07-06T06:48:46Z
dc.date.available2016-07-06T06:48:46Z
dc.date.issued2016-06-28
dc.identifier.other508 ΛΑΖ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/253
dc.description.abstractΤο παραμύθι αποτελεί ένα χρήσιμο διδακτικό εργαλείο, το οποίο συγκεντρώνοντας την αγάπη των μικρών παιδιών, έχει τη δύναμη να συμβάλει στη γλωσσική ανάπτυξή τους και στην αφύπνιση της πολυπολιτισμικής τους συνείδησης. Η αφήγηση πολυπολιτισμικών παραμυθιών σε παιδιά του δημοτικού σχολείου λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος, ιδιαιτέρως στις σημερινές τάξεις, όπου κυριαρχεί η πολυπολιτισμική ετερότητα. Αυτή η μελέτη περίπτωσης διερεύνησε την επίδραση της ανάγνωσης ενός παραμυθιού και της δραστηριοκεντρικής διδασκαλίας του στην ανάπτυξη της γλώσσας και στην αφύπνιση της πολυπολιτισμικής συνείδησης 26 μαθητών της Δ’ τάξης δημοτικού. Πιο αναλυτικά, ο σκοπός της παρέμβασης ήταν να μελετηθεί ο τρόπος με τον οποίο το πολυπολιτισμικό παραμύθι «Φτερό στον άνεμο», το οποίο γράφτηκε για την εν λόγω εφαρμογή, μπορεί να οδηγήσει αφενός μεν στην ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών μέσα από τις ποικίλες δραστηριότητες που το πλαισίωναν, αφετέρου δε στην αντίληψη της αξίας της πολυπολιτισμικής διαφορετικότητας. Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν από τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων διερεύνησης αναγκών, ερωτηματολογίων ικανοποίησης των μαθητών και από τις ημερολογιακές καταγραφές της εκπαιδευτικού. Τα αποτελέσματα τους απέδειξαν ότι η χρήση της αφήγησης παραμυθιών με αναφορές σε άλλες χώρες και άλλους πολιτισμούς διευκόλυνε την ανάπτυξη της κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου, ενώ συγχρόνως τόνωσε τη διαπολιτισμική επίγνωση των μικρών παιδιών. Fairytale is a useful educational tool, which gathering little children’s love has the power to contribute to their linguistic development and the awakening of their multicultural consciousness. The narration of multicultural fairytale to the children of primary school operates as a link to their classrooms where the multicultural diversity prevails. This case study investigated the effect of storytelling and task- based teaching in the linguistic development in combination with the intercultural awareness in 26 students of 4th Grade. Specifically, the aim of this investigation was to study the process in which a multicultural fairytale, written for the presented cause, can lead to the development of students linguistic competence trough various activities framing it, while at the same time manage to let the students realize the value of cultural diversity by the completion of students’ needs - satisfaction investigation questionnaires and the teacher’ s calendar logging. The results of the research have shown that the use of storytelling with relevant reports to other countries and cultures facilitated the development of reading, writing and speaking skills at the same time it enhanced the students’ multicultural knowledge.el_GR
dc.format.extent247 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΠαραμύθιel_GR
dc.subjectΑφήγηση παραμυθιώνel_GR
dc.subjectΓλωσσικές δεξιότητεςel_GR
dc.subjectΓλωσσική ανάπτυξηel_GR
dc.subjectΔιαπολιτισμική συνείδησηel_GR
dc.subjectFairy Taleel_GR
dc.subjectStorytellingel_GR
dc.subjectLanguage skillsel_GR
dc.subjectIntercultural awarenessel_GR
dc.subjectΓλωσσική ανάπτυξηel_GR
dc.subjectLinguistic competenceel_GR
dc.titleΤαξιδεύω μέσα από το παραμύθι και γνωρίζω άλλους πολιτισμούς: κατασκευή διαθεματικού γλωσσικού υλικού για το δημοτικό σχολείοel_GR
dc.title.alternativeTraveling through the fairytale and learning about other cultures: design of interdisciplinary educational material of primary schoolel_GR
dc.typeμεταπτυχιακή εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record