dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία ασχολείται με τη διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των διευθυντών και προϊσταμένων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αρχικά, στην εργασία γίνεται αναφορά στην έννοια της ηγεσίας στην εκπαίδευση. Ακολουθεί αναφορά στην επαγγελματική μάθηση υψηλής ποιότητας για διευθυντές και στην επαγγελματική ανάπτυξη των διευθυντών στις περιοχές μαθησιακού περιεχομένου, στις δεξιότητες και ικανότητες για ανάπτυξη και τις μεθόδους εκμάθησης. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας πραγματοποιείται μια πρωτογενής ποσοτική έρευνα με σκοπό να διερευνήσει τις επιμορφωτικές ανάγκες των διευθυντών και προϊσταμένων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Κοζάνης. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από την έρευνα γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί ποιοι είναι οι τομείς που χρειάζονται επιμόρφωση οι διευθυντές και οι προϊστάμενοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Κοζάνης, ποιες είναι οι κύριες δεξιότητες διαχείρισης και ηγεσίας που αναγνωρίζουν οι διευθυντές και οι προϊστάμενοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Κοζάνης και ποιες είναι οι προτιμώμενες μέθοδοι επιμόρφωσης και επαγγελματικής εξέλιξης των διευθυντών και των προϊσταμένων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Κοζάνης. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι οι τομείς μαθησιακού περιεχομένου για επαγγελματική ανάπτυξη, στους οποίους βρέθηκε ότι οι διευθυντές χρειάζονται επιμόρφωση είναι κυρίως η δημόσια διοίκηση, οι διαδικασίες αξιολόγησης, η αυτονομία και ευελιξία σπουδών, η ηγεσία και διοίκηση ομάδων και οι διαδικασίες διδασκαλίας και μάθησης. Οι κύριες δεξιότητες διαχείρισης και ηγεσίας των διευθυντών που επιλέχτηκαν από τους διευθυντές ως εκείνες που πρέπει να αναπτύξουν περισσότερο είναι κυρίως οι δεξιότητες αυτονομίας και ευελιξίας του προγράμματος σπουδών, οι δεξιότητες ανάπτυξης εκπαιδευτικού σχολικού έργου, οι δεξιότητες στις Νέες τεχνολογίες, οι δεξιότητες ηγεσίας και διαχείρισης ομάδων και οι δεξιότητες διαπραγμάτευσης εντός της εργασία μιας ομάδας. Οι προτιμώμενες μέθοδοι επιμόρφωσης και επαγγελματικής εξέλιξης τις οποίες θεωρούν οι διευθυντές ως περισσότερο αποτελεσματικές για τη μάθησή τους προκειμένου να ενισχύσουν τη μάθηση και ανάπτυξη των παραπάνω θεμάτων, κυρίως είναι τα εργαστήρια, η συμβουλευτική και η μάθηση από ομότιμους._____________________________________________________________________________The present work deals with the investigation of the training needs of principals and heads of primary education. Initially, the work refers to the concept of leadership in education. The following is a reference to the high quality professional learning for managers and the professional development of managers in the areas of learning content, skills and abilities for development and learning methods. In the second part of the work, a primary quantitative research is carried out in order to investigate the training needs of the principals and heads of primary education of the prefecture of Kozani. More specifically, through the research, an attempt is made to investigate which are the areas that need training the principals and heads of primary education of Kozani prefecture, what are the main management and leadership skills recognized by the directors and heads of primary education of Kozani prefecture What are the preferred methods of training and professional development of principals and heads of primary education in the prefecture of Kozani. The results show that the areas of learning content for professional development, in which managers were found to need training, are mainly public administration, assessment procedures, autonomy and flexibility of studies, leadership and team management, and teaching and learning processes. The main management and leadership skills of the principals selected by the principals as the ones they need to develop the most are mainly the curriculum autonomy and flexibility skills, the educational project development skills, the New Technologies skills, the leadership and team management skills and bargaining skills within a team. The preferred methods of training and professional development which the directors consider as more effective for their learning in order to enhance the learning and development of the above subjects, are mainly the laboratories, the counseling and the learning from peers. | en_US |