Show simple item record

dc.contributor.advisorΘωίδης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΗλιάδου, Ελισσάβετ
dc.contributor.authorIliadou, Elissavet
dc.date.accessioned2022-04-13T11:25:25Z
dc.date.available2022-04-13T11:25:25Z
dc.date.issued2022-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2547
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση και η σύγκριση των απόψεων των γονέων για το Ολοήμερο Σχολείο και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.). Αρχικά, το θεωρητικό μέρος πλαισιώνεται από την ανάλυση των δύο θεσμών και τη μεταξύ τους σύγκριση. Στη συνέχεια γίνεται ο ερευνητικός σχεδιασμός, στον οποίο ως εργαλείο για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με 20 ερωτήσεις κλειστού τύπου. Στην έρευνα συμμετείχαν 185 γονείς, τα παιδιά των οποίων φοιτούν σε μία ή και στις δύο δομές. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το φύλο, η ηλικία και η εκπαίδευση φαίνεται ότι επηρεάζουν τις απόψεις των γονέων για το ολοήμερο σχολείο ή το Κ.Δ.Α.Π., στο οποίο φοιτά το παιδί τους. Συγκεκριμένα παρατηρείται διαφοροποίηση απόψεων στα δύο φύλα σε ότι αφορά τη συχνότητα με την οποία οι γονείς βοηθούν στη σχολική μελέτη, στη συνεργασία τους με τις δομές και στη συμμετοχή τους στη διαμόρφωση του προγράμματος. Όσον αφορά στην ηλικία παρατηρούμε διαφορά στις απόψεις των γονέων σχετικά με τη βοήθεια που τους παρέχουν στη σχολική μελέτη, στην επισήμανση της ανεπαρκούς προετοιμασίας των μαθημάτων ως πρόβλημα για την ομαλή λειτουργία των δομών, στη συνεργασία με τους γονείς και στο ωράριο λειτουργίας. Σχετικά με το μορφωτικό επίπεδο των γονέων παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά ως προς τη βοήθεια στη σχολική μελέτη, προς την τοποθέτησή τους ότι η έλλειψη του εκπαιδευτικού προσωπικού αποτελεί πρόβλημα και ως προς τις δραστηριότητες που σχετίζονται με την προετοιμασία των μαθημάτων, με τις δομές να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη στατιστική διαφορά. Τέλος, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν σημαντικές διαφοροποιήσεις ως προς τις δομές που επισκέπτονται τα παιδιά των συμμετεχόντων. Πιο συγκεκριμένα αναδείχθηκε στατιστικά σημαντική διαφοροποίηση στη συμβολή της λειτουργίας των δομών, στη δήλωση για τη συμπεριφορά των μαθητών ως πρόβλημα καθώς και στην αποτελεσματικότητα των δύο δομών τόσο για τους γονείς, όσο και για τα ίδια τα παιδιά. __________________________________________________________________________________ The purpose of this dissertation is to investigate and compare the views of parents about the All-Day School and the Centers for Creative Employment of Children. To begin with, the theoretical section is framed by analysis of the two institutions and the comparisons between them. Following this, the research is done, which used a questionnaire comprising 20 closed-ended questions as a tool for data collection. The research involved 185 parents whose children attend one or both structures. According to the results of the research gender, age and their own level of education seem to influence the parents' views on the all-day school or K.D.A.P., that their child attends. More specifically, there is a difference of opinion between men and women regarding the frequency with which parents assist in school study, in their cooperation with the structures and in their participation in the shaping of the program. There is also a statistical difference regarding the importance of aesthetic education. In terms of age, differences are observed in the views of parents regarding the support they provide in school study, pointing out the insufficient preparation of lessons as a problem for the smooth operation of structures, the cooperation with parents and the working hours. Regarding the educational level of the parents, a statistically significant difference was observed with respect to help with school study, in their position regarding whether the lack of teaching staff is a problem. The preparation of lessons in structures gave the largest statistical difference. Finally, the results of the research showed significant differences between the structures attended by the children of the participants. More specifically, statistically significant differences emerged concerning the contribution of the operation of the structures, in the statement about the behavior of the students as a problem as well as in the effectiveness of both structures for each the parents and the children themselves.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectολοήμερο σχολείοen_US
dc.subjectκέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιώνen_US
dc.subjectall-day schoolen_US
dc.subjectcreative employment centers for childrenen_US
dc.titleΑπόψεις γονέων για το Ολοήμερο σχολείο και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών. Μια συγκριτική προσέγγισηen_US
dc.title.alternativeThe views of parents about the All-Day School and the Centers for Creative Employment of Children. A comparative approachen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record