Show simple item record

dc.contributor.advisorΡετάλη, Άννα Καρολίνα
dc.contributor.authorΛαζένκα, Χριστίνα
dc.contributor.authorLazenka, Christina
dc.date.accessioned2022-04-13T11:46:24Z
dc.date.available2022-04-13T11:46:24Z
dc.date.issued2022-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2548
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΠλήθος ερευνών διεθνώς συνδέουν την ποιότητα της προσχολικής εκπαίδευσης με βελτιωμένα μαθησιακά αποτελέσματα στη μετέπειτα σχολική πορεία των παιδιών. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η αποτίμηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στα δημόσια νηπιαγωγεία μέσα από την οπτική των νηπιαγωγών. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω του διεθνούς ερευνητικού εργαλείου ECERSPQ προσαρμοσμένο από την ερευνήτρια για νηπιαγωγούς, το οποίο συμπλήρωσαν 178 νηπιαγωγοί από όλη την Ελλάδα. Ειδικότερα, διερευνήθηκαν οι απόψεις νηπιαγωγών ως προς τις επιμέρους διαστάσεις της ποιότητας στην προσχολική εκπαίδευση και τυχόν διαφοροποιήσεις με βάση δημογραφικά και επαγγελματικά τους χαρακτηριστικά. Οι νηπιαγωγοί που συμμετείχαν στην έρευνα αποτίμησαν από καλή ως πολύ καλή την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών από τα νηπιαγωγεία στα οποία εργάζονται, ενώ διαπιστώθηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις στις απόψεις των νέων και με μικρή διδακτική εμπειρία νηπιαγωγών, συγκριτικά με τους μεγαλύτερους και με μεγαλύτερη εμπειρία συναδέλφους τους. Επίσης, βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στις απόψεις των νηπιαγωγών της έρευνας και ως προς το επίπεδο σπουδών και τα καθήκοντα των συμμετεχόντων. Η παρούσα έρευνα προσφέρει μια πρώτη εικόνα των απόψεων νηπιαγωγών για την ποιότητα της προσχολικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα με χρήση διεθνούς εξειδικευμένου ερευνητικού εργαλείου, ωστόσο για να μπορέσουν να γενικευτούν τα ευρήματα χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση με πανελλήνιο αντιπροσωπευτικό δείγμα νηπιαγωγών._________________________________________________________________Numerous studies internationally link the quality of preschool education with improved learning outcomes in children's later school years. The aim of this research is to evaluate the quality of services provided in public kindergartens through the perspective of kindergarten teachers. The data collection was carried out through the international research tool ECERSPQ adapted by the researcher for kindergarten teachers, which was completed by 178 kindergarten teachers from all over Greece. In particular, the views of kindergarten teachers regarding the individual dimensions of quality in preschool education and any differences based on their demographic and professional characteristics were investigated. The kindergarten teachers who participated in the research evaluated from good to very good the quality of the services provided by the kindergartens in which they work, while significant differences were found in the beliefs of young and inexperienced kindergarten teachers, compared to their older and more experienced colleagues. Also, significant differences were found in the views of the kindergarten teachers of the research in terms of the level of studies and the duties of the participants. The present study provides a first picture of kindergarten teachers' views on the quality of pre-school education in Greece, however, to be able to generalize the findings further investigation is needed with a larger sample of kindergarten teachers, using probabilistic sampling.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectποιότηταen_US
dc.subjectνηπιαγωγείοen_US
dc.subjectαπόψεις νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectqualityen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectviews of kindergarten teachersen_US
dc.titleΑποτίμηση της ποιότητας στην προσχολική εκπαίδευση: απόψεις νηπιαγωγώνen_US
dc.title.alternativeAssessing quality on preschool education: views of kindergarten teachersen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record