Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπων Καθηγητής: Ιορδανίδης Γεώργιος
dc.contributor.authorΝίκου, Αντωνία
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Αλευριάδου Αναστασία, Κωνσταντινίδου Ευθαλία
dc.date.accessioned2016-07-06T07:06:54Z
dc.date.available2016-07-06T07:06:54Z
dc.date.issued2016-06-23
dc.identifier.other438 ΝΙΚ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/254
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια διάφοροι ερευνητές έχουν εστιάσει το ενδιαφέρον τους στην έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης σε συνάρτηση με την εκπαιδευτική ηγεσία αναγνωρίζοντας τη θέση κλειδί που κατέχει ο διευθυντής σε ένα σχολείο. Η συγκεκριμένη έρευνα έχει σκοπό να αποτυπώσει τις απόψεις των διευθυντών και διευθυντριών σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζονται καταστάσεις και αντιμετωπίζουν τους υφισταμένους τους σε σχέση με τις ικανότητες και τις δεξιότητες που οι ίδιοι διαθέτουν, όπως αυτές περιγράφονται στο μοντέλο του Goleman για τη συναισθηματική επάρκεια. Οι συγκεκριμένοι συμμετέχοντες επιλέχθηκαν για τον εξής λόγο: Στα ειδικά σχολεία διαμορφώνονται ιδιάζουσες συνθήκες λόγω των ιδιαιτεροτήτων των μαθητών που φοιτούν, των γονέων τους, της τοπικής κοινωνίας αλλά και του προσωπικού που εργάζεται σε αυτά. Κατά συνέπεια ο διευθυντής που θα αναλάβει να διοικήσει δεν αρκεί να διαθέτει μόνο επαγγελματικά προσόντα αλλά και συναισθηματικές ευαισθησίες και ικανότητες σε υψηλό βαθμό. Ως εργαλείο της έρευνας επιλέχτηκαν οι ημι- δομημένες συνεντεύξεις παρέχοντάς μας τη δυνατότητα να καταγράψουμε τις διάφορες πτυχές του ζητήματος από την πλευρά των συμμετεχόντων. In recent years several researchers have focused their interest in the concept of emotional intelligence in connection with the educational leadership acknowledging the key position held by the principal of a school. This research is intended to reflect the views of special education schools’ principals on how they handle situations and treat their subordinates compared to their abilities and skills that they have, as outlined in Goleman's model of emotional competence. These participants were chosen for the following reason: Special education schools formed special circumstances due to the peculiarities of students attending, their parents, the local community and the staff working in them. Consequently, the manager will undertake to command not only required to have just professional qualifications but also highly emotional sensitivities and abilities. As a research tool selected as semi-structured interviews enabling us to map out the various aspects of the issue.el_GR
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel_GR
dc.subjectΣυναισθηματική επάρκειαel_GR
dc.subjectΣχολεία ειδικής αγωγήςel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτική ηγεσίαel_GR
dc.subjectΔιευθυντές/ντριεςel_GR
dc.subjectEmotional intelligenceel_GR
dc.subjectEmotional competenceel_GR
dc.subjectSpecial Education Schoolsel_GR
dc.subjectPrincipalsel_GR
dc.titleΣυναισθηματική νοημοσύνη και εκπαιδευτική ηγεσία σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσηςel_GR
dc.title.alternativeEmotional intelligence and educational leadership in Special Education Schoolsel_GR
dc.typeμεταπτυχιακή εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record