dc.contributor.advisor | Επιβλέπων Καθηγητής: Ιορδανίδης Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Νίκου, Αντωνία | |
dc.contributor.other | Εξεταστική Επιτροπή: Αλευριάδου Αναστασία, Κωνσταντινίδου Ευθαλία | |
dc.date.accessioned | 2016-07-06T07:06:54Z | |
dc.date.available | 2016-07-06T07:06:54Z | |
dc.date.issued | 2016-06-23 | |
dc.identifier.other | 438 ΝΙΚ | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/254 | |
dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια διάφοροι ερευνητές έχουν εστιάσει το ενδιαφέρον τους στην έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης σε συνάρτηση με την εκπαιδευτική ηγεσία αναγνωρίζοντας τη θέση κλειδί που κατέχει ο διευθυντής σε ένα σχολείο. Η συγκεκριμένη έρευνα έχει σκοπό να αποτυπώσει τις απόψεις των διευθυντών και διευθυντριών σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζονται καταστάσεις και αντιμετωπίζουν τους υφισταμένους τους σε σχέση με τις ικανότητες και τις δεξιότητες που οι ίδιοι διαθέτουν, όπως αυτές περιγράφονται στο μοντέλο του Goleman για τη συναισθηματική επάρκεια. Οι συγκεκριμένοι συμμετέχοντες επιλέχθηκαν για τον εξής λόγο: Στα ειδικά σχολεία διαμορφώνονται ιδιάζουσες συνθήκες λόγω των ιδιαιτεροτήτων των μαθητών που φοιτούν, των γονέων τους, της τοπικής κοινωνίας αλλά και του προσωπικού που εργάζεται σε αυτά. Κατά συνέπεια ο διευθυντής που θα αναλάβει να διοικήσει δεν αρκεί να διαθέτει μόνο επαγγελματικά προσόντα αλλά και συναισθηματικές ευαισθησίες και ικανότητες σε υψηλό βαθμό. Ως εργαλείο της έρευνας επιλέχτηκαν οι ημι- δομημένες συνεντεύξεις παρέχοντάς μας τη δυνατότητα να καταγράψουμε τις διάφορες πτυχές του ζητήματος από την πλευρά των συμμετεχόντων.
In recent years several researchers have focused their interest in the concept of emotional intelligence in connection with the educational leadership acknowledging the key position held by the principal of a school. This research is intended to reflect the views of special education schools’ principals on how they handle situations and treat their subordinates compared to their abilities and skills that they have, as outlined in Goleman's model of emotional competence. These participants were chosen for the following reason: Special education schools formed special circumstances due to the peculiarities of students attending, their parents, the local community and the staff working in them. Consequently, the manager will undertake to command not only required to have just professional qualifications but also highly emotional sensitivities and abilities. As a research tool selected as semi-structured interviews enabling us to map out the various aspects of the issue. | el_GR |
dc.language.iso | ελληνική | el_GR |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el_GR |
dc.subject | Συναισθηματική νοημοσύνη | el_GR |
dc.subject | Συναισθηματική επάρκεια | el_GR |
dc.subject | Σχολεία ειδικής αγωγής | el_GR |
dc.subject | Εκπαιδευτική ηγεσία | el_GR |
dc.subject | Διευθυντές/ντριες | el_GR |
dc.subject | Emotional intelligence | el_GR |
dc.subject | Emotional competence | el_GR |
dc.subject | Special Education Schools | el_GR |
dc.subject | Principals | el_GR |
dc.title | Συναισθηματική νοημοσύνη και εκπαιδευτική ηγεσία σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης | el_GR |
dc.title.alternative | Emotional intelligence and educational leadership in Special Education Schools | el_GR |
dc.type | μεταπτυχιακή εργασία | el_GR |