Show simple item record

dc.contributor.authorΠαρασκευοπούλου, Χρυσάνθη
dc.contributor.authorParaskevopoulou, Chrysanthi
dc.date.accessioned2022-04-13T12:19:21Z
dc.date.available2022-04-13T12:19:21Z
dc.date.issued2022-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2550
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ εκπαιδευτική αξιολόγηση στον ελληνικό χώρο αποτελεί ένα ενδιαφέρον πεδίο μελέτης, έχοντας αποτελέσει διαχρονικά ένα ζήτημα σύγκρουσης και αντιπαράθεσης. Παρά το γεγονός ότι υπήρξε μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων, δεν έχει εφαρμοστεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα αξιολόγησης. Η παρούσα εργασία αφορά την ανάλυση και σύγκριση των δύο τελευταίων επεισοδίων αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας στον ελλαδικό χώρο, όπως αυτά αποτυπώνονται στα σχετικά νομοθετικά κείμενα. Πιο συγκεκριμένα επιχειρείται η ανάλυση και σύγκριση του περιεχομένου της αξιολόγησης, των σχετικών δεικτών αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου και φορέων της αξιολογικής διαδικασίας, καθώς και η αναζήτηση συσχετίσεων με τις διεθνείς τάσεις βάσει του κοινωνικού, πολιτικού και οικονομικού συγκείμενου. Η μεθοδολογία που θα εφαρμόζεται είναι η ανάλυση περιεχομένου (content analysis) και συγκεκριμένα η θεματική ανάλυση (thematic analysis approach), η οποία χρησιμοποιείται στην ανάλυση ποιοτικού υλικού. Ως μονάδα ανάλυσης ορίστηκε το «θέμα», η έκταση του οποίου κυμαίνεται από μία έως και αρκετές περιόδους, αλλά και ολόκληρες παραγράφους οι οποίες αποτυπώνουν τον σκοπό της αξιολογικής διαδικασίας, το περιεχόμενο της διαδικασίας, τα κριτήρια και τους φορείς. Το υπό μελέτη υλικό αποτέλεσαν τρία νομοθετικά κείμενα και συγκεκριμένα δύο Υπουργικές Αποφάσεις και μια Εγκύκλιος. Η μέθοδος ανάλυσης του υπό μελέτη υλικού και η διατύπωση του σκοπού και των ερευνητικών ερωτημάτων της έρευνας, υπαγόρευσε τη συγκρότηση του συστήματος κατηγοριών βάσει του οποίου πραγματοποιείται η ανάλυση, η οποία έχει ως εξής: 1. Στοχοθεσία αξιολόγησης 2. Δείκτες αποτίμησης εκπαιδευτικού έργου 3. Μεθοδολογία-Διαδικασία αξιολόγησης 4. Φορείς αξιολόγησης 5. Εκθέσεις καταγραφής Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού έργου. Η ανάλυση και σύγκριση των δεδομένων καταδεικνύει σημαντικές διαφορές αλλά και ταυτίσεις αναφορικά με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας, όπως αποτυπώνεται στα νομοθετικά κείμενα που συνθέτουν τα δύο τελευταία επεισόδια αξιολόγησης. Ταυτόχρονα, εντοπίζεται επιρροή από τις διεθνείς τάσεις, ενώ τα εν λόγω επεισόδια αποτυπώνουν και την ιδεολογική κατεύθυνση της εκάστοτε εκπαιδευτικής πολιτικής.___________________________________________________________________________Educational evaluation in Greece is an interesting field of study having been a matter of conflict and controversy over time. Despite several legislations, a comprehensive evaluation system has not been implemented. The present work concerns the analysis and comparison of the last two acts of evaluation of an educational project at the level of a school in Greece, as they are reflected in the relevant legislative texts. More specifically, the analysis and comparison of the content of the evaluation, the relevant evaluation indicators of the educational work and actors of the evaluation process is attempted, as well as the search for correlations with international trends based on the social, political and economic context. The methodology that will be applied is the content analysis (thematic analysis) and specifically the thematic analysis (thematic analysis approach), which is used in the analysis of quality material. The unit of analysis was defined as the "subject", the extent of which ranges from one to several periods, but also entire paragraphs which reflect the purpose of the evaluation process, the content of the process, the criteria and the bodies. The material under study consisted of three legislative texts, namely two Ministerial Decisions and a Circular. The method of analysis of the material under study and the formulation of the purpose and research questions of the research, dictated the formation of the system of categories based on which the analysis is performed, is as follows: 1. Evaluation goal 2. Educational project evaluation indicators 3. Methodology- Evaluation procedure 4. Evaluation bodies 5. Records of evaluation of Educational Project Evaluation. The analysis and comparison of the data demonstrates significant differences but also similarities regarding the evaluation of the educational project at school level, as reflected in the legislative texts that compose the last two acts of evaluation. At the same time, it is influenced by international trends, while these acts also reflect the ideological direction of the respective educational policy.___en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεκπαιδευτική αξιολόγησηen_US
dc.subjectεκπαιδευτικό έργοen_US
dc.subjectσχολική μονάδαen_US
dc.subjectνομοθετικά κείμεναen_US
dc.subjectεπεισόδια αξιολόγησηςen_US
dc.subjecteducational evaluationen_US
dc.subjecteducational worken_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectlegislationen_US
dc.subjectacts of evaluationen_US
dc.titleΗ αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στα νομοθετικά κείμενα. Αποτύπωση και σύγκριση των δύο τελευταίων επεισοδίων αξιολόγησης στον ελληνικό χώροen_US
dc.title.alternativeThe Evaluation of Educational Work in legislation. Review and comparison of the last two Acts on Evaluation in Greeceen_US
dc.typeOtheren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record