dc.description.abstract | Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού θεωρείται ένα από τα πιο στρεσογόνα και καραδοκεί ο κίνδυνος της επαγγελματικής εξουθένωσης. Ο εκπαιδευτικός είναι επιφορτισμένος να αντεπεξέρχεται σε πολλές καθημερινές προκλήσεις και αυτό τον κάνει ευάλωτο στην εμφάνιση της επαγγελματικής εξουθένωσης, η οποία αναδύεται σταδιακά δημιουργώντας σωματικά, ψυχολογικά, συμπεριφορικά προβλήματα.
Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν τα επίπεδα της εξουθένωσης σε εκπαιδευτικούς και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ειδικά σχολεία κατά την περίοδο της πανδημίας (covid-19) που λειτούργησαν με δια ζώσης διδασκαλία. Έγινε διερεύνηση της επαγγελματικής εξουθένωσης των 3 υποκλιμάκων (συναισθηματική εξάντληση, αποπροσωποποίηση, προσωπική επίτευξη) με δημογραφικά στοιχεία των εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (προυπηρεσία, φύλο, οικογενειακή κατάσταση, ηλικία κτλ).
Το δείγμα της έρευνας ήταν 220 εκπαιδευτικοί και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό εργαζόμενοι σε ειδικά σχολεία το σχολικό έτος 2020-2021, και το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την συλλογή, ήταν το ερωτηματολόγιο επαγγελματικής εξουθένωσης των Maslach & Jackson (1981) προσαρμοσμένο στην ελληνική γλωσσά από τον Kokkinos (2006). Οι στατιστικές αναλύσεις έγιναν με το στατιστικό πακέτο SPSS 26. Τέλος τα επίπεδα της επαγγελματικής εξουθένωσης έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες εμφανίζουν χαμηλά επίπεδα στις υποκλίμακες της συναισθηματικής εξάντλησης και της αποπροσωποποιήσης, ενώ μέτρια επίπεδα στην υποκλίμακα της προσωπικής επίτευξης._________________________________________________________________________The teaching profession is considered one of the most stressful and lurks the risk of burnout. The teacher is in charge of coping with many daily challenges and this makes him vulnerable to the appearance of burnout, which gradually emerges creating physical, psychological, behavioral problems.
In the present study, investigated the levels of burnout in teachers and special education staff, in primary and secondary education in special education schools, during the pandemic period (covid-19) that operated through lifelong learning. The exhaustion of the 3 subscales (emotional exhaustion, depersonalization, personal achievement) was investigated with demographics of teachers and special education staff (experience, gender, marital status, age etc.).
The sample of the research was 220 teachers and special education staff working in special schools in the school year 2020-2021, and the tool used for the collection was the Maslach & Jackson (1981) burnout questionnaire adapted into Greek by Kokkinos (2006). The analysis performed with the statistical package SPSS 26. Finally, the levels of burnout showed that the participants have low levels in the subscales of emotional exhaustion and depersonalization, while moderate levels in the subscale of personal achievement. | en_US |