Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσακιρίδου, Ελένη
dc.contributor.authorΒοζινίδης, Συμεών
dc.contributor.authorVozinidis, Symeon
dc.date.accessioned2022-04-14T08:11:29Z
dc.date.available2022-04-14T08:11:29Z
dc.date.issued2022-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2555
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΤο σχολικό κλίμα αποτελεί μια όψη της σύγχρονης εκπαιδευτικής πραγματικότητας που έχει προσελκύσει έντονο ερευνητικό ενδιαφέρον διεθνώς, ωστόσο, τα διαθέσιμα εμπειρικά ευρήματα στο περιβάλλον της επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι εξαιρετικά περιορισμένα. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η χαρτογράφηση του σχολικού κλίματος και των διαστάσεων που το διαμορφώνουν στην επαγγελματική εκπαίδευση στην Ελλάδα, αποτυπώνοντας τις σχετικές απόψεις δείγματος 70 εκπαιδευτικών και διευθυντών των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) Μαθητείας του ΟΑΕΔ, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν στο ερωτηματολόγιο School Climate Survey. Σύμφωνα με τα ερευνητικά αποτελέσματα, οι διαστάσεις που διαμορφώνουν το σχολικό κλίμα περιλαμβάνουν την αποτελεσματική ηγεσία, τη δέσμευση των εκπαιδευτικών, τη δέσμευση των μαθητών, την εμπλοκή των γονέων, τον αναστοχαστικό διάλογο, την καινοτομία, τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και την ασφάλεια. Επίσης, στην έρευνα βρέθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν θετικά το κλίμα που επικρατεί στις μονάδες του, με εξαίρεση την αντιληπτή ασφάλεια, τις ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης που τους παρέχονται και την εμπιστοσύνη που διέπει τις διαπροσωπικές τους σχέσεις με τους γονείς. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι οι επιμέρους διαστάσεις του σχολικού κλίματος συσχετίζονται στατιστικά σημαντικά και θετικά μεταξύ τους, επιβεβαιώνοντας τόσο τη σημασία τους για τη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος όσο και την πολυδιάστατη φύση του τελευταίου. Τέλος, διαφοροποιήσεις εντοπίστηκαν στις απόψεις των εκπαιδευτικών βάσει ορισμένων κοινωνικοδημογραφικών χαρακτηριστικών (ηλικία, εκπαιδευτικό επίπεδο, χρόνια προϋπηρεσίας). Συνολικά, στη μελέτη βρέθηκε ότι το σχολικό κλίμα στις ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ είναι ικανοποιητικό, ωστόσο, εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση ορισμένων διαστάσεών του κρίνονται απαραίτητες._________________________________________________________________________________School climate is an aspect of the modern educational reality that has attracted intense research interest internationally, however, the available empirical findings in the vocational education environment are extremely limited. The aim of this study was to map the school climate and the dimensions that shape it in vocational education in Greece, capturing the relevant views of a sample of 70 teachers and principals of Vocational Schools (EPAS) of Apprenticeship of OAED, who were asked to answer the School Climate Survey. According to the research results, the dimensions that shape the school climate include effective leadership, teacher engagement, student engagement, parent involvement, reflective dialogue, innovation, teacher collaboration and safety. The research also found that teachers positively evaluate the climate that prevails in their units, with the exception of perceived security, professional development opportunities provided to them and the trust that governs their interpersonal relationships with parents. In addition, it was found that the individual dimensions of the school climate are statistically significant and positively correlated with each other, confirming both their importance for shaping the school climate and the multidimensional nature of the latter. Finally, differences were identified in the views of teachers based on certain socio-demographic characteristics (age, educational level, years of service). Overall, the study found that the school climate in the EPAS of Apprenticeship of OAED is satisfactory, however, educational interventions to improve some of its dimensions are considered necessary.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectσχολικό κλίμαen_US
dc.subjectεπαγγελματική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectεκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectΕΠΑΣ μαθητείαςen_US
dc.subjectschool climateen_US
dc.subjectvocational educationen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectEPAS of apprenticeshipen_US
dc.titleΤο σχολικό κλίμα στις επαγγελματικές σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ Θεσσαλονίκης: διερεύνηση απόψεων διευθυντών και εκπαιδευτικώνen_US
dc.title.alternativeThe school climate in the vocational apprenticeship schools of OAED Thessaloniki: exploring the views of principals and teachersen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record