Καταγραφή των επιμορφωτικών αναγκών εκπαιδευτικών σε ζητήματα διγλωσσίας και εκπαιδευτικής διαχείρισης μαθητών από μεταναστευτικά περιβάλλοντα
View/ Open
Date
2022Author
Ρατατσίδου, Παναγιώτα
Ratatsidou, Panagiota
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα εργασία στοχεύει να καταγράψει τις επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτικών σε ζητήματα διγλωσσίας και εκπαιδευτικής διαχείρισης μαθητών από μεταναστευτικά περιβάλλοντα. Λόγω της έλευσης μεγάλου αριθμού προσφύγων και μεταναστών στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, οι δίγλωσσοι μαθητές και μαθήτριες στα σχολεία αυξήθηκαν. Είναι, λοιπόν, απαραίτητο η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών να διαμορφώνεται ανάλογα με τις υπάρχουσες συνθήκες και ανάγκες που προκύπτουν. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε ζητήματα διγλωσσίας και εκπαιδευτικής διαχείρισης μαθητών από μεταναστευτικά περιβάλλοντα. Συγκεκριμένα, διερευνήθηκε ποια είναι η εκπαίδευση που έχουν λάβει οι εκπαιδευτικοί σε ζητήματα διγλωσσίας και εκπαιδευτικής διαχείρισης μαθητών από μεταναστευτικά περιβάλλοντα, ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν στην εκπαιδευτική πράξη σε σχέση με την εκπαίδευση και την ένταξη των δίγλωσσων μαθητών τους, ποιες είναι οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη διγλωσσία, ποιες πρακτικές χρησιμοποιούν για να εκπαιδεύσουν τους δίγλωσσους μαθητές και τέλος, ποιες είναι οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την πιθανή μελλοντική συμμετοχή τους σε ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα για ζητήματα διγλωσσίας και εκπαιδευτικής διαχείρισης μαθητών από μεταναστευτικά περιβάλλοντα. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν λάβει περιορισμένη εκπαίδευση πάνω στο ζήτημα της διγλωσσίας και της εκπαιδευτικής διαχείρισης μαθητών από μεταναστευτικά περιβάλλοντα, κυρίως σε προπτυχιακό επίπεδο. Αν και η πλειοψηφία προχώρησε σε σπουδές μεταπτυχιακού επιπέδου, επέλεξε να ασχοληθεί με τον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Παρόλα αυτά, φαίνεται πως σχεδόν όλοι επιθυμούν να επιμορφωθούν πάνω σε ζητήματα διγλωσσίας και εκπαιδευτικής διαχείρισης μαθητών από μεταναστευτικά περιβάλλοντα, εκφράζοντας την επιθυμία να περιλαμβάνει η επιμόρφωση αυτή πρακτική άσκηση.__________________________________________________________________________The present study aims to document the training needs of teachers in matters of bilingualism and educational management of students from immigrant backgrounds. Due to the arrival of a large number of refugees and immigrants in Greece in recent years, the number of bilingual students in schools has increased. It is, therefore, necessary that the training of teachers be shaped according to the existing conditions and needs that arise. The purpose of this study was to investigate the training needs of primary school teachers in matters of bilingualism and educational management of students from immigrant backgrounds. In particular, it was investigated what training teachers have received in matters of bilingualism and educational management of students from immigrant backgrounds, what difficulties they face in educational practice in relation to the education of their bilingual students, what are the teachers' perceptions of bilingualism and what do they use practices to educate bilingual students and finally, what are the teachers perceptions about their possible future participation in a training program on issues of bilingualism and educational management of students from immigrant backgrounds. The findings of the present study showed that teachers have received limited education on the issue of bilingualism and educational management of students from immigrant backgrounds. Although the majority went on to postgraduate studies, they chose to work in the field of Special Education. Nevertheless, it seems that almost everyone wants to be educated on issues of bilingualism and educational management of students from immigrant backgrounds, and they also express the desire for this training to include practice.