Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπουσα Καθηγήτρια: Αλευριάδου Αναστασία
dc.contributor.authorΜεϊντάση, Αθανασία
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Γρίβα Έλενα, Σούλης Σπυρίδων-Γεώργιος
dc.date.accessioned2016-07-06T09:53:16Z
dc.date.available2016-07-06T09:53:16Z
dc.date.issued2016-06-06
dc.identifier.other441 ΜΕΙ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/257
dc.description.abstractΟι απόψεις και στάσεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής Α/θμιας εκπαίδευσης ως προς τους χαρισματικούς μαθητές είναι το αντικείμενο μελέτης της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Σύμφωνα με την ελληνική εκπαιδευτική νομοθεσία οι χαρισματικοί μαθητές είναι μαθητές με ιδιαίτερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα. Σήμερα, η τάση που επικρατεί διεθνώς είναι όλο και περισσότεροι χαρισματικοί μαθητές να εκπαιδεύονται μέσα στην τυπική σχολική τάξη και να εφαρμόζεται διαφοροποιημένη εκπαίδευση, τόσο ως προς την εφαρμογή του ισχύοντος αναλυτικού προγράμματος όσο και ως προς τον εμπλουτισμό του. Η ερευνήτρια πραγματοποίησε ποσοτική έρευνα όπου συμμετείχαν 200 εκπαιδευτικοί της Α/θμιας Εκπ/σης Γ΄ Αθήνας. Εξετάστηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη φύση της χαρισματικότητας και του ταλέντου, διερευνήθηκε η επίδραση της αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών στις απόψεις τους περί χαρισματικών μαθητών και καταγράφηκαν οι απόψεις και στάσεις των συμμετεχόντων ως προς την εκπαιδευτική αντιμετώπιση των χαρισματικών και ταλαντούχων μαθητών στο ελληνικό σχολείο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι αρκετοί συμμετέχοντες διακρίνονται από στερεοτυπικές αντιλήψεις σχετικά με τους χαρισματικούς μαθητές. Οι απόψεις τους για τη χαρισματικότητα και τις μεθόδους διδασκαλίας επηρεάζεται από το αν έχουν προηγούμενη εμπειρία στη διδασκαλία χαρισματικών μαθητών, την αποτελεσματικότητά τους στις διδακτικές πρακτικές και τη διδακτική αντιμετώπιση και διαχείριση των χαρισματικών μαθητών. Όσον αφορά την αυτοαποτελεσματικότητα, η διαχείριση της τάξης αποτελεί μια πρόκληση για μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών. Το φύλο των συμμετεχόντων δεν αποτελεί προγνωστικό παράγοντα των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τους χαρισματικούς μαθητές. The present thesis is focused on the views and attitudes of the Greek teachers in general and special primary education, regarding gifted students. In the current Greek educational law, these students are referred to as "students with special cognitive abilities and talents". The current worldwide trend is to educate gifted students in typical schools, applying differentiated educational practices. The differentiation included the volume and the enhancement of the school curriculum. The researcher conducted a quantitative research. The sample consisted of 200 Primary Education school teachers from the C’ district of Athens. The researcher evaluated the participants’ views regarding the nature of “gifted” students and the correlation between self-efficacy and teachers’ views regarding the education of gifted students. In addition the researcher examined the views and attitudes of the participants regarding the educational methods applied to gifted students. The results showed that some participants had stereotypical views regarding gifted students. Their views on gifted education and teaching methods for gifted students is influenced by their previous experience on teaching gifted students, their efficacy on teachings practices and their views on teaching and management the gifted students. Regarding self-efficacy, classroom management is quite a challenge for many participants. Gender is not a predictor of the participants’ views and attitudes towards the education of gifted students.el_GR
dc.format.extent131 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΧαρισματικοί μαθητέςel_GR
dc.subjectΑπόψεις εκπαιδευτικώνel_GR
dc.subjectΣχολική επίδοσηel_GR
dc.subjectΑυτοαποτελεσματικότηταel_GR
dc.titleΑπόψεις των εκπαιδευτικών της Α/θμιας Εκπαίδευσης για τους χαρισματικούς μαθητέςel_GR
dc.title.alternativeTeachers views' of gifted students in primary school settingel_GR
dc.typeμεταπτυχιακή εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record