Show simple item record

dc.contributor.advisorΓρίβα, Ελένη
dc.contributor.authorΜπολέτη, Ιωάννα
dc.contributor.authorBoleti, Ioanna
dc.date.accessioned2022-04-20T09:31:38Z
dc.date.available2022-04-20T09:31:38Z
dc.date.issued2022-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2583
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Η Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία επιχειρείται μια εις βάθος αποτύπωση της αναπαράστασης του «άλλου» στα κείμενα μαζικής κουλτούρας, αντλώντας δείγματα τόσο από κείμενα του δημοσιογραφικού και πολιτικού λόγου όσο και από ποικίλο τηλεοπτικό και διαδικτυακό υλικό με χιουμοριστική, συχνά, στόχευση. Στόχος της διαδικασίας αυτής είναι η αφενός ανάδειξη των απροκάλυπτων ή συγκαλυμμένων ρατσιστικών ιδεολογιών που ενυπάρχουν στον δημόσιο λόγο και αφετέρου η διδακτική αξιοποίηση των κειμένων αυτών που ανήκουν στις συχνότερες μορφές εξωσχολικού γραμματισμού των μαθητών, ώστε να καλλιεργηθεί η κριτική γλωσσική και διαπολιτισμική τους επίγνωση. Σχεδιάζοντας ένα πολυδιάστατο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, επιδιώκεται η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ρατσισμού, η αναγνώριση των διαφόρων μορφών του και η εξοικείωσή τους στο να προσεγγίζουν κριτικά και να διακρίνουν τέτοια στοιχεία σε κείμενα της καθημερινότητας. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται με τον αναστοχασμό και την αυτοαξιολόγηση των μαθητών χρησιμοποιώντας το διαπολιτισμικό portfolio._____________________________________________________________________________________This paper attempts to provide an in-depth account of the representation of the "other" in popular culture texts, drawing on samples from journalistic and political discourse as well as from a variety of television and online material with a humorous, often, aim. The aim of this process is, on the one hand, to highlight the overt or covert racist ideologies which exist in public discourse and, on the other hand, to use these texts, which are among the most frequent forms of students' extracurricular literacy, as teaching material in order to cultivate their critical linguistic and intercultural awareness. By designing a multidimensional educational programme, the aim is to raise pupils' awareness of racism, to recognise its various forms and to familiarise them with how to approach critically and distinguish such elements in everyday texts. The training programme concludes with reflection and self-evaluation of the students using the intercultural portfolio.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectκείμενα μαζικής κουλτούραςen_US
dc.subjectκριτική γλωσσική επίγνωσηen_US
dc.subjectδραστηριοκεντρική προσέγγισηen_US
dc.subjectκριτικός γραμματισμόςen_US
dc.subjectpopular cultureen_US
dc.subjectcritical language awarenessen_US
dc.subjectask-based learning approachen_US
dc.subjectcritical literacyen_US
dc.title“Εμείς” και “οι άλλοι”: Αναπαραστάσεις του “ξένου” στον λόγο της μαζικής κουλτούρας. Ανάπτυξη ενός προγράμματος κριτικού γραμματισμού για την επίτευξη της διαπολιτισμικής επίγνωσηςen_US
dc.title.alternative"We" and "the others": Representations of the "Stranger" in the discourse of mass culture. Development of a critical literacy program in order to achieve intercultural awarenessen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record